Yaş aldıkça belirli bir miktar saç kaybı kaçınılmazdır. Ancak genetik nedenlerden ötürü özellikle erkeklerde saç dökülmesi 20'li yaşlardan itibaren başlayabilir. Sebebi genetik olmayan, beslenme yetersizliği, uzun süre devam eden stres, eksik saç bakımı ve saçı yıpratan bazı kozmetiklerin sürekli kullanılması da saç dökülmesine neden olabilir. Balık yağı, saçları yıpratan bu dış etkenlere karşı vücudu güçlendirerek saçın genel görünümü geliştirmenizi, saç derisi ve saç köklerinin daha sağlıklı olmasını sağlayabilir. Balık yağıyla saç dökülmesini durdurmak mümkün olmayabilir ancak mevcut saçın sağlığını koruyarak daha fazla ve daha hızlı dökülmesini engelleyebilirsiniz.
Balık Yağı ve Omega 3 Etkisi
Balık yağı omega 3 yağ asidi içerir. Omega 3 yağ asidi sağlık için gereklidir ancak vücut tarafından üretilmediğinden ancak gıdalar yoluyla alınabilir. Beyin fonksiyonlarını geliştirmesi, büyüme, gelişme ve hücrelerde meydana gelebilecek hasarların onarılması gibi önemli işlevleri vardır. Omega 3 aynı zamanda antioksidan etkiyle hücre zarlarına zarar veren serbest radikallerin etkisini azaltır.
Balık yağının saç üzerindeki dolaylı etkisi ise bağışıklık sistemini güçlendirerek saç dökülmesine yol açabilecek hastalıklardan korunma sağlamasıdır. Mevcut araştırmalar balık yağı kullanımının direk saç dökülmesini engellemese de saç dökülmesine neden olan ve saç derisinde oluşan iltihaplanmaları, kuruluğu, pullanmayı azalttığını ortaya koymaktadır.
Balık Yağı Kullanımı
Haftada en az 2 öğün balık yemek, gereken omega 3 yağlarını almak için yeterli olacaktır. Somon, tuna gibi daha yağlı balıkları tercih edebilirsiniz. Eğer balık yiyemiyorsanız kapsül şeklinde satılan balık yağı takviyelerinden kullanabilirsiniz. Sağlık Bakanlığı'nın balık yağı kullanımı hakkında özel bir açıklaması bulunmamasına karşın uzmanlar yetişkin erkeklerin günde 1.6 gram, kadınların ise 1.1 gram omega 3 almasını tavsiye ediyor. Balık yağı kapsülleri genellikle 2 önemli yağ asidi olan EPA ve DHA kombinasyonundan 300 mg içerir. Konsantre balık yağı kapsülleri ise 600 mg yağ asidi içermektedir. Sizin için en doğru dozajın ne olduğunu doktorunuzdan öğrenebilirsiniz.
Balık Yağının Yan Etkileri
Balık yağı bazı ilaçlarla etkileşime geçerek ilacın etkisini azaltabilir ya da istenmeyen miktarlarda arttırabilir. Örneğin balık yağı insülin seviyesini düzenlemek için ilaç kullananlarda glikozu düşürebilir. Ayrıca kan inceltici ilaç kullananların balık yağı kullanması tavsiye edilmez. Herhangi bir nedenle düzenli ilaç kullanıyorsanız balık yağı kullanmadan önce doktorunuza danışın.