11.fejezet

6 4 0
                                    

Az elkövetkező napokban a szerelem mámoraban úsztak. Amíg Hatsepszut nappal uralkodott, eligazította a hivatalnokokat, tárgyalt a papokkal, rendelkezéseket osztott ki, Szenenmut az épületek körül dolgozott, terveket készített, kőfaragókkal tárgyalt. Hivatalosan csak ritkán találkozott a fáraónővel, akkor annyian voltak körülöttük, hogy nem engedtek meg maguknak semmilyen megnyilvánulást, ami a kapcsolatukat sejthette volna. Hati egyre jobban szenvedett ettől. Maga mellett szerette volna tudni a férfit éjjel-nappal. Rávette a férjét Thutmozist, aki már nagyon közel állt a halálhoz és tudott a kapcsolatukról, hogy adjanak az építésznek olyan megbízást,amiért többet tartózkodhat a palotában. Így kapta meg a "Fürdőhelységek felügyelője" és a "Magtárak intézője" címet, így beköltözhetett a palotába, a belső udvarba.
Két napra rá a fáraó meghalt.
A testét hatalmas tömeg kísérte a balzsamozóba. Megkezdték a 70 napos szertartást. A testből kiszedték a belső szerveket és az agyat. Mindent külön egy a fáraó képmására faragott kanopusz edénybe helyeztek, hogy a túlvilágon a fáraó tovább élhesse ugyanúgy az életét. A kizsigerelt testet nátronlúgos vegyszerbe áztatták, ami megakadályozta hogy a test elrothadjon, majd titkos olajkeverékkel kenték át. Végül a szertartásos testhelyzetbe állították, bepólyálták. A pólyák rétegei közé isten amuletteket rejtettek, hogy  lelkét segítsék átkelni a túlvilágra és segítséget nyújtsanak Ozirisz birodalmában. Arany sarut és díszes ruhát adtak rá, majd többrétegű szarkofágba fektették , végül a Völgybe vitték és behelyezték a gránit koporsóba. A palotából összegyűjtötték az összes személyes tárgyát: korsókat, ruhákat, olajokat, fegyvereket, ágyat, trónt, szőrméket- mindent, amit csak napjai során használt, és a gránit koporsója mellé helyezték, az usébti szobrokkal megtöltött ládákkal együtt. Az usébtik mindenféle túlvilági szolgálót jelképeztek, hogy Ozirisz birodalmában is gondoskodjanak a fáraóról: írnokotat, pékeket, kovácsokat, rabszolgákat, öltöztetőket, papokat, orvosokat, földműveseket, mindenfélét,amire az udvartartásában majd a túlvilágon szüksége lehet.
Úgy rendelkezett, hogy Hatsepszuttal közösen  kedvelt leopárdot Narit is magával viszi a túlvilágra, így a szolgák megölték az állatot, testét az isteneknek ajánlották a templomban, majd őt is a balzsamozóba szállították, és hasonló eljárással felkészítették a túlvilágra, hogy ott  is Thutmozis mellett legyen.
Hati sírva búcsúzott mindkettőjüktől, a templomba bőséges áldozatot vitetett és kérte az isteneket, segítsék Thutot az átkelésen.
Este Szemi ismét meglátogatta a fáraónőt, aki zaklatott volt a történtek miatt, bár már rég tudta, hogy Thut hamarosan átkel Ozirisz birodalmába. Hatin félelemmel vegyes izgatottság lett úrrá.
-Fáraó származásomnál fogva én leszek a teljes jogú uralkodó. Thutmozis a harmadik meg túl kicsi az uralkodáshoz. Holnap tárgyalnom kell Dzsinuttal és a többiekkel. Félek hogy fogják majd fogadni- aggódott.
-Te vagy most az egyetlen, aki uralkodhat, úgyhogy bele kell hogy törődjenek! -ölelte át a férfi. Most döbbent rá, hogy Hatsepszuttal közös gyermeke lehet hogy fáraó lesz és örökké emlékezni fognak rá.

 Most döbbent rá, hogy Hatsepszuttal közös gyermeke lehet hogy fáraó lesz és örökké emlékezni fognak rá

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Hati-egy fáraónő életeWhere stories live. Discover now