Sepuluh

10 0 0
                                    





"I can't believe it when I got the news last night." ujar Bianca yang membuat panggilan video dengan Kiara. "You already knew that my Papa and Uncle Zainal being a friend since Papa belum kahwin lagi." balas Kiara. "But, it's not a bad idea. You love him. Dulu." sahabat baiknya itu tersenyum tawar.
"Dulu. Not now. I dunno if i hate him or not. But, I'm felt suffocated around him. I'm getting mad without any reason. And I don't even want to talk with him. I just don't want to see him anymore." luah Kiara. "Huhh. I.. I dunno what to say. But, what you wanna do now?" soal Bianca. "I will file a divorce. Maybe after 3 month. I already made for 2 months so far. One month to go. I'm going to through that too." jawab gadis itu tersenyum tawar.
"Widow? Are you sure? You tahu apa pandangan orang sekeliling dengan title tu." Bianca tersenyum kelat. "I don't care. They're dunno what i felt. What I'm through with him. And, I never care what people say. Do whatever they want, Say whatever they wanna say. I really don't care. Cos, what the most important is me. Everything yang berkenaan I. Me. Myself is the priority. Ian is not the man I harap dalam hidup I." jelas Kiara membuat Bianca terangguk-angguk.
"Talk about me? Hey! Bianca. How are you?" sapa Adrian yang tiba-tiba muncul. Kiara memandang suaminya itu dengan wajah yang sedikit terkejut. "Bila you masuk?" soalnya melihat ke arah pintu sekilas. "Hi, pretty good. How.. are you?" soal Bianca sedikit gugup. "Alhamdulillah, Like what you saw! Why you tak datang wedding kitaorang?" soal Adrian pula. "Babe, till the next time. Love you." Panggilan ditamatkan.
"Love you too." Jejaka itu tersenyum menatap Kiara. "What do you want?" soal gadis itu menjeling kasar seraya bangun dari kerusi. "Hugging you." jawab Adrian memeluk pinggang ramping isterinya itu dari belakang. Kiara cuba menolak. "Jangan nak mengadalah." ujarnya apabila gagal menolak suaminya itu. Ciuman lembut di bahu lalu menjalar ke lehernya membuat gadis itu menahan geram.
"Ian! Are you mad?! What's in your mind? Just because I let it slide few days ago?" soal Kiara selepas berjaya menolak Adrian. Mereka berpandangan. Sekali lagi Adrian menariknya dalam pelukan. "Lemme go." arah Kiara sedikit mendongak memandangnya. "Sampai bila mata you nak bagi I pandangan macam tu? You really hate me that much? Are we.. really doesn't have a chance.. anymore?" soal jejaka itu dengan air mata yang bergenang. "Okay, I made a mistake. I gave you a reason to hate me. My apologies. Can't you forgive me? And starting a new life with me?" sambungnya semakin bertambah persoalan.
"Stop talking rubbish, Just lemme go." tolak Kiara kasar. "Hey.." Adrian menyentuh wajah cantik tanpa secalit make-up itu. "I love you." ucapnya. Gadis itu hanya menatap mata jejaka itu, mencari kebenaran dalam ungkapan itu. Terasa Adrian mengucup lembut bibir Kiara yang hanya menutup mata dan akhirnya tanpa sedar membalas ciuman suaminya itu.

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now