Sembilan

9 0 0
                                    



       Kiara terjaga dari lenanya. Dia memandang sekeliling. Sejak bila pula dia masuk bilik ni? Setahunya semalam dia terlena di bilik kerja. Dia memandang sebelahnya yang kosong. Kedengaran suara Adrian yang melantunkan ayat-ayat Al-Quran di pelusuk bilik membuatnya memerhati belakang jejaka itu. Kiara baring semula selepas memeriksa jam di telefon pintarnya. Suaminya ini baru selesai solat subuh agaknya. Mata Kiara masih tidak lepas memerhati Adrian sehingga tidak sedar bila dia terlelap semula.
       Kiara menggeleng mengingat kejadian pagi tadi. Mengapa sisi Adrian yang dilihatnya hari ini seakan menggoyahkannya. "Cantiknya wife I pakai tudung." puji Adrian memeluk Kiara yang berdiri dihadapan cermin dari belakang. "Ehh? Bila you datang?" soal gadis itu menolaknya. "Tadi, and Gina told me that you ada photoshoot, So, you kat bilik make-up." jawab Adrian menarik Kiara untuk rapat semula padanya dengan memeluk pinggang isterinya itu.
       "But, sayang. Seriously, you look so beautiful with hijab." Puji Adrian lagi. "Cantik kan, ni keluaran terbaru TheKiara's tau. You boleh suruh staff perempuan you beli." balas Kiara tersenyum. "You senyum macam ni, sejuk hati I, tak pe. Macam ni, I belikan mereka dulu. Nanti lepas tu, boleh lah dorang suruh family dorang beli pula." ujar jejaka itu. "Okay! I will give you a discount." seloroh gadis itu.
       "No discount! But, how about kiss?" Adrian mendekati Kiara yang pantas menahan wajah suaminya itu. "Nope! You jangan nak mengada okay. Semua orang masuk bilik ni suka-suka jea. Lemme go." tolak isterinya itu. "Miss.." bicara Gina terhenti. Mereka memandangnya sambil mencipta jarak. "Sorry for disturbing you. Ermm, get ready in 5 minutes." tambah PAnya itu. "Okay! But, can you help me to get rid of him first?" soal Kiara membuat Gina tersenyum kelat dan meminta diri.
       Adrian mengangkat kedua keningnya dan tersenyum manis. Kiara menjelingnya. "You nak apa datang sini?" soal gadis itu. "Let's have a lunch together after the photoshoot obviously." ajak Adrian. "No, I have a lot of thing to do." tolak Kiara. "Me too, but.. we still have to eat." balas suaminya itu. "Hurmm, I think sebab tu you ringan. Jarang makan." sambungnya. "Hushh! Stop it! Nanti orang dengar lah. Entah apa-apalah yang mereka fikir nanti." marah Kiara. "Why? We're husband and wife. It's a normal, Sayang." ujar Adrian.
       "Ringan ek! Rawr!" pintu yang tiba-tiba terbuka membuat keduanya memandang ke arah pintu. Adrian tertawa kecil melihat adiknya, Kayla. Kiara menghela nafas berat. Pasti gadis ini akan menyakatnya sebentar lagi. "Adik.." Jejaka itu mendekati Kayla. "You photoshoot juga ke?" soalnya. "Yeah! Your wife ni paksa I 7 hari, 7 malam. So, i have to say yes." jawab Kayla menjeling Kiara yang sudah tertawa kecil.

Atas Nama CintaWhere stories live. Discover now