A férfi a csodálkozástól szinte magánkívül tántorgott az élelem kiosztóhoz, ahol megkapta a fejadagját és 5 debenért vett még egy bőséges tál ételt, amit a templomba vitt áldozatul Ré istennek, hogy ilyen fenségesen süt rá és segíti az útját. Miután megette a saját adagját a templomba sietett. Megcsodálta a hatalmas oszlopokat, észrevett egy-két repedt követ, átnézte az istenek képmásait. Ré szentélyéhez érve az áldozati ételt a padlóra helyezte az istenség elé, hassal lefeküdt a padlóra,kezeit széttárva mondott köszönetet, hogy az istenek ilyen jóságosak hozzá és segítik az előrelépését, majd felkelt és a szállására sietett, hogy elkészüljön a találkozóra.
Menut miután mindenki elhagyta a templomot összesezdte az áldozati ételeket. Elégedetten nézte hogy az emberek megint bőkezűek voltak, mindenféle finomság lapult a tálakban: libahús, tojás, hal, kenyér. Sőt még tortát is talált édesdatolyából, tojásból sütve. Összegyűjtötte a szobájában és már javában falatozott,amikor Szitré belépett az ajtón. Meghajolt a főpap előtt, majd invitálására leült az asztalhoz.
-Ma Hati nagy lépésre szánta el magát. Választott magának egy férfit,aki remélhetőleg teherbe tudja ejteni. A fáraó már nem képes rá. - Már több éve annak hogy Szitré és a főpap együtt háltak. Az ágyon kívül a hírekben is osztoztak, politikaiban és gazdaságiban egyaránt. Szitré boldog volt a kapcsolatban, mivel így segíteni tudott Hatinak, mire volt szüksége a népnek, Menut pedig élvezhette a Fáraók védelmét és mivel a birodalom viszonylag virágzott, az ő érdeke is volt, hogy ez ne boruljon fel. Tudta,hogy a jelen helyzetben Hati számított a legjobb kormányzónak, mivel tanulmányai révén tisztában volt Egyiptom helyzetével. Nem sodorta bele a népet felesleges hatalmi harcokba , a kereskedelmet szorgalmazta, így egyre több fa és egyéb ritka áru jött az országba.
-Hogy fogja megoldani?
-Sör ünnepén. Megtartjuk pár nap múlva. Minél hamarabb,annál jobb. Ki tudja mennyi van még hátra Nagyurunknak, elég beteg. Menut bólogatott. Ha Hatsepszut fiút szül, akkor feltehetőleg folytatódik az örökléslánc. Ha lányt, akkor hozzámehet a másik trónvárományoshoz, a még gyermek harmadik Thutmozeshez, és együtt feltehetően tovább gazdagíthatják az országot. Ha viszont nem szül gyermeket, ki tudja milyen uralkodó válik majd a gyermekből. A népnek meg nem kell mindenről pontosan tudnia. Hatsepszutban teljes fáraóvér csörgedezik, csak jót fog tenni a vérfrissítés.
-Ki a választott?
-Egy építész,ma ott volt a meghallgatáson. Első körben kap pár megbizatást, aztán majd meglátjuk. Kémek megbízhatónak ítélték, de sosem lehet tudni. -Menut bólogatott. Emlékezett rá, mert egyetlen építész volt a kervényezők között.
Szitré ahogy jóllakott, felállt es leoldotta a ruháját.
-Elég volt a közügyekből. Hamar vissza kell indulnom, úgyhogy most térjünk arra, amiért igazából jöttem…
YOU ARE READING
Hati-egy fáraónő élete
Historical FictionÓkori egyiptom Hatsepszut (Hati) fáraónőjének hieroglifek által leírt-elképzelt életét mutatja be a történet. Igyekeztem korhű leírasokat adni az ókori egyiptomiak életéről, szokásaikról. Az egyiptomi fáraók között gyakori volt a családon belüli há...