Suara berbual diantara ibu bapa mereka dimeja makan itu langsung tidak mengganggu mereka yang saling bertatapan tajam itu . Masing masing menunjukkan riak tidak puas hati .
' Macam manalah mamat ni boleh jadi anak kawan papa ? Tak sekarang ni , kenapa dia ? Kenapa bukan kawan dia yang lain ke ? Eish ! ' Haeyoung mula membebel di dalam hatinya .
Jeongwoo yang dihadapannya hanya memandangnya dengan mata serigalanya . Daging yang masih ada di dalam pinggannya ditekan kuat bersama garfu .
' Shit ! Kenapa tadi aku boleh terpesona dengan si debab ni ? Yang tak leh blah , kenapa tadi aku punya la berdebar nak jumpa anak kawan papa tapi rupanya jumpa debab tak semengah ni ? ' monolog Jeongwoo .
Jeongwoo tiba tiba mendapat idea . Dia kemudiannya menendang kaki Haeyoung sehinggakan riak gadis itu berubah . Haeyoung mengetap bibir .
Kau nak lawan dengan aku ye , Jeongwoo ?
Haeyoung terus menolak kasar kaki Jeongwoo sehinggakan lelaki itu mengaduh sakit . Senyuman sinis terbit di wajahnya .
" Kenapa ni , Woo ? Ok tak ?" Tanya Puan Park . Jeongwoo hanya mengangguk sambil tersenyum paksa . Dia kemudiannya memandang ke arah Haeyoung .
' Nanti kau ' ujar Jeongwoo menggunakan isyarat bibir . Haeyoung hanya mengangkat bahunya tanda tidak kesah .
" Haeyoung , tolong ambilkan barang papa kat ruang depan tu , boleh ?" Sampuk Pengerusi Moon tiba tiba . Haeyoung terus mengangguk . Dia kemudiannya terus bangun dan berjalan ke luar dari ruangan makan .
Jeongwoo tiba tiba berdehem . Dia memandang ke arah papanya pula .
" Sorry pa , but can I go to the toilet for a moment ? " Pinta Jeongwoo sambil berdiri . Pengerusi Park mengangguk . Tiba tiba Pengerusi Moon mencelah .
" Nanti kalau terserempak dengan Haeyoung , tanya je dia mana toilet ya"
Jeongwoo mengangguk . Terukir senyuman di hujung bibirnya
YOU ARE READING
BUL - LOVE • PARK JEONGWOO
Fanfiction27/2/23 " Ni adalah pembalasan untuk orang macam kau yang terima aku . Aku dah cakap aku dah berpunya , tapi kau yang gedik . Memang sepanjang hubungan kita ni , aku akan buat kau merana , Moon Haeyoung - Park Jeongwoo [ BUL-LOVE = BULLY+LOVE ] #1...