Szenenmut már korán reggel felkelt aznap, amikor Hatsepszut elé parancsolták Mennoferben*. A palotában szállásolták el többedmagával, így rájött nem ő lesz az egyedüli,aki aznap láthatja a birodalom nagyasszonyát, hanem kb még 30-40 másik ember is színe elé járul.
Nehezen letuszkolta a kiosztott kenyeret és sört a torkán, muszáj volt megennie, nem akart rosszul lenni a tömegben. Látta hogy hosszú lesz a nap, csak későn kapnak megint ételt.
A nagyteremben gyülekeztek. Mindenféle ember jelen volt: hivatalnoktól a földművesig, férfiak és nők vegyesen. A ruházatukból jól látszott honnan jöttek. A földművesek egy egyszerűbb lenvászon anyagba tekergék a testüket, a tehetősebbek fodrokkal, gyöngyökkel kivarrt fehér vásznat húztak magukra. A nők divatos vállig érő, gyöngyös fonatokból készült parókát viseltek, szemüket vastagon húzták ki alabástrommal. A leggazdagabbak ásványokból, aranyból készült amulett ékszereket hordtak, vagy több gyűrűt is viseltek. A levegő megtelt illatos olajokkal és izzadtságszaggal, amin szolgák próbáltak hatalmas strucc legyezőkkel enyhíteni.
Az építészt nem érdekelték efféle külsőségek, de a jáde kőből készült szkarabeusz mindig ott lapult a debennel tömött erszényében.
Egyszer csak a morajlás felerősödött, mert Dzsinut a legfőbb hivatalnok lépett a még üres trónhoz.
-Csendet!-kiáltott. Mindenki azonnal elhallgatott. - A mai meghallgatás így fog zajlani: amikor a Nagyasszonyunk mindenki közül a leghatalmasabb belép,akkor mindenki leborul. Senki sem beszél. Egyesével , név szerint szólítunk mindenkit, az ideáll a trón elé, előadom a kérését, majd a Fáraónő elmondja az ítéletet. Csak akkor lehet beszélni ha kérdez. Amint végez valaki,az írnok átadja a tekercset amin a parancs lesz leírva. Aki vét ezeknek a szabályoknak azonnal kivezettetik és 50 korbácsütést kap. Ahol a reggelit kaptátok, ott kaptok még egy étkezést és hazatérhettek. Ne felejtsetek el köszönetet mondani az isteneknek és Nagyurunknak és Nagyasszonyunknak a templomban. Tisztelegjetek a birodalom Nagyasszonyának, II Tuthmozisz feleségének Hatsepszutnak a színe előtt!
Ekkor két katona jelent meg, mögötte a fáraónő. A katonák elfoglalták a helyüket, majd a fáraónő leült a trónra. Az emberek némán figyelték a bevonulását. Vörös ruhát viselt, türkiz gyöngyökkel és aranylapokkal kivarrt gallérral. Szeme vastagon alabástrommal kihúzva, fején a birodalom kettős koronájával, a fehér, csúcsos Alsó birodalom és a Felső birodalom kobra jelképével. Karján arany kígyó karperec tekergőzött, lábán gyékényből és bőrből font, szintén gyöngyökkel kivarrt sarut viselt. Karcsú volt, fiatal és istenien gyönyörű.
Az emberek egyszerre borultak le,majd Dzsinut engedélyére felálltak.
Egyesével szították őket, különféle problémákkal. Volt olyan földműves, akitől földet vettek el, és építkezésre küldték családjával együtt mert hanyagul bántak a földdel, míg másik földművest meg azzal ajándékoztam meg, hiszen jól végezte a dolgát. Katonák kértek elbocsájtást házasság vagy betegség okán. Kereskedők kértek bíráskodást, mivel nem tudtak megegyezni a cserében.
Egy nő következett, hűtlen férjétől kérte a válást, mivel megcsalta a pék lányával. Hatsepszut suttogva tanácskozott minden esetben Dzsinuttal, majd kimondta az ítéletet. Igyekeztek minden esetben igazságosan dönteni, hiszen a legfontosabb, hogy a nép elégedett legyen. Az elégedett nép jó munkaerőt ígér.
Már jócskán megfogyatkozott a tömeg,mire Szenenmutra került a sor. Hatsepszut alig bírta levenni a férfiről a szemét. Az építész büszkén állt a fáraónő előtt. Magas, tiszta izom teste, rövid, olajoktól csillogó haja, markáns arca rózsapírt gyújtott a lány arcára. Suttogva értekezett a hivatalnokkal,közben alig bírta levenni a férfiról a szemét.
-Megbízunk Mennofer és Uaszet* épületeinek felújításával. Ha tetszetős lesz a munkád további megbízatásokat fogsz kapni. Addig szállásod a palotában lesz.
Szenenmut leborult a fáraónő előtt,megköszönte a megbízatást és elsietett az írnokhoz. Miután átvette a tekercset Szitré lépett hozzá.
-Legyél naplementekor a belső udvarban a medencénél, Hati fog üzenni neked. -suttogta és már el is tűnt a tömegben.*Mennofer=Memfisz, Uaszet=Théba egyiptomi neve
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hati-egy fáraónő élete
Tarihi KurguÓkori egyiptom Hatsepszut (Hati) fáraónőjének hieroglifek által leírt-elképzelt életét mutatja be a történet. Igyekeztem korhű leírasokat adni az ókori egyiptomiak életéről, szokásaikról. Az egyiptomi fáraók között gyakori volt a családon belüli há...