Bab 19

3 1 0
                                    

YUNA PULANG KE RUMAHNYA.DIA MENGETUK PINTU LALU MEMASUKI RUMAH ITU ...

"Sepi je rumah ni...mana Rei?"

Tiba-tiba Rei sergah Yuna dari belakang.Yuna hanya memandang Rei tidak puas hati.

  "Alah,jangan marah."ujar Rei.
  'Rei okey je macam tak ada apa-apa.Nasib baiklah'bisik hati Yuna.

"Kau dah makan belum?"soal Rei.
"Dah,dekat rumah mama aku tadi."jawap Yuna lalu duduk di sofa ruang tamu.

Tiba-tiba Rei memeluk Yuna.Terkejut Yuna dibuatnya.

   "Wei,Yuna...aku minta maaf sebab selama ni aku banyak menyusahkan kau dengan sikap aku ni.."ujar Rei lalu menangis.

Yuna hanya diam lalu mengusap lembut kepala Rei.

   "Dahlah,benda dah lepas."
Rei melepaskan pelukannya.
   "Kau tak nangis ke?"soal Rei.
   "Apa main nangis-nangis ni?tak cool lah."ujar Yuna.
  
   "Hek eleh.Dasar tomboy."

   "Aku masuk bilik dulu lah."ujar Yuna lalu masuk ke biliknya.

DI DALAM...

'Aku tak boleh langgar perjanjian aku untuk jaga Rei.Sebab...'

•°FLASHBACK 7 TAHUN YANG LALU°•

Tamat waktu persekolahan,Yuna dan Rei keluar dari perkarangan sekolah.

"Kau balik dengan ayah kau ke Rei?"soal Yuna.

"Ha'ah.Kenapa?kau balik jalan kaki ke?"

Yuna sekadar mengangguk.Macam mana nak buat? mamanya pergi jumpa abangnya di luar negara,papanya pula sibuk dengan kerja-kerjanya.

PON!PON!PON!

Uncle John sudah membunyikan hon kereta.
  "Kejap,yah!"teriak Rei.
  "Ok,lah aku balik dulu."ujar Yuna lalu jalan melintasi seberang jalan.
Tiba-tiba datang sebuah lori tah dari ceruk mana.

   "Yuna!!!"teriak Rei lalu menolak Yuna sehingga menyebabkan dia menjadi mangsa.

DI WAD HOSPITAL...

"Wey,bangunlah..."sayu Yuna melihat Rei yang sedang tidak sedar diri.

Tiba-tiba pintu bilik dibuka.Muncul Uncle John,Aunty Hany dan Ryker.Uncle John mendekati Yuna.

  "Uncle nak jumpa kamu dekat luar."ujar Uncle John lalu keluar bersama Yuna meninggalkan Aunty Hany dan Ryker menjaga Rei.

"Kenapa,Uncle?"
"Uncle bukan nak marah kamu tapi Uncle nak ingatkan kamu.Uncle mungkin akan meninggal dunia bila-bila masa sahaja."terang Uncle John.

"Uncle sakit apa?"
"Uncle kena kanser otak tahap 4.
Uncle nak Yuna jaga Rei dan keluarga Uncle memandangkan Rei dah sanggup terlantar dekat hospital ni.Disebabkan?"pedih soalan Uncle John.

  "Saya."ujar Yuna seraya tertunduk.
  "Jadi janji dengan Uncle kalau kamu nak tebus kesilapan kamu."ujar Uncle John lalu masuk semula ke dalam wad Rei.

•°END°•

 
KEESOKAN HARINYA...

Yuna berjalan laju menuju ke arah bilik Lief.Dikuak pintu tetapi malangnya tiada sesiapa disitu.Dia keluar lalu bertanya kepada bodyguard di sekitar situ.

  "Where Lief and Hiero?I want to meet them."ujar Yuna.
  "They in the rooftop.Follow me."segera Donato berjalan membawa Yuna di belakangnya.

<ROOFTOP>

"kau nak apa datang tempat aku?"
soal Lief sambil menggosok lehernya.

   "Aku nak kita buat perjanjian."ujar Koa.
   "What?is it contract again?What do you want from me until you want to make a contract with me.Cause you always want to fight with me."ujar Lief.

Yuna yang sedari tadi mendengar perbualan mereka melutut tidak mempercayai bahawa Koa adalah MAFIA!

Mereka berdua memandang Yuna.Baru mereka perasan akan kewujudan Yuna di situ.



CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now