Enam

21 0 0
                                    



       "You're home." Adrian tersenyum memandang Kiara yang baru masuk ke dalam apartment itu. "Hurmm, I'm so tired." Adu gadis itu memeluk jejaka yang sedang memasak itu. Adrian mengambil tuala dapur lalu mengelap kedua tangannya. Dia memandang gadis itu. Memeluk pinggang ramping itu kemas. "Lemme 'recharge' you." ujarnya seraya mengucup bibir Kiara lembut. Gadis itu tertawa kecil. Mereka berpandangan sebelum gadis itu menyatukan bibir mereka semula.
       Adrian tersenyum mengenang kenangan lalu ketika mereka masih berada di London. Dia memerhati wajah cantik yang masih lena di ribanya itu. "The way you sleep, tak pernah berubah." ucapnya perlahan. Dia menarik nafas perlahan lalu mengeratkan pelukan. Kiara menggeliat perlahan. Dia memandang sekeliling setelah terjaga sebelum pantas mencipta jarak. "Bila you masuk?" soal Kiara menekup muka perlahan sebelum memandang Adrian semula.
       "Semalam. First, I just want to hug you. But, suddenly you hugged me. Tightly! So, I decided to.. sleep beside you." jawab suaminya itu tersenyum manis. Kiara menjeling kasar lalu turun dari katil. Jubah baju tidur satin yang dia letak di tepi katil semalam, disarungkan ke tubuhnya. "Don't you want to kiss me? Morning kiss.. like before." tambah Adrian. "Like before? Ermm, I can't recall." Kiara tersenyum mengejek memandangnya. "Nak I ingatkan?" soal jejaka itu mendekatinya. "Stop! Don't come closer." arah gadis itu berundur ke belakang.
       Adrian berhenti dan berpeluk tubuh memandang Kiara dari atas ke bawah. Gadis itu memandangnya pelik. "You look so beautiful in the morning, Sayang." pujinya. "I know." Kiara menjeling dan melangkah ke arah pintu. "Kiara, what happened before.." bicara Adrian membuat langkah gadis itu terhenti. "I mean.. the night we sleep together.  What i mean here, is when we.." belum habis jejaka itu berbicara Kiara memintas.
        "Having sex? It's a mistake. I know. That's why it's a first and last for us." Kiara memandang wajah Adrian kosong. "It's a normal thing Ian. And i never care about that anymore. We enjoyed it. So, let's not regret it. And, let's forget about it. It's about past. I don't want to talk about it. Anymore." sambungnya. "Then, why you act like this?" soal Adrian. "Cos, I don't want you in my life again. Not as a husband. Even a friend. We both know that we don't have any feeling for each other that time. We just enjoyed to have someone to depend on." jawab Kiara.
       "Maksud you? You don't love me?" soalan Adrian membuat Kiara mengangguk. "Yeah, cuma I lambat sedar. I admitted that I'm so furious when you said, it's a normal thing at London. But, I realized that you're right. Kita terbawa suasana. So.. yeah.. that's it.." jawab gadis itu tersenyum. Jejaka itu menatapnya.
       "What i mean here, I can live without husband beside me. That's my social life. I tak nak terikat dengan sesiapa." jelas Kiara. "GOD! Kiara! Ingat ALLAH! Cukuplah apa yang dah kita buat dulu." Marah Adrian. Gadis itu tertawa mengejek. "What is your motive, Ian? You memang betul, dah berubah ke.. or.. you nampak I ni pendosa sangat?" soalnya.
       "Ya! I nak berubah. Sebab tu I nak you pun berubah sama. Supaya kita bersama-sama till jannah."  jawab Adrian tersenyum manis. "I'm famished." Kiara menjeling lalu keluar dari bilik. Jejaka itu tertawa kecil dan mengekorinya.

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now