17.

39 1 0
                                    

DI HARI PENGEMBUMIAN ANAK ZYLENE.

Sepertinya zylene tidak menangis. Dia terlampau sedih sehingga air matanya hilang. Ibunya memeluknya ditepi mengusap kepalanya.

Semua rakan rakannya berkaca mata melihat keadaan zylene yang dari dulu menghadapi dugaan ini.

Kubur anaknya sebelah zayder dan anaknya lagi seorang.

"Memang mummy ngandungkan korang untuk dunia lain ke sayang ? Kenapa kamu tak boleh lahir dengan sempurna" zylene.

Yang lainnya sebak nak mampos lalu mereka berpakat memeluk zylene dengan sepenuh hati mereka.

Zylene tetap merasa bersyukur walaupun kehilangan namun sentiasa ada mereka untuknya.

"Daddy kamu tak pernah sayang kamu masa kamu ada , dia bahkan tak mengenal mu sayang" zylene mengusap kubur anaknya.

"Yelah korang mana pernah sayang mummy , selalu je tinggal mummy" zylene.

Aurora pulak yang banjir tapak perkuburan mendengar words zylene betapa hancur nya dia.

Jeon pulak sedang di gym. Tiba tiba ingatannya masuk. Segala percintaannya bersama zylene.

Dia mengingat segala nama kawan kawannya . kimtae yang selalu menasihattinya.

Perjanjiannya bersama zayder dan kehidupannya sebelum ini sehingga lah harinya accident.

"Sayang ? Zylene??? Sayang ? Ashianna ?" jeon mengingatkan segala kenangan mereka di gelanggang tinju dan sebagainya.

Kisah kisah mereka di tapak perkhemahan. Semasa pemujukan zylene.

Mengingatkan masa mereka bersama.  Dia telah mengingatkan segala galanya. Dia memasang superbike segera ke rumah zylene.

"SAYANGGG !!! WHERE ARE YOU" jeon mengehon yang takda respon.

Dia telah mengingatkan kejadian semalam dia menolak zylene sehingga berdarah.

Sudahlah dia takda contact sesiapa. Melainkan ibu dan bapa nya. Sekarang ingatannya kembali.

Jeon mencarinya merata tempat hingga ke hospital dan nurse mengatakan mereka memgebumikan anaknya.

Dengan sepantas kilatnya jeon drive ke sana. Lalu dia masih melihat kelibat zylene masih mengalir air matanya.

Tiba tiba semua orang terkejut.

"SAYANG I DAH INGAT SEMUANYA SAYANG .. INI ANAK KITA KANN" jeon tiba tiba berkaca mata dengan kencangnya. Melutut memegang kaki zylene.

Zylene memandangnya sahaja ( side eye)

Kerana dia dah tiada words.

"WEYH BAGITAU INI ANAK AKU KANNNN ????" Jeon menarik baju Kimtae.

"Yes, kau dah bunuh anak kau" parkjimin.

"Kau dah tak layak dah" namjune.

"Jangan berani mintak maaf lagi jeon, kau terlambat" hoseok.

"SAYANG SAYANG PLEASE" memegang lutut seko tu.

Zylene mengendahkannya lalu pergi. Betapa hancurnya hati zylene.

"Sudah lah bro tak guna lagi , kau dah bunuh anak kau" kimtae membangunkan jeon yang melutit depan kubur anaknya dengan air mata yang membanjiri tanah.

"Aku mintak maaf bro, aku tak tahu nak tolong kau macam mana dah" kimjin.

"Sebab tu aku kata hati hati, yes kau hilang ingatan bahkan sulit untuk tahu apa apa , tetapi .. Jangan layan macam tu bro , di saat suatu hari nanti apabila kau dah ingat semuanya memang menyesal sesungguhnya kau, tak ingat tapi layan orang leklok" hoseok.

𝓘 𝓦𝓐𝓝𝓣 𝓨𝓞𝓤Where stories live. Discover now