Lágy szellő fújdogált a palota udvarán. Hati hercegnő fehér szoknyájában törökülésben ült a kis medence mellett, Narival játszott, a kölyökpárduccal. Apró hajfonatainak aranygyűrűjén megcsillantak a nap sugarai, fehér lenszoknyáját már egy kissé bepiszkították a négylábú mancsának nyomai. A fejét hájtrahajtotta, hogy a leopárd játszhasson a hátára lelógó hajfonatával, akinek tetszettek benne a kék és arany gyöngyök, amiket szorgos rabszolgakezek fontak bele.
Melletük két feketebőrű rabszolga állt, hatalmas strucctollas legyezővel űzték a legyeket, hűsítették a hercegnőt. A nap kezdett magasra kúszni, egyre melegebb volt az udvarban. Csak ők voltak ott,az udvar népe már behúzódott a hűvös termekbe, szobáikba.
Szitré lépett ki az árnyékból, egyenesen a lány felé tartott, aki széles mosollyal üdvözölte.
-Gyere kicsi Bastet*, urunk Thutmose hívat, és ahogy elnézem még át is kell öltöznöd. Így nem léphetsz a apád elé.
A lány felkuncugott.
-Máris Anyám.-Szitré rosszallóan nézett rá.
-Meglásd istenek megbüntetnek, ha Anyámnak szólítasz. Tudod,hogy csak egy egyszerű dajka vagyok.
- Téged is, ha Bastetnek hívsz, tudod hogy még nem vagyok fáraó, nem köthetsz az istenekhez! -feleselt.- És különben is, nekem az vagy! - Felállt és intett a szolgáknak,akik megkönnyebbülve mentek az árnyékba. Együtt sétáltak be a dajkával a hercegnő termébe, ahol három rabszolga gyorsan megmosdatta, tiszta, gyöngyökkel kivartt szoknyába bújtatta, nyakába pedig skarabeusz medált akasztottak. Szitré büszkén nézte a lányt. Még vörös holdja nem kelt fel, de már most szemrevaló volt a szép szabályos arca, a vastag szája, és nagy aranybarna szemei,amik csak úgy ragyogtak. Mellei még épp hogy kerekedtek, jelezve a vörös holdja már közeleg. Hamarosan férjhez megy.Hatsepszut!-nyögött fel a fáraó, ahogy meglátta lányát. A kedvencét. Tudta nagyon jól,hogy fia Thutmose nagyon beteges, gyenge ember lett, így birodalma irányítását csakis a lányára Hatira hagyhatja, a fia túl gyenge hozzá. Ez a fizetségük azért, hogy a fáraók kizárólagos uralmi lánca ne szakadjon meg és testvérek, unokatestvérek házasodtak össze.
Hatsepszut valahogy más volt. Okos, szép és legfőképp egészséges.
A lány leült a fáraó mellé, megfogta öreg kezét.
- Atyám! Miért hívattál?
- Elrendelem, hogy Thutmose felesége legyél. Te irányítsd a birodalmat. Te is tudod, Thut mennyire gyenge.
-De atyám! Tudod, hogy a papok férfit akarnak a trónon.
-Adj nekik marhát és egy véka aranyat és befogják a szájukat. Hozd vissza Sör ünnepét és a nép is el fog fogadni. Addig amíg Thut él nem lesz gond.*Bastet- anyaság es az otthon macskafejű istennője
YOU ARE READING
Hati-egy fáraónő élete
Historical FictionÓkori egyiptom Hatsepszut (Hati) fáraónőjének hieroglifek által leírt-elképzelt életét mutatja be a történet. Igyekeztem korhű leírasokat adni az ókori egyiptomiak életéről, szokásaikról. Az egyiptomi fáraók között gyakori volt a családon belüli há...