12.

12 4 0
                                    

-Hatsepszut nem uralkodhat!-emelte fel a hangját Dzsinut a tanácskozáson-Ő csak egy nő!
-Ezt most írjam?-kotyogott bele Szes az írnok.
-Nem! -fordult hozzá a főhivatalnok, majd folytatta- Mindig férfi uralkodónk volt, eddig sosem volt nő!
-Eddig!-szólt közbe Menut- Te is tudod, hogy most nincs más lehetőség. Thutmozis a harmadik még nagyon kicsi, legalább 10 évnek kell eltelnie, mire képes lesz uralkodni. Hatsepszut teljes vérű fáraónő, ősei mind magas rangúak voltak, megvan a joga az uralkodásra. Már vagy egy éve Thutmozis- Ré ragyogjon rá fényesen Ozirisz birodalmában- bele sem szólt az ügyekbe.-hadarta a főpap
-Kicsit lassabban Menut, nem tudom írni.
-Még ne írd! Majd ha szólunk.
-Igenis!- Szes félredobta a papiruszt amire elkezedett írni, újat vett elő. Szája széle már fekete volt a tintától, ahogy izgalmában rágcsálta az ágat, amivel írt.
-Egy nő!-fortyogott tovább Dzsinut- ilyen még nem volt a fáraók sorában.
-Hát majd most lesz. Nincs más akit a törvény szerint a trónra helyezhetnénk.
Dzsinut majd felrobbant mérgében. Iszmetnek megígérte,hogy mindent megtesz hogy Hatsepszut ne kerüljön a trónra a fia helyett, de ez most így elkerülhetetlen. A főpap folytatta.
-Hatsepszutot meg kell kapnia a Helyettes Uralkodói címet, majd ahogy Thutmozis elég nagy lesz, kinevezzük őt fáraónak.
Dzsinut feje már vöröslött a méregtől.
-Legyen így. Akkor ezt foglaljátok írásba.-elviharzott. Menut csóválta a fejét. Változnak az idők, tudni kell velük haladni.
-Ezt írd Szes: Thutmozis aki a második volt és átutazott Ozirisz birodalmába, ahol Ré isten süt rá fényesen, kinyilvánította hogy Hatsepszut kövesse őt az uralkodásban. Uralkodása addig tart, amíg Thutmozis aki a harmadik felemelkedhet a fáraók közé. Hatsepszut tanítókat rendel el a gyermek mellé, hogy ismerje meg a számítást, csillagok állását és a harcászatot. Mindez Opet ünnepén, a Nílus áradásának második havában kezdődik. -Szes szorgalmasan rótta a jeleket a papiruszra. Miután végeztek Menut közölte Hatival a döntést.

Hatsepszut mérgesen fel-alá járkált a nagyteremben, Szitré a szemével követte.
-Mi az hogy csak helyettessé akarnak emelni?! Engem?! Ahmesz és Nofertari leszármazottját?! Csak mert nem vagyok férfi?!- szorgalmasan rótta a köröket. Majd megállt és elmosolyodott. - Nincs más választásuk! -csapott a homlokára, majd elmosolyodott. -Férfit akarnak?! Akkor megkapják a férfit! - elviharzott a hálótermébe és kérette a szolgákat. Szitré utána rohant. Meg kell nyugtatnia, meg valami történik a babával.
Hati a kerevetre ült és kérette a fodrászt, és a varrónőket. Kavargott a gyomra. Kéretett egy üres agyagtálat, amibe hányhatott. Egyre gyakoriabbak voltak a rosszullétei, sokszor kellett teát innia hogy megnyugodjon a gyomra. Szitré aggódva nézte.
-Jól vagy?
-Igen, csak felidegesített Dzsinut hisztije. Tudom jól,hogy Iszmet hergelte fel, félti a kicsi fiát, na meg biztos arra számított, hogy majd ő lesz a  helyettes uralkodó. Hogy Is lehetne amikor még számolni sem tud rendesen?! Egy ilyen tudatlan?! Kicsi korom óta erre készültem. Most eljött az én időm és nem engedem hogy másképp legyen. A fáraó szava törvény és most én vagyok a törvény! -intett a szolgáknak és elmagyarázta mit kell csinálniuk. Azok leborultak majd távoztak hogy elvégezzék a feladatukat.
Szitré mosolygott .
-Hát ezen Dzsinut ki fog akadni-kuncogott.

-Hát ezen Dzsinut ki fog akadni-kuncogott

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.
Hati-egy fáraónő életeOnde histórias criam vida. Descubra agora