Bab 24

3 0 0
                                    


Yuna melangkah masuk ke biliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna melangkah masuk ke biliknya.Dihempas badannya ke atas katil.Dicapai telefon di sebelah.

YUNA:

BESOK JUMPA WAKTU TENGAHARI.

KOA:

OKEY YUNA.

LIEF:

OK.

Ditutup skrin telefon lalu menuju ka bilik air.

"Sarangehetto,urigamanno~~~"rancak dia menyanyi di dalam bilik air.

KEESOKAN PAGINYA...

Yuna terus pergi universiti tanpa beritahu Rei.Tiba sahaja di universiti dia terserempak dengan Wely.

"yow,Wely!long time no see.Kau pergi mana?"Yuna melagakan penumbuk dengan Wely.

"yow,yow.Aku ada je dekat universiti ni,lainlah dengan orang tu dengar cerita pergi Korea."Wely membetulkan cermin mata ala nerdnya.

"alahai,kau ni.Iri bilang boss!"Yuna menepuk bahu Wely kasar.

"sakitlah buthuh!by the way mana Rei?"soal Wely.

"entahlah dia."Yuna acuh tak acuh sahaja menjawab.

"gaduh eh?"Yuna hanya mendiamkan diri.

"macam tulah."

"macam tu macam mana ha?"desak Wely lagi.

"eh,aku nak tanya.Rei ada abang eh?kenapa aku tak tahu."soal Wely lagi.

"abang?mana ada."Yuna menolak-nolak rambut wolf cutnya kebelakang.

"ada lah hari tu.Waktu dia minta cuti.Abang dia dengan geng hitam sekali.Gempak betul aku tengok."sungguh-sungguh Wely bercerita.

Yuna sudah dapat mengagak siapa orang yang dimaksudkan Wely.

"geng hitam?hahaha"terdekah-dekah Yuna ketawa.

"kenapa?"

"t-tak tak de pape lah.Jom pergi kelas."masih terdengar sisa tawa Yuna.Dia menarik tangan Wely menuju ke kelas.

1 HOUR LATER..

"uarghhh!"Yuna mengeliat di tempat duduknya.Sir Umar baru sahaja keluar dari kelas.Wely mendekati Yuna.

"Yuna."panggilnya.

"asal?"

"mana Rei?jarang dia tak datang kelas."resah Wely.

"alahai,jarang bukan tak pernah."selamba Yuna menjawab.

"kau takkan tak tahu dia pergi mana?"

"bukan takkan tak tahu tapi takkan pernah ambil tahu!"Yuna menekankan pada perkataan 'pernah'.

"aish,kau ni!"

"jom pergi kafe.Aku lapar ni."Yuna menggosok perutnya dan pergi.Wely mengikutinya dari belakang.

PADA TENGAHARI ITU..

Seperti biasa dua orang mafia itu mengambil Yuna dirumah.Lief memakai sweetshirt hitam dan jeans hitam manakala Koa memakai t-shirt,baseball jacket dan jeans hitam dan Yuna seperti tiada beza dengan mereka memakai oversize t-shirt dan oversize jeans dan dipendekkan cerita mereka tiba di mall.

"kau serius nak pergi sini?"tanya Koa mendapatkan kepastian.Yuna yang dia kenal memang pemalas nak shopping.Jangan kata shopping,beli barang dekat kedai runcit pun kena paksa.

Yuna mengangguk lalu melepaskan beg galasnya begitu sahaja.Nasib baik Lief pantas menangkap.Dengan selambanya dia memasuki sebuah kedai.

Pasrah dua mafia berkaki panjang itu masuk ke dalam kedai dan melayan kerenah Yuna.Mereka sekadar berjalan dimana Yuna berjalan sambil bermain telefon.Disuruh pegangkan telefon,dipegang.Disuruh ambil barang,diambil.Maklumlah kena buli.

Setelah 4 jam mereka duduk di sebuah bangku.

"banyak gila barang kau."ujar Koa yang sudah tersandar.

Yuna sekadar tersenyum sinis.

"do you want ice cream?"soal Lief.

"nak!"dengan tibernya Koa menjawab.

"sorry,I'm not asking to you.I asking to Yuna."

Koa mencebik.

"bolehlah."selepas mendengar jawapan dari Yuna,Lief menuju ke arah kedai aiskrim itu.

"Yuna."panggil Koa.

"kenapa?"

"kau ingatkan?"Koa.

"ingat apanya?"

"jangan bagitahu mama aku pasal-"pantas Yuna memintas ayatnya.

"pasal kau mafia?dekat mama kau je kan?so that's mean aku boleh bagitahu orang lain.'Yuna tersenyum sinis.

"kau nak bagitahu siapa?"

"siapa lagi yang kau ada selain mama kau?peminat kaulah."Yuna tersenyum.

"kau jangan buat masalah kalau tak nak-"buat kali keduanya Yuna memintas.

"kalau tak nak apa?aku yakin yang benda tu takkan jadi.Kau faham?dengar sini selagi kau tak kacau aku kita okey."

"tch,kau belum kenal siapa aku bolehlah cakap macam tu."Koa smirk.

Yuna semakin pelik.Kenapa dengan sepantas itu Koa boleh berubah 360 darjah.Tadi seorang yang ceria,periang tapi sekali bincang pasal ni terus berubah jadi psycho.Tak peliklah kalau dia boleh berlakon depan Yuna,Aunty Anna,Yusai,Aunty Lia,Rei dan terutama sekali peminat dia.Kalau sekali benda ni terbongkar...berita sensasi lah.Tajuk utamanya adalah 'idol berlindung disebalik topeng gelap,MAFIA'

Tidak lama kemudian,Lief datang membawa aiskrim coklat.Dia menghulurkan kepada Yuna dan Koa lalu duduk.

"besok kita pergi mana pula?"Lief menanya.Tahulah esok hari terakhir nampak sangat teruja.

"tak tahulah.."Yuna menjilat aiskrimnya yang hampir meleleh.

"zoo nak?"cadang Koa.

"kenapa?nak jumpa kawan kau?"perli Yuna.

Koa hanya mencebik.

"how about beach?"giliran Lief pula mencadang.

"wow!nice."tanpa sedar Koa yang sakit hati mengajuk ucapan Yuna didalam hati.

Koa dalam hati be like'aku cakap manjang salah je.Mamat tu cakap semua betul.Kau tunggulah nanti.'

"dahlah,lepas ni balik."arah Yuna.

CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now