Bab 9

8 0 0
                                    


"assalamualaikum!"laung Yuna dari luar.

 "waalaikumussalam...Yuna rupanya.Kenapa?"jawab Aunty Anna.

"kenapa?orang tak boleh datang sini tanpa sebab ke?"perli Yuna.

"tak delah,kau kan jarang balik rumah."entah dari mana alongnya muncul.

"along!kau tolong aku settlekan satu masalah ni."Yuna membuat isyarat untuk pergi ke arah buaian.Dengan harapan mamanya tidak nampak.

 "satu masalah jer?"

"tapi besar.Jomlah!"tangan alongnya ditarik menuju ke arah buaian.Ditinggalkan sahaja bagasi hitamnya di situ.

 <di buaian>

"asal?"soal along sebaik sahaja mereka duduk.

"macam ni..."

 One hour later...

"ah,jujurlah ye aku kata.Kau ni terlampau ikutkan apa orang cakap sampai kau tak hiraukan pandangan diri kau sendiri.Lagipun..aku nak tanya sesuatun dekat kau."respon along.

 Yuna mengangguk.

"kau nak ke kalau lepas habis kau tolong dia ni,dia kembali jadi playgirl lagi?"

 "mestilah tak"

"jadi...biarkan dia terima apa yang dia dah buatlah.Kalau tak ....terpulang dekat kaulah."ujar along memberi jawapan ringkas tetapi membuatkan Yuna berfikir.

"jom,masuk."ajak alongnya.

 <di mafianye office*_*>

 "aku dah buat keputusan.Kau buat je lah apa yang kau nak.Aku tak kisah,tapi yang penting!jangan sampai melibatkan nyawa terkorban.Tak kisah lah Rei ke atau sesiapa.Deal?"tanya Yuna.

 "kau bukan sesiapa nak arahkan aku.Tapi...deal."ujar Lief.

'haih?betul ke abang aku ni?selalunya dia susah nak berunding dengan orang,aku ni pun sebagai adik dia pun tak ada peluang.Ke abang aku ni...'bisik hati Hiero melihat abangnya dan Yuna.

Pulang sahaja Yuna segera Hiero berjumpa dengan abangnya.

 "yow!kau alright tak?"soalan Hiero membuatkan Lief mamdangnya dengan sekilas pandangan maut.

 "ok..tak pe aku faham."

"why?"

"hah?!tak adalah,kau macam 'pelik' je dengan tomboy tu.."ujar nakal Hiero seraya mengusap tengkuknya.

 Lief tersenyum sinis.

CAZADOR DE AMORWhere stories live. Discover now