Haeyoung menjamah makananya . Hari ini , dia dan Hyein tidak turun makan di taman kerana kakinya yang tidak larat untuk berjalan lama .
" Kau buat apa sampai bangun lambat ?" Tanya Hyein sambil mengunyah rotinya .
Haeyoung memandang ke sebelahnya .
' Sibuk je la mamat ni . Selama ni sibuk sangat nak rehat kat taman , yang dia pun ada dalam kelas ni kenapa ? ' omel Haeyoung sendiri .
" Woi "
Haeyoung memandang ke arah Hyein . Dia menarik nafasnya .
" Monyet tu la . Kau tahu , dia datang rumah aku malam malam bagi aku buku matematik dia , lepas tu dia suruh aku siapkan . Kalau tak dia bagitahu kat satu sekolah ni yang aku dah bertunang dengan dia . Eish , dasar monyet gila !" Marah Haeyoung perlahan . Hyein memandang ke arah Jeongwoo yang sedang bermain handphone bersama Jungwon itu . Haruto pulak tidak tahu kemana .
" Dia suruh kau buat kerja matematik ? Bila punya ? Semalam mana ada math "
Haeyoung menjulingkan matanya ke atas . " Tu bukan kerja baru baru ni . Kerja minggu lepas punya weh "
Hyein membuat muka terkejut . Minggu lepas punya ? Bukan dah kena hantar ke ? Ni mesti jenis geng geng tak hantar buku ni . Eish eish eish.
Bayangan seseorang muncul dipintu . Haruto masuk bersama beberapa makanan di tangannya. Haeyoung sempat memandangnya sebelum menyambung makan .
Haruto pula tiba tiba datang ke arahnya. Hyein yang berada di hadapan Haeyoung mula beriak biasa , padahal hati dah berdegup laju dah tu .
" Kaki .. ok ?"
Haeyoung hanya menggerakkan anak matanya sahaja ke muka Haruto . Kemudian memandang ke arah kakinya .
Jeongwoo yang berada di sebelah sana memandang ke arah Haruto yang berdiri di hadapan Haeyoung itu . Dahinya berkerut .
" Ok . Pahal ? " Tanya Haeyoung . Haruto hanya memandang ke arah kakinya . Tiba-tiba Haruto menoleh ke arah Hyein yang memandangnya .
Terus Hyein mengalihkan pandangannya . Laju .
" Nah " Satu bungkusan air susu strawberi diletakkan ditepi Hyein . Hyein kembali memandang ke arah Haruto namun kembali menunduk .
" K-Kenapa ?" Tanya Hyein , malu . Gila tak malu , crush bagi air .
" Tak tadi aku nampak kau nak beli , tapi aku dah ambil dulu . Sorry "
Usai itu , terus Haruto berlalu ke arah Jeongwoo dan Jungwon . Hyein dalam diam tersenyum bangga . Dia menekup mulutnya berserta matanya memandang ke arah Haeyoung yang turut sama tersenyum itu .
" Handsome hanat " bisik Hyein . Haeyoung tergelak . Ada ada sahajalah kawannya ini .
Dia kemudiannya memandang ke arah Jeongwoo . Namun serta merta , matanya dan mata serigala milik Jeongwoo bertemu . Jeongwoo membuat isyarat mulut .
' Balik sekolah tunggu aku kat bus stop '
YOU ARE READING
BUL - LOVE • PARK JEONGWOO
Fanfiction27/2/23 " Ni adalah pembalasan untuk orang macam kau yang terima aku . Aku dah cakap aku dah berpunya , tapi kau yang gedik . Memang sepanjang hubungan kita ni , aku akan buat kau merana , Moon Haeyoung - Park Jeongwoo [ BUL-LOVE = BULLY+LOVE ] #1...