Az új templomhokhoz sok sok aranyra volt szükség. Mivel a birodalom területén nem voltak aranylelő helyek, ezért az Íj emberekkel (mai núbiaiak) kellett kereskedniük : gabonáért cserébe (ami gazdagon termett a Nílus partján) aranyat és fát kaptak. Buhen volt az egyik ilyen kereskedelmi pont, a Nílus déli részén, hatalmas erőd épült a folyó bal partján, közel Núbiáboz. Az erődben pezsgett az élet. Nemcsak kereskedők, de a nagy letszámban katona lakott, mivel a hatalmas árumennyiség és a közeli határvidék miatt őrizni kellett a falakat, tartva mindenféle horda és szomszédos népek támadásaitól.
Hatalmas silókban tárolták az óriási mennyiségű gabonát,amivel apránként fizettek. Jó sok macskát is tartottak bent, mivel félő volt hogy a rágcsálók jócskán megdézsmálják a portékát.
Hatsepszut vadászattal egybekötött látogatást szervezett meg ide, ki akart szabadulni a palota egyhangúságából. Termeszetesen Szenenmut is elkísérte, féltette asszonyát egy ilyen kirándulástól, hiszen a támadóktól is kellett tartani, nemcsak a vadállatoktól. A kis kiruccanást vagy ötven harcos , egy szakács, öt szolga és egy öltöztető kísérte, védelmezve és kiszolgálva a fáraónőt.
Az erődben egy nagyobb részt különítettek el neki, Szemi halóterme természetesen Hati mellett volt, hiszen a munkája is az volt, hogy védelmezze a nőt még álmában is.
Mikor eljött az este és a legtöbb tábortűz és fáklya kialudt , a pár felsétált az erőd legmagasabb pontjára. A táj elképsztő látványt nyújtott a dagadó holdfényben, a kanyargó Nílussal, pálmaligetekkel es távoli szavannával. Felfedeztek egy elefántcsordát majd távolabb egy zsiráfcsaládot, akik békésen eszegettek egy magas fa lombjából.
Hati nekidőlt Szenenmutnak és úgy bámulták a fényes csillagokat.
-Vajon milyen lesz miután meghalunk?
-Te és én újra együtt leszünk Ozirisz birodalmában. Erről gondoskodtam. A sírom közel lesz hozzád, megtaláljuk egymást! Viszont holnap arra kérlek, hogy légy óvatos a vadászaton! Láttam már olyan oroszlánt, aki négy embert terített le.
- Rendben!- sóhajtott a nő. - Lesz nálam tőr. -mosolygott. A férfi sóhajtott. Nem akart veszekedni vele, hogy egy tőr mit sem ér egy oroszlán ellen.
Másnap felkerekedett vadászni az előkelő csapat. Íjászok kutyákkal törték előre az utat, középen a fáraó ő és Szenenmut, két szélén és hátul a többi katona masírozott. Elejtetettek már pár vad madarat és négy gazellát, amikor Hatinak könnyítenie kellett magán. Szenenmut elkísérte egy kicsit távolabb két íjász társaságában.
Hirtelen egy fiatal hímoroszlán ugrott ki az előttük lévő bokorból. Hati csodálattal és tátott szájjal bámulta, mivel még sosem látott ilyen állatot élőben. Szenenmut azonnal a nő előtt termett, testével védte a már lendülő álattól. A két íjasz abban a pillanatban lőtt, ahogy az oroszlán támadt, és pontosan mindket nyíl az állat fejébe fúródott, de a lendület meg vitte tovább az állatot, karmaival felszántva Szemi egyik karját feldöntve mindkettőjüket. Hatalmas felbolydulás keletkezett, mivel az oroszlán rajtafeküdt mindkettőjükön. Mire leszedték róluk, a fáraónő alig kapott levegőt, de majdnem elájult,amikor meglátta a férfi feltépedt bőrét. Azonnal bekötöztêk a sebet és vissztértek az erődbe. Az oroszlánt is vitték magukkal, ágakból összekötött hordára kötözték a testét és egy szamárral húzták vissza. Hatsepszut rögtön a balzsamozás mellett döntött, maga mellett akarta tudni az oroszlánt a majdani sírjában.
Szenenmut karja elég csúnya látványt nyújtott. Az orvos ellátta sebét, majd gyógyfőzettel kente be, teát is készített a sebesültnek. Három lázas nap után a férfi sebe elkezdett begyógyulni, szerencsére nem fertőzödött el. Pár nap múlva visszatértek a palotába, Hatsepszut megbizonyosodott róla hogy az oroszlánt is rendben elhozták és a balzsamozása megfelelő volt. Betetette abba a raktárba, ahol a többi bebalzsamozott állatot tartották,amiket majd a temetésekor a sírja mellé akart helyeztetni. Büszkén mutatta meg a raktárat a férfinak, hogy már jó pár állat teste gyűlt össze, majd kiválasztottak egy kisebb termet, ahova a férfi állatait es tárgyait fogjak helyezni.
Visszatérve a palotába Nofri szaladt eléjük, hiszen hírnökök pár napja mondták el neki, hogy egy oroszlán tört az édesanyja életére.
Szes az írnok pont akkor haladt el nem messze tőlük, majd hirtelen megakadt a szeme Szenenmut felkötözött keze alatt az oldalán lévő anyajegyen, ami megszólalásig hasonlított Nofruré hercegnő anyajegyére a hasán.
YOU ARE READING
Hati-egy fáraónő élete
Historical FictionÓkori egyiptom Hatsepszut (Hati) fáraónőjének hieroglifek által leírt-elképzelt életét mutatja be a történet. Igyekeztem korhű leírasokat adni az ókori egyiptomiak életéről, szokásaikról. Az egyiptomi fáraók között gyakori volt a családon belüli há...