Tiga belas

9 0 0
                                    




        "Hai!!" Asyikin tersenyum memandang Adrian yang duduk bersendirian di kafe bangunan tempat kerjanya itu. Jejaka itu hanya tersenyum tawar. "You buat apa kat sini?" soalnya. "Well! It's my lunch break.. And ternampak you kat sini.. Ohh! Btw, boleh i join you?" soal gadis itu. "Dah lunch time rupanya." Adrian menjenguk jam tangannya sekilas. "Yes! And, you?! You buat apa kat sini?" soal Asyikin memandang sekeliling. "I ada meeting kejap lagi. Sengaja datang awal. Takut jam." jawab jejaka itu malas.
       "Tengok tu, my Boss. You kenal tak? Kiara Nazneen Tan Sri Amir.." Asyikin memandang Adrian yang memaku matanya pada kelibat Kiara yang berjalan seiringan dengan seorang lelaki. "Siapa lelaki tu?" soalnya tanpa memandang Asyikin. "Isaac Amnan.. Ex-boyfriend dia. But, now.. Business partners.. And i dengar, dia pernah lamar Miss Kiara before she's married with her husband.." jawab gadis itu.
       "Her husband. Adrian Mikael Datuk Zainal." Asyikin tersenyum sinis apabila Adrian memandangnya. "Bila you tahu?" soal jejaka itu. "Ermm, a month after I'm being her employee. Maybe." jawab Asyikin. "And you know what.. I tak kisah jadi number dua. I will try to.. rapat dengan dia.. jadi kawan di.." belum habis gadis itu menyambung bicara Adrian memintas. "We're nothing. We're already done, Asyikin. And.. tak pernah terlintas pun kat fikiran i ni, nak kahwin lagi. My behaviour when I'm just married is clear.. I tak nak you kecewa. I risau you patah hati. That's all. I never wanted you back. So, don't you ever.. untuk cuba dekat-dekat dengan dia." ujar jejaka itu seraya berdiri meninggalkan Asyikin yang sepertinya terkejut dengan bicaranya.

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now