7 - saddest , died

47 2 0
                                    

•••

Setelah mereka habis kelas. Zylene menarik begnya yang mengabaikan jeon duduk scroll phonenya.

Menuju ke loker mengambil helmetnya cepat cepat keluar kerana ada date dengn buah hatinya itu.

Throwback.

Zylene pergi ke depan meja prof atas pertanyaan prof yozana.

Tetiba notif keluar di fone zylene yang di tinggal kan di atas meja sebelah jeon.

Sudah lah wallpapernya dia dengan zayder bercium.

Keluar lagi notif yang membuat jeon makin cemburu yang tidak sengaja menoleh layar screen ditepinya itu.

Ian my lovely fucker❤

Sayang.. Jangan lupa our date on 3:30 pm after you finish class , saya tunggu di beach yang kita selalu date tu ok baby ,😘.

Jeon yang menggulingkan matanya dengan membaca motif yang terpapar di layar screen tersebut.

"Kau kata nak moveon jeon, apehal pulak sakit hati kan, sial je perasaan aku ni" jeon yang membuka phonenya yang desktopnya wallpaper zylene dan dia berpeace di moto dulu.

•••••

Maka jeon meneruskan niat untuk mengintip di mana mereka dating.

Zylene dengan lajunya menspeedkan motobike nya ke tempat tersebut.

tetiba daniel dan zeremy di situ.

"Apahal korang ni" zylene parking motonya.

"Ok ashianna tutup mata dulu pakai kain ni patu kitorang bawak kau jalan" zeremy.

"Korang buat apa ni" zylene yang berasa pelik.

"Adalah ikut jelah" daniel.

"Ok one two three hati hati ashianna kitorang kena marah dengan zay nanti" zeremy.

"Aku tak nampak apa pun gile" zylene.

"Sikit lagi nak sampai ashianna" daniel.

"Okayh dah sampai kejap eh" zeremy.

Daniel dan zeremy membuka kain yang menutupi mata si zylene.

"Hi sayang" zayder yang memakai coatnya ditengah beach yang ada meja di belakangnya.

Symbol love yang diukir di pasir tanda cinta mereka berdua.

Bunga rose kegemaran zylene yang ditaburkan mengelilingi bulatan zylene berada sekarang.

zayder yang berdiri di depan papan kenyataan muka mereka berdua.

"Happy valentine's day sayang, i love you " zayder yang berjalan menuju membawa bunga ditangan belakangnya kepada zylene yang berdiri di bulatan rose tersebut.

Zylene amat terkilan, hatinya rasa terpaling bahagia kerana seumur hidupnya zayder kaiden Ian je yang memperlakukannya seperti itu. Dia terasa amat terharu. Dia nangis bahagia berlari menuju zayder.

𝓘 𝓦𝓐𝓝𝓣 𝓨𝓞𝓤Where stories live. Discover now