14.

48 0 0
                                    

HARI PERKHEMAHAN.

Masing masing dah datang menunggu di dataran untuk menyusun barang beberapa hari malam di dalam bas.

Manakala zylene belum sampai sampai lagi.

Jeon datang tapi masih hati dingin, ego tidak mahu dikalahkan tetapi dia tidak tahu apa jadi dengan zylene.

Azriel tercari cari zylene kerana ingin meminta maaf padanya.

Semua dorang cemas macam kesian pulak dekat zylene semalam. Selepas zylene beredar mereka terus tidak tahu apa yang berlaku semalam.

Zylene datang dengan superbikenya. Muka dia tak nampak memula kerana dia memakai helmet.

Dia membawa luggagenya. Apabila dia membuka helmet itu, dia memang masih nampak cantik, tapi dia tak pakai makeup seperti semalam. Dia nampak pucat dia asyik batuk dan selsema je.

Seperti antibodinya sangat lemah. Geng geng zeremy pergi kepadanya dan membantu ashianna mengangkat luggagenya.

"Ashianna , kau ok tak ni ? Kenapa pucat je badan kau ni" jaylen membawa mendukungnya.

"Aku okjelah dah turunkan aku" zylene.

"Kau nampak lain kau tak macam semalam" zeremy.

"Takpe aku dengan daniel eh duduk" zylene menarik lengan daniel.

"Okay ashianna duduk dengan aku , kesian aku tengok dia macam penat sangat" daniel.

"Nah makan ubat dulu" rayyan.

Dia merahsiakan bahawa dia semalam teruknya balik dengan rambut serabai tangan berdarah sebab terkena ranting kayu dia biarkan baginya tiada rasa itu.

Semua diarahkan naik bas , sebenarnya hati jeon ingin sangat duduk disebelah girlfriend nya tetapi takut kantoi. Dia rindu zylene sesangat. Lagi lagi zylene sakit.

Aurora pergi ke arah tempat zylene duduk dengan daniel.

"Zylene.. Kau ok tak ni ? Muka kau macam mayat hidup je ni ? Kau sakit ke ?" aurora yang memberi minuman kepada zylene sementara daniel sedang menganuhkan begnya di atas tempat penduduk .

"Aku ok jelah , jangan risau pasal aku" zylene senyum palsu tapi bibir sepenuhnya memucat macam hantu cina bangun dari keranda.

Jeon memandangnya dari jauh dan dia mesej zylene.

Sayang.. Sayang okay tak ? Sayang..

Zylene pula mengendahkan dia terus tertidur , kerana badannya nampak sangat letih dan dia sakit kerana hujan lebat menimpanya. Nasib orang gajinya semalam merawatnya.

"Daniel, picitkan kepala aku .." bercakap dengan tidak bermaya.

Daniel pun memicitkannya kerana dia pun pernah suka zylene dulu, tapi sekarang dia mengganggap zylene seprti adiknya. Dia memberikan zylene ubat dan air mineral.

"Semua ah cukup kan ? Tiada yang tertinggal ?" prof prof.

"Iye prof " semua.

"Kesian la ashianna , mungkin dia tak cukup rehat kot" jaylen.

"Haah penat sangat ni aku tengok" daniel.

"Haih .. Kalau la zayder masih hidup" zeremy.

"Kita jaga ashianna seperti yang diamanahkan" rayyan.

Zylene terbatuk batuk , selsema teruk.

"Badan kau panas ni shianna kenapa ikut ?" daniel memegang kepalanya.

"Takpela rugi aku dah bayar tapi tak pergi" zylene bercakap dengan suaranya tiada.

"Ha ok ok kau rehat je sekarang ni ok ?" daniel.

𝓘 𝓦𝓐𝓝𝓣 𝓨𝓞𝓤Where stories live. Discover now