Sunyi rumah pada malam itu dibawa sehingga keesokan paginya.Bagi Rei,Yuna cuba menghalangnya tetapi bagi Yuna pula,dia hanya mahu difahami bahawa dia sedang berusaha sedaya upayanya.Pagi itu,Yuna melangkah keluar rumah.Dilihat kereta Rei sudah tiada disitu.
"pagi-pagi lagi dah melencong."ujar Yuna lalu berjalan kaki ke supermarket berdekatan situ.Lapar pula perutnya,selalu Rei yang menyiapkan sarapan pagi.
Tiba di supermarket,Yuna berjalan menuju ke arah makanan ringan,diambilnya roti dan menuju ke arah tin minuman.Air tin Spritzer menjadi pilihannya.Dia menuju ke kaunter.Setelah membayar dia keluar dari supermarket itu.Kebetulan,Rei baru hendak masuk ke dalam.Hasilnya,mereka hanya bertembung dua arah yang berbeza.Macam tak kenal antara satu sama lain.
'aku tak salah.'bisik hati Rei.
'aku tak pernah salah.'bisik hati Yuna pula.
Tiba di rumah,Yuna melangkah masuk ke dalam biliknya.Dia berkurung sehinggalah petang.sebab apa?sebab petang tu dia ada janji dengan dua ekor mafia tu untuk berjumpa.Kalau tidak jangan katakan sampai petang,silap-silap sampai besok pun tak keluar.
PIN!PIN!PIN!
Hon itu menghentikan lamunannya.Dia hanya tetap duduk disitu.
"aku rasakan dia memang tak de niat langsung nak masuk kereta kau."sengaja Koa mahu menyakitkan hati Lief.Kalau ikutkan memanglah dia tidak mahu naik satu kereta tetapi sewaktu Yuna mesej tadi,siap dihighlight lagi datang satu kereta!
"I think I'll be the winner."Lief.
"apa maksud kau ni?"
"yeah,just like now."balas Lief.
"boleh tak tak payah nak kias-kias dengan aku.Aku tak faham."jujur Koa.
"yah!kau pergilah bukakan pintu untuk Yuna.Aku dahlah driver hari ni."arah Lief.
"oh..ye eh?"Koa tersengih lalu keluar dan membukakan pintu kereta belakang untuk Yuna.
"ingatkan pintu ni boleh buka dengan sendirinya tadi."jeling Yuna lalu masuk ke dalam perut kereta.
Koa dalam hati be like 'aku bukakan pintu semalam kau marah,aku tak buka pintu untuk kau pun kau marah'
Tiba di kafe...
Lief membukakan pintu kafe itu untuk Yuna jer tak semena-mena yang lagi seekor tu pun sempat masuk dan menjelir lidah dekat dia.Pasrah jelah Lief menghadap Koa.
"kau nak jumpa ni buat apa?"Koa seperti biasa mula mencari topik perbualan setelah mereka memesan menu.
"what do you mean 'kau'?"soal Yuna.
"asallak?cam tak biasa."
"mulai hari ni aku tak nak korang panggil aku kau.Faham?"tah kenapa seperti pelik pula mafia dibuli oleh seorang tomboy.
"then..call you what?"Lief mencelah.
"Yuna."
"Kamiko boleh tak?"tanya Koa sengaja.
Yuna hanya menjeling.Tidak lama kemudian,makanan dan minuman mereka pun sampai.Koa dengan muka tak bersalahnya makan terlebih dahulu.Gelojoh betul!
"ekhm.Can you respect Yuna a little bit."Lief menegur.
Terberhenti Koa makan dibuatnya.Yuna hanya menggeleng.Dia mahu mengeluarkan telefonnya,tapi tanpa sengaja tisunya jatuh ke bawah meja.Dia menundukkan sikit kepalanya untuk mengambil tisu tersebut.Tanpa banyak bicara Lief segera meletakkan tangannya dibucu meja agar Yuna tidak terhantuk.
Koa hanya mampu sabar melihatnya.Lief manarik tanggannya semula setelah Yuna kembali ke posisi duduknya.Yuna membuka telefonnya.Lief yang sedari tadi melihat Yuna asyik melihat skrin telefon mulai bosan.
"Yuna,bila kita boleh makan ye.Aku dah lapar."Koa mencelah.
"makan je lah."ujar Yuna lalu menutup telefon dan menjamah makanannya.
Setelah mereka habis makan,Koa pergi membayar di kaunter.Bukan sebab rajin ye kawan-kawan sebab Yuna yang suruh.
"I want to tell you something."Lief meletakkan gelasnya di atas meja.
"apo eh?"Yuna bertanya dalam dialek nogoghi.
"boleh selesaikan hutang lepas 3 hari ni tak?"jujur Lief bertanya.Segera Yuna meletakkan jarinya di mulut Lief.
"kau ni relakslah,jangan sampai sesiapa tahu pasal ni dowh.Ye la nanti aku selesaikanlah hutang aku dengan kau tu"resah Yuna.
Lief melihat bibirnya kini yang terkunci akibat jari Yuna.Segera Yuna menarik balik jarinya.
"bayar?"Lief bertanya.
"apasal kau tanya cam tu lak?kau ingat aku tak mampu ke?"templak Yuna.
Lief sekadar menggeleng.
"tapikan..kalau aku tak-bukan tak mampu tapi tak nak bayar,aku kena buat apa erk?"
"ikut arahan akulah."Lief tenang membuka telefonnya dan bersandar di bangku itu.
"ok,tapi kita habiskan dulu ni."
"honestly,I think that is imposible to I give you chance and agree with your suggestion to battle with the annoying guy.But remember one thing,I doing this cause I am not a loser.Not cause of you!"Lief merapatkan dirinya ke arah Yuna.
"ekhm,aku dah bayar."muncul Koa tiba-tiba.
"hantar aku balik."Yuna berdiri lalu pergi meninggalkan Koa dan Lief.
"asal tuh?"soal Koa.
"kamu nanya?"giliran Lief pula meninggalkan Koa sendiri.
"hek eleh,mafia sekor ni."
YOU ARE READING
CAZADOR DE AMOR
FanfictionCazador De Amor yang bermaksud pemburu cinta. Yuna a.k.a budak tomboy yang bersikap berfikiran terbuka dan ceria mula bergelut dalam masalah.Sama ada harus memilih persahabatannya dengan Rei ataupun percintaannya dengan dua orang mafia.JUST FOR FUN!