Iszmet mérgesen várta hogy eléhozzák Menutot. Megölte legjobb kémjét Szest, nélküle nehezebb dolga lesz a palotában. Ő tudott meg mindent a szolgálóktól kezdve a papokig, mindenkivel kapcsolatban volt.
-Miért?!-rikácsolta magából kikelve. Menut nem válaszolt. Iszmet egyre jobban dühbe gurult.
- Mit forgattatok a szukáddal? Ki volt a harmadik nő?! -Menut ezúttal sem felelt. Iszmet odafordult az egyik mellette álló őrhöz.- Öld meg!
Az őr rázta a fejét és hátralépett. Ő nem emel kezet egy papra. Az istenek sosem engednék Ozirisz birodalmába a másvilágon. Iszmet körbenézett és látta a többiek ellenállását. Kikapta a tőrt az őr övéből és szíven döfte a papot, aki nem is ellenkezett. Az őrök iszonyattal néztek az elterült papra.
-Vigyétek! - azonnal engedelmeskedtek a parancsnak. Amikor kicipelték a teremből meglátta az egyik szolgálónő. Halál sápadtan elsietett, majd már szaladt is Szitréhez a templomba. Szitré a hír hallatán már össze is kapkodta egy batyuba a könnyebb értékeit és leszaladt a térre, ahol kalmárok hada árulta a portékáit. Meglátta, hogy egy kisebb csapat kereskedő útra indul éppen.
-Ozirisz legyen veletek! Merre mentek?
-A sivatag felé.
-Nem tudtok valakit, aki Juni felé megy?
-De Mentusza arra tart. Most indultak el, még talán öt háznyira lehetnek!
-Köszönöm!- egy debent adott át és már futott is tovább a megadott irányba. Nemsokára fel is tűnt a három emberből álló kis kereskedő csapat. Ahogy elérte az elsőt lihegve kérte hogy álljanak meg.
-Mit tehetünk érted asszony?
-Kérlek had menjek veletek Juniba!
-Férfi van a dologban?-nevettek fel egyszerre.
-Az.-hagyta rájuk Szitré. -Fizetek fejenként két debent.
Azok rögtön rábólintottak. Egy kis vagyon mindig jól jön, pláne ha dolgozni sem kell érte.
Egész nap mentek szamárháton, Szitré minden tagja fájt, nem szokott ehhez a fajta utazáshoz, de meg sem nyikkant, mivel jó ütemben haladtak, a szamarak igencsak szívósak voltak. Remélte hogy utoléri Hatiékat és csatlakozhat hozzájuk.
Késő éjszaka értek a kis városba, jó sokáig kérdezősködött mire megtalálta Szenenmut családjának házát.
YOU ARE READING
Hati-egy fáraónő élete
Historical FictionÓkori egyiptom Hatsepszut (Hati) fáraónőjének hieroglifek által leírt-elképzelt életét mutatja be a történet. Igyekeztem korhű leírasokat adni az ókori egyiptomiak életéről, szokásaikról. Az egyiptomi fáraók között gyakori volt a családon belüli há...