"Arggghh! My head!!" bentak Kayla. Kiara dan Adrian memandangnya. Gadis itu duduk di hadapan Kiara. "You minum banyak sangat lah semalam." ujar kakak iparnya itu. "Yeah, i rasa nak mati jea sebab sakit kepala ni. But, I'm starving." Kayla tertawa kecil. Adrian menggeleng. "Lepas ni, no more! No wine, no alcohol! Both of you tak boleh minum benda tu lagi." tegasnya. "Abang!" Kayla menjeling. Dia memandang Kiara yang hanya tersenyum tawar.
"Btw, korang dah okay ke?" soal Kayla memandang keduanya silih berganti. "Bila kita tak okay?" soal Adrian. "Ermm! Fishy! Orang dah kahwin memang macam ni ke? Kejap okay, kejap tak. Sebab tu, i tak nak kahwin. Susah betul nak faham." ujar adiknya itu mula menjamu selera. "Well! Tak interesting lah if smooth jea. Marriage relationship ni, kena ada.. rasa.." Kiara tersenyum memandang Adrian yang juga memandangnya. "Rasa? Rasa apa?" soal Kayla tak faham. "Kahwin lah kalau nak tahu." jawab Kiara disambut dengan tawa Adrian. "Tak nak!" Kayla mencebik.
"Hello everyone!!" sapa Datuk Zainal. Serentak mereka memandangnya yang datang bersama Datin Kartini. "Mommy!!" Kayla pantas berdiri dan berlari mendekati ibunya. Adrian dan Kiara pun turut berdiri. "Wahh! Menantu Mommy pun ada sini la.." ujar Datin Kartini mendekati Kiara yang hanya tersenyum. "Daddy.." Adrian menyapa Datuk Zainal yang mendekatinya. "Wonderful! My daughter-in-law ada kat sini.. dah berapa lama korang kat sini?" soalnya.
"Baru semalam. Esok weekend, sebab tu.. kitaorang teman Kayla kat sini.." jawab Kiara. "Erm! Stay untuk few days lagi okay.." ujar Datin Kartini. Kiara memandang Adrian yang juga memandangnya lalu mengangguk. "Why not.." Jejaka itu memeluk bahu isterinya perlahan. Mereka tersenyum memandang keduanya itu. "Btw, Mommy! Handbag yang i minta ada tak?" soal Kayla. "Ada lah! Untuk Kiara pun ada." Wanita tua itu tersenyum memandang menantunya.
"But, let us rest first.. Korang.. continue.. breakfast. Jom, Datin." ajak Datuk Zainal memeluk bahu Datin Kartini. "Apa abang ni!" Datin Kartini memukul perut suaminya itu manja. "Eihh! Mommy and Daddy ni!" Kayla menjeling lalu menuju ke meja. Adrian dan Kiara hanya tertawa. "Kami naik yea.. Kiara.. be comfortable. Anggap jea macam rumah sendiri.. Okay." Datin Kartini memegang bahunya lembut. "Thank you, Mommy." Kiara mengangguk. "Ohh! You sebut Mommy pun comel sangat.. No wonder, Ian so into you." ucap ibu mertuanya itu sebelum berlalu.
Kiara memandang Adrian. "You're so into me?" soalnya. Jejaka itu mengangguk. "Want me to prove it?" soalnya tersenyum nakal. Gadis itu tersenyum malu. "Guys! I'm here!" sampuk Kayla di belakang mereka. "I'm starving.." Kiara menolak Adrian perlahan dan menuju ke meja makan. Jejaka itu hanya tertawa kecil.
YOU ARE READING
Atas Nama Cinta
Romance. "What? Kiara.. are you kidding me?" soal Adrian. "What? I thought.. we are officially in relationship after what happened last night." Kiara memandang wajah tampan itu dengan senyuman yang dipaksa. Jejaka itu tertawa. "Hey, baby.. Miss Kiar...