Satu

51 0 0
                                    



     "Okay.. So, it's so packed.. Em, I think.. Lunch appointment dengan Mr.." bicara Kiara terhenti apabila pintu dibuka. Serentak dia dan PAnya, Gina memandang ke arah pintu. Wajah Adrian terpampang. Gadis itu mendengus perlahan. "You can leave.. We will talk about it later. Thank you." Kiara tersenyum memandang Gina.
  "Have a sit." arah Kiara apabila Gina hilang disebalik pintu. "No need." suara Adrian kedengaran dingin sekali. Gadis itu memandangnya. Sunyi. "If you don't have anything to say, please leave.." arah Kiara membuka fail dihadapannya. "Why? Why you terima lamaran tu?" soal Adrian memerhati gadis itu. "Not me, it's my parents." jawab Kiara masih fokus dengan membaca fail. "Why? Your parents ke yang nak kahwin dengan I?" pantas jejaka menyoal.
       "Indeed. It's us. So, why you tak halang when your parents nak hantar lamaran kat I? You are the first person known about this between us. And now what? You nak salahkan I? I'm helpless too.." jelas Kiara. Adrian memerhati gadis yang mula mendekat itu. Kiara mengangkat jemarinya di hadapannya. "I don't even wear cincin merisik tu walaupun lamaran tu dah di terima. Why? Cos, I tak setuju dengan perkahwinan ni. And, cincin dari you.. I mean, you.. don't even deserve my fingers. So, what makes you think i want to?" soal Kiara.
       "Cos you love me. You love me, Kiara. That's why you don't have any objection to this ridiculous married." jawab Adrian. "Yuck! Rubbish! Boleh tak jangan nak campur adukan kisah lama. That time, I'm so stupid and i dunno if i fall in love with you or not. Maybe I terbawa suasana. Ohh! Or like you said, it's a normal things in London.But, whatever that feelings is, it's already faded away. My feelings for you is already died. So, I think.. to know what is my reason terima lamaran ni tak penting. What is the most important thing now is jumpa your parents before hari pertunangan next week. If kita dah terikat, you know me, Ian. I will never let you go anymore." Kiara tersenyum mempamerkan lesung pipinya di sebelah kanan sahaja.
       Adrian tertawa. "Talak kat tangan I, not you." ujarnya. "Glad you know, so.. now.. can you stop wasting my time? I've load of meeting. So, please disappear from my eyes." Halau Kiara menuju ke kerusi kerjanya semula. Adrian mendengus perlahan sebelum berlalu.

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now