Lima

21 0 0
                                    





"Hey baby." sapa Zack menyapa Kiara yang duduk berseorangan di hujung library yang dibina untuk 'golongan' mereka sahaja. Gadis itu memandangnya sekilas. "Apa ni? Marah dengan I ke?" soal jejaka itu. "I dah jadi isteri orang, jangan nak mengada panggil baby, sayang or etc." balas Kiara menyelak helaian buku itu perlahan. "You don't even love him. Perjodohan keluarga. Tak salah pun if you nak teruskan hubungan kita." ujar Zack tersenyum. "Salah atau tak. I don't to have any relationship with you anymore. Is it clear?" soal gadis itu menjeling perlahan.
"Wait, why it's look like.. it's my fault. Sayang, I already purposed you. You tak terima, You yang tak nak kahwin." bicara Zack kesal. Kiara mengangguk perlahan. "Yeah, it's my fault. Okay? Dah? Gotta go." ujarnya seraya berlalu. Malas ingin berbicara lagi. "Sayang." Zack turut berdiri. "Stop! You're not allowed to follow her." Kayla tiba-tiba menyampuk dengan berdiri di hadapannya. "Apa pula ni?" soal jejaka itu malas. Gadis itu hanya tersenyum manis memandangnya.
Kiara membuang pandangan ke arah laut yang terbentang luas. Jiwanya sedikit tak tenteram. Sudah sebulan sejak menjadi isteri Adrian dan mereka sememangnya tidak pernah tinggal sebumbung sejak sah bergelar suami isteri. Pertemuan terakhir mereka adalah ketika di hotel. Dan jejaka itu juga tidak pernah cuba menghubunginya. Gadis itu menghela nafas berat. Malas mengambil pusing. Dia memulakan perjalanan untuk pulang ke rumah.
"Nissa, take a hot chocolate to my room, please." minta Kiara pada anak Bu Lydia, Nissa. "Err, Cik Muda.." Nissa berbicara gugup. Kiara memandangnya pelik sebelum memandang ke arah ruang tamu. Adrian tersenyum manis memandangnya. "That's okay. I'll be in my room." Gadis itu tersenyum memandang Nissa seraya mendaki tangga.
"Kiara!" panggil Adrian turut mendaki tangga. "You nak apa?!" soal Kiara geram apabila mereka tiba diatas. "You la. Tempat seorang isteri itu disisi suaminya. Can't you see? I terpaksa mengalah. I came for you." jawab suaminya itu. "Ohh! After a month? Baru you sedar tempat I kat mana? Huhh! That's your room! Don't you ever try to come in!!" balas Kiara menunjuk ke arah bilik di hadapan mereka sebelum masuk ke dalam biliknya.
"Nope! I want stay, in this room! With you!" Tegas Adrian turut masuk ke dalam bilik. Kiara memandangnya geram. "This is my house, my room and my rules." tegas gadis itu pula. Jejaka itu tersenyum dan mengangguk. "Tunggu you balik tadi, I rasa penat pula." beritahunya tanpa di pinta lalu melangkah ke arah katil dan baring. "Apa you ni? Please, stop it. I'm so tired." pinta Kiara yang sudah berdiri di tepi katil.
"Tired? Lemme 'recharge' you." Adrian menarik tangan Kiara untuk mendekatinya. "Don't touch me!" Gadis itu menepis kasar. Suaminya itu duduk. "I have right on you, not only your hand, your whole body is mine." ujarnya. "Siapa cakap? Stop talking nonsense and get off from my bed." arah isterinya itu. Adrian menarik tangan Kiara untuk merapatkan jarak mereka. Pinggang gadis itu dipeluknya lembut. "I'm your husband, of course i have the full right on you." ucapnya mendongak memandang wajah cantik itu.
"Minumannya.." bicara Nissa sedikit gugup melihat keduanya. Kiara menolak Adrian perlahan. "You boleh letak kat balkoni. And, tolong bersihkan guest room. Tuan Adrian will stay there." arah gadis itu. "Don't bother, Nissa. I will stay here. In this room, with my wife. Your Cik Muda." Adrian baring semula. Nissa memandang Kiara. "Bersihkan jea, I will chase him away." Kiara menuju ke balkoni. "Baik Cik Muda." Nissa pantas keluar dari bilik.


Golongan = Orang-orang kaya

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now