8

30 0 0
                                    

Hari makin hari , zylene tak lalu nak makan, nak mandi kerana sedih sekaligus kecewa yang teramat. Mengunci diri dalam biliknya dan zayder.

"I miss u sayang.." zylene memeluk bantal zayder selalu baring.

Geng ii daniel, hoseok pergi ke rumah zayder itu untuk memujuk zylene.

Dia bertubuh dua, maka mereka tidak membenarkan dia tak makan.

"Leneee, keluar lah ni aku rora, kau kena makan ashianna anak kau macam mana ? Jangan seksa diri boleh tak ? Bunuh diri pun kau zayder takkan pernah kembali , dia tak boleh hidup balik, tolong dengar cakap aku" aurora yang mengetuk pintunya.

Jeon yang baru sampai dari gelanggang boxingnya untuk memujuk zylene.

"Keluar lah ashianna, zayder suruh aku jaga kau , so kau kena makan" jeon yang menggunakan itu tidak memberikan kesan padanya.

Zylene yang terus mengalir air matanya tak berhenti mengenangkan memori dia dan zayder.

"I tak kuat Ian.. Macam mana i nak besarkan anak kita tanpa u" zylene bermonolog menangis air matanya tidak berhenti dari zayder meninggal yang memegang gambar zayder.

"Aku tak tahu macam mana lagi nak pujuk dia" daniel.

"Ada kunci spear tak bilik ni bik ?" zeremy.

"Ada tuan simpan kat belakang store tu" maid.

Zeremy dan daniel menuju ke bilik store tersebut.

Nampak satu surat di atas meja store. Zeremy dan daniel membacanya.

Aku tau zylene mengurung dirinya apabila aku dah takda nanti. Jadi guna kunci spear ni untuk buka bilik tu tengok keadaan dia. Bagi dia makan, happykan dia. Kuatkan semangat dia ok ? Aku sayang korang semua :) - Zayder.

Daniel dan zeremy tak rilek, mata mereka berkaca.

"Tau tau dia zylene mengurung diri demi dia" zeremy.

"Cinta dorang bukan main main, cinta zayder tulus pada zylene, he fell first but she fell harder" daniel.

Daniel dan zeremy lekas menuju ke bilik, sudah 2 hari zylene mengurung diri.

Bibik hilang arah, maka dia memanggil kawan kawannya untuk membantu dia mengeluarkan zylene.

Daniel membuka dan terus menendang pintu tersebut.

Melihat zylene terbaring tepi sliding door balconi memeluk bantal zayder dengan rambutnya kusut. Air mata tak hilang , mata bengkak. Mandi, apa semua tidak.

Rayyan dan jaylen , geng hoseok datang.

Rayyan pergi menarik tangannya.

Zylene menggelengkan kepalanya.

"Aku taknak ..korang pergilah jangan kacau aku" zylene menolak tangan rayyan.

"Ashianna.. Tolong jangan macam ni" jaylen.

"Zayder lagi taknak tengok kau macam ni" aurora yang cuba memujuknya.

"Tolong jangn kacau aku , aku taknak pergi la korang " zylene yang terus memandang pemandangan balconinya melihat langit.

"Kim Zylene Ashianna , jom makan" jeon menarik tangannya.

Zylene bangun dan terus lari , bukan ke dapur malah keluar. Mencari motonya lalu start pergi ke kubur zayder pada petang tu jugak.

Sampai di kubur.

"Ashianna lari !" haznis.

"Bodyguard kenapa tak kejar dia" jeon.

𝓘 𝓦𝓐𝓝𝓣 𝓨𝓞𝓤Where stories live. Discover now