Két év telt el azóta.I. Thutmose fáraó már halott. A hatalmat fia II. Thutmose vette át, feleségével -féltestvérével- Hatsepszuttal. A birodalom gazdasága a Nílus folyamatos ár-apálya miatt virágzott, minden évben bő termést arathattak le, osztottak szét a munkások között. Nagy csatákat nem kellett vívniuk, ami elapaszthatta volna a kincstárat, csak kisebb lázadásokat kellett leverniük. A fáraó egyre betegebb volt, Hati vörös holdja szűntelenül havonta megjelent. Nem tudta a férje megtermékenyíteni.
A fáraónő morcosan ült az ágyán, miután aznap kiosztotta a parancsokat.
-Mondd Szitré, mit tegyek?! Thut egyre betegebb, már alig van ereje együtt hálni. Ha nem szülök neki gyermeket, akkor ha meghal, Iszettől, az ágyasától született fia lesz az új uralkodó, engem meg valószínű elűznek. Már így is ferde szemmel néznek rám a papok,mert tudják, hogy a férjem már nem sokat szól bele a kormányzásba. Látom rajtuk, hogy nem tetszik nekik, hogy nő vezeti őket. Csak várják az alkalmat, hogy lecserélhessenek.
- Kicsi Bastet!-erre a lány elmosolyodott- Van egy ötletem. Már tervezted a nagy Opet ünnepét újra bevezetni atyád tanácsára. Meghívhatnánk egy pár szép ifjút, hátha valamelyik a kedvedre lesz és segít megoldani a problémát- kacsintott.
A nagy Sör ünnepe hajdanán a legnagyobb ünnep volt a birodalomban. Ezen a napon töménytelen mennyiségű árpasört osztottak a népnek, hogy megünnepeljék az éves munkát. Rendszerint ez azzal járt, hogy már korán elkezdték osztogatni az ingyen kupákat, addig, amíg csak inni bírtak, majd zenéltek, táncoltak,gyógyfüveket szívtak, hogy kapcsolatba tudjanak lépni isteneikkel. Estére már annyira feloldódtak a gátlások, hogy általában csoportos szexben, orgiákban végződött a nagy mulatság. Ezen a napon mindent bűntetlenül megtehettek.
Hatsepszut hirtelen felült az ágyba.
- Te már ki is gondoltál valmit!- ámult el.
-Igen. Van három ifjú, akik ha jól láttam nem voltak közömbösek a számodra, amikor elkísértelek az építkezésekre. Ott volt Delix, a kőfaragó, tudod, aki csinálta Thutmoseról a szobrot-Hati bólogatott-, akkor ott volt a núbiai herceg, az a jó magas. Azt mondják róluk, jó sokáig bírják -kuncogott a dajka- meg ott volt még Szenenmut, az a helyes építész...
- Ne is folytasd! Szenenmutnak küldj meghívót a palotába. Felkérem valami szép templom építésére. - a lány hátradőlt az ágyon. -Emlékszem rá. - elvett pár szem szőlőt az ágyon lévő tálból. Emlékeiben elmerülve elrágcsálta.
- Hozass finom bort és füstölőket, imádkozni fogok Bastethez, mire megjön Szenenmut, készen akarok állni a befogadására.
YOU ARE READING
Hati-egy fáraónő élete
Historical FictionÓkori egyiptom Hatsepszut (Hati) fáraónőjének hieroglifek által leírt-elképzelt életét mutatja be a történet. Igyekeztem korhű leírasokat adni az ókori egyiptomiak életéről, szokásaikról. Az egyiptomi fáraók között gyakori volt a családon belüli há...