YUNA KAMIKO(imaginasi sendiri)
"tak guna punya perempuan!"naik darah Lief dibuatnya
"sorrylah,bang.Aku tak tahu pulak dia..."Hiero memperlahankan suaranya.
"kau bawa dia jumpa aku."
"dekat mana?"soal Hiero.
"dekat sinilah.Biar dia tahu dia berurusan dengan siapa sekarang ni."jawab tegas Lief.
<30minit kemudian>
"lepaskan aku!"teriak Rei yang sudah melutut menghadap Lief.
"Shhh,diam"bisik perlahan Hiero ke telinga Rei.
Lief tenang mencangkung di hadapan Rei.
"Lief?"
"yerla,siapa lagi..."jawab selamba Lief.
"kenapa kau buat macam ni?"air matanya mula membasahi pipi.
"I should have asked why you did this to me."terdengar tawa jahatnya.
Seram Rei dibuatnya.
"apa yang....
Sepucuk pistol dikeluarkan.Tepat di dahi Rei.
Rei terdiam.
"aku bagi kau dua pilihan.Sama ada kau cari penganti kau atau kau akan cedera...tak,kau sekeluarga akan cedera."sengaja Lief menekankan perkataan sekeluarga itu.
Terbuntang luas mata Rei.Hal yang paling dia pantang adalah satu-satunya keluarga dia.Siapa yang berani menyentuh keluarganya terutama adik-adiknya perlu berhadapan dengannya.
"jangan kau berani apa-apakan keluarga aku!"ujar Rei tegas.
"so,cari penganti kau dalam 48 jam.One more thing,make sure the girl is not like you."
<di rumah>
Rei cuba untuk menyembunyikan air mukanya kini.Dia berjalan menuju ke bilik tanpa menghiraukan sekelilingnya.Lesu.
"wei,kau asal?"Yuna yang sibuk menonton televisyen menyapa membernya yang...pelik.
Rei mengendahkan pertanyaan.
"aih,minah ni!"cepat Yuna menahan pintu bilik Rei sebelum sempat ditutup.
"tak payah lah."Rei cuba untuk menutup pintu namun apakan daya Yuna lebih kuat.
"kau asal?"
"tak de apa-apa."Rei bukannya taku Yuna akan merisaukan keadaannya tetapi dia risau akan diberi beblan percuma.
"tak payah nak menipulah.Kau cakap siapa buat kau!"dengan gaya seperti samseng.
Perlahan-lahan air mata Rei mengalir.
"wei asal?"panik Yuna dibuatnya
*setelah diceritakan segalanya*
Yuna tergelak.
"jadi kau tak cerita dengan aku sebab kau takut aku marah?"
Rei menganguk.
"sebenarnya memang aku nak marah tapi kan..tak ada gunanya,kau tetap diri kau.So,kau dah jumpa ke penganti?"soal Yuna.Rei itu sudah ibarat adiknya sendiri.
"belum."
Tiba-tiba terlukis mentol yang menyala di kepala Yuna.
"aku tahu."segara Yuna mencapai begnya.
Rei menyambar tangan Yuna.
"kau jangan cari pasal.Diorang tu Mafia..."
"Mafia je?dia tak tahu lagi aku ni siapa"Yuna bongkak.Dia berjalan pergi.
'tunggu kau,berani kau buat Rei yer...'bisik hati Yuna.
YOU ARE READING
CAZADOR DE AMOR
FanfictionCazador De Amor yang bermaksud pemburu cinta. Yuna a.k.a budak tomboy yang bersikap berfikiran terbuka dan ceria mula bergelut dalam masalah.Sama ada harus memilih persahabatannya dengan Rei ataupun percintaannya dengan dua orang mafia.JUST FOR FUN!