Yağlı saçla başa çıkmak zor olabilir. Gün içinde saçın yağlanması sadece hoşa gitmeyen bir görünüm yaratmakla kalmaz saçın modelini de olumsuz etkiler. Piyasada yağlı saçlar için şampuan, bakım kremleri, saç derisini temizleyen ve yağ üretimini dengeleyen farklı ürünleri bulabilirsiniz. Bu ürünlerin hangisinin gerçekten faydalı olduğu ve yağlı saçlar için şampuan seçerken nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda bazı bilgiler vermeye çalışacağım.
Yağlı Saçlar İçin Şampuan Seçerken
Genellikle saçı yağlı olanların nemlendirici etkili saç ürünlerine ihtiyaç duymadığı ve yağın saçı zaten nemlendirdiği düşünülür. Bu tam olarak doğru değil çünkü saç deriniz kuruduğunda yağ bezleri fazla mesai yaparak saçınızın daha fazla yağlanmasına neden olur. Fazla yağ üretimine neden olmamak için saç derinizin nemli kalması önemlidir. Saçı yumuşatan ve saç derisini nemlendiren argan yağı veya çay ağacı yağı içeren şampuanlar bu amaçla kullanılabilir. Bu iki doğal yağ saç derisini nemlendirerek gereğinden fazla yağ üretilmesinin önüne geçer.
Bir diğer seçeneğiniz ise "arındırıcı şampuanlar". Arındırıcı şampuanlar saç derisini temizler, saç kökü gözeneklerini açar ve burada biriken ölü deri hücrelerini, saç spreyi, jöle gibi saç şekillendirici ürünlerin artıklarını ortadan kaldırır. Bu şampuanlar normal şampuanlara göre daha fazla temizleyici madde içerdiğinden haftada 1 kullanılması önerilmektedir. Elma özlü şampuanlar bu işlem için kullanılabilir. Ayrıca haftada 1 saçlarınızı organik sirkeli suyla durulayarak saç derisinde derinlemesine temizlik sağlayabilirsiniz.
Yağlı Saçları Şampuanlarken
Saçınız için doğru şampuanı seçtikten sonra bu şampuanı nasıl kullanacağınız da önemlidir. Saçlarınızı şampuanladıktan sonra çok iyi durulamalısınız. Çünkü eğer saç derinizde şampuan artığı kalırsa saçınız gün içinde daha çok yağlanır. Üstelik bu artıklar kaşıntıya yol açacağı için eliniz sürekli saçlarınızda gezmek zorunda kalabilirsiniz. Şampuandan sonra saç bakım kremi kullanıyorsanız bu kremlerin saç tellerine tutunan ve saça ağrılık yaparak sönük görünmesine yol açanlardan olmamasına dikkat edin. Saç kremini tüm saçınıza sürmek yerine sadece köklerden kullanabilirsiniz. Gün içinde saçlarınızı fazla taramayın veya fırçalamayın. Ayrıca ellerinizle saçlarınızı düzeltmeyin çünkü elinizdeki yağ saçınıza geçerek saçlarınızın daha çok yağlanmasına neden olur.