Karya x Teacher reader

856 41 2
                                    

(Fluff 💨)

(Name) adalah guru di sekolah rendah teknologi cyberaya (SRT Cyberaya 1). Dia juga terkenal baik dan ramah, kadang juga dia jadi pendiem. Anak anak di sekolah itu juga senang saat (name) mengajarinya. Kadang juga dia pemalu.

Karya melihat (name) pertama kali itu menurutnya menarik gitu kek cinta pandangan pertama. Kalau misal karya ada waktu luang biasanya karya ke perpustakaan hanya untuk melihat (name).

Terlihat ada ejen bakar, ali, alicia dan ejen karya membuat perpustakaan berisik gara gara langkah mreka.

"Um bisakah kalian ber4 mengecilkan suara kalian, ini perpustakaan" ujar ???.

Suara yang lembut dan pelan itu membuat ber4 menoleh dan mendapatkan ada guru yang terlihat cantik memakai kacamata dan membawa 1 buku ditaruh didadanya yap itu (name).

Suara yang lembut dan pelan itu membuat ber4 menoleh dan mendapatkan ada guru yang terlihat cantik memakai kacamata dan membawa 1 buku ditaruh didadanya yap itu (name)

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

*bayangkan (name) pake kacamata dan bawa buku*.

"A-ah maaf cikgu (name)" ujar ali sambil senyum kaku.
"Kalian...sedang buat ape, ape ada yang bisa saya bantu?" Tanya (name).
"E-eh um eh t-tak cikgu (name) kita...nak cari buku heheheh dan kitaorang butuh sangat buku tu" ujar ali dengan keringat di dahinya.
"Hmm" ujar (name) dengan curiga membuat mereka ber4 berkeringat dingin.

"Ehem um mereka berdua membutuhkan pengajar untuk um tugas mereka jadi saya disini akan mengajar mereka dan tukang pembrsih itu butuh buku untuk dipinjam" ujar cikgu bidan(ejen karya).
"Owhh macam tu, baiklah maaf ye kalau ganggu waktu korang" ujar cikgu (name) dengan senyum manis.

Ber 4 bernafas lega.

Ejen karya yang melihat kepergian cikgu (name) itu senyum tipis.

*di M.A.T.A*

"Baiklah misi kalian hari ini untuk melindungi seseorang yang sangat penting, dia bernama (nama panjang), dia mempunyai perusahaan cyberaya dimana mana dan dia adalah dimana musuh musuh menginginkannya karena dia terlalu hebat untuk membuat ramuan, robot dan lain lain" ujar jenderal rama.
"Um macam mana kita orang nak tau die kat mane?" Tanya ali.

Alicia, ejen bakar yang mendengar itu menepuk dahinya.
Ejen karya yang mendengar itu menggelengkan kepalanya dan tertawa sedikit.

"Haish dia itu cikgu kamu lah" ujar jenderal rama.
"Hah cikgu?" Ujar ali yang bingung.
"Maksudnya (nama panjang) itu ialah cikgu (name) yang biasanye menjaga perpustakaan lah kau ni tak paham paham" ujar alicia dengan
kesel.
"Owhhh, HAH?!" Ujar ali.
"Sudah bertindak segera!!" Ujar Tegas Jenderal rama.

*dan mereka kembali tapi sebelum mereka kembali ke kelas dan tempat mereka, mereka sedang membaca buku untuk mengawasi cikgu (name)*

"Umm maaf menganggu waktu korang" ujar cikgu (name) membenerkan kacamatanya.

*kalau kalian gk suka pake kacamata gk papa bayangin aja gk pake :v*

Ali, alicia dan cikgu karya yang mendengar itu melihat cikgu (name).

"Eh um kenape cikgu (name)?" Tanya ali.
"Um sebelum itu bisakah kalian untuk mengisi nama kalian" ujar (name).
"Ah iy hehehe dimana cikgu (name)?" Tanya ali.
"Di dekat sebelah pintu masuk" ujar cikgu (name) yang tersenyum.
"Ehem biar saye saja yang melakukannya" ujar cikgu karya
Yang langsung berdiri mengikuti cikgu (name) dari belakang.

*saat udah selesai :v*

"Baiklah terimakasih cikgu bidan(ejen karya)" ujar cikgu (name) dengan senyum ramah.

Ejen karya yang melihat senyuman itu merona sedikit.
Setelah itu cikgu (name) mau pergi tapi dicegah cikgu karya.

"Um cikgu (name)" ujar cikgu karya.
"Um iye?" Ujar cikgu (name).

Dan cikgu karya langsung mengasih sebuah setangkai bunga mawar merah.

"E-eh ini buat apa cikgu karya?" Tanya cikgu (name) dengan merona sedikit.
"Ini sebuah perminta maaf an karena sudah membuat keributan tadi" ujar cikgu karya.
"Eh k-kau tidak perlu minta maaf cikgu karya" ujar cikgu (name).
"Tak pe yang penting kamu menerima bunga ini" ujar cikgu karya.

Cikgu (name) yang mendengar itu mengambil bunga itu dari tangannya cikgu karya.tetapi tanpa sengajar jari mereka kesentuh. Akhirnya mereka berdua merona.

"Um maaf aku tidak bisa memberikan (bunga kesukaan) mu" ujar cikgu karya.
"E-eh mane tau cikgu karya kalau aku suka (bunga kesukaan)" ujar cikgu (name).
"Aku sering meilhat kamu menyiram (bunga kesukaan) mu itu di taman" ujar cikgu karya.

Cikgu (name) yang mendengar itu merona malu.

"Aduhh kenapa aku gk mengamankan kondisi dulu seh" batin cikgu (name) sambil menutupi mukanya karena merah :v.

Cikgu karya yang melihat tingkah laku cikgu (name) merona sedikit dan tertawa sedkit.

"Umm cikgu (name)" ujar cikgu bidin (karya).
"Eh iya cikgu bidin?" Ujar cikgu (name).
"Bagaimn kalau kita menjadi teman?" ujar cikgu bidin(karya).

Cikgu (name) yang mendengar itu agak kaget tapi langsung senyum manis dan menjawab.

"Boleh" jawab cikgu (name) dengan senyum dan merona sedikit.

Cikgu bidin mendengar itu juga merona sedikit dan senyum juga :v.






























*yeayy udah selesai ini request kalian yang mau ejen karya x reader :v, maaf kalau ada yang gaje 🙇‍♀️🙇‍♀️ semoga sukaaa kalau suka aku update lagi kalau gk sibuk, soalnya masih sibuk chattan ama crush dan sekolah:)*

















Ejen ali x reader one shotTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang