"Aaahhh! Yanmıştı!"
Ji Ran, elindeki mangalda pişirilmiş mantarların yanmış şişine baktı, kendini kötü hissediyordu. Modern zamanlarda ızgara ustasıydı. Belki de gelmiş geçmiş en iyi ızgara şefi değildi, ama mangalda pişirdiği yemek bir başparmak kaldırmayı hak ediyordu. Bir gün itibarının bir mantar şişiyle mahvolacağını asla hayal bile edemezdi.
"Mantarları mangal yapmaya odaklan ve bana bakmayı kes, tamam mı?"Lu Zhen yanmış mantarları Ji Ran'dan aldı, attı ve ona bir şiş daha mantar uzattı. "Bu konuda kötü hissetme. Burada onlardan çok var. Bu sefer doğru yap."
Ji Ran kokladı, şişi aldı, üzerine tuz serpti ve ızgaraya koydu.
"Sadece merak ettim. Ölümsüzler gibi hayaletlerin de uhrevi olduğunu hep düşünmüşümdür. Biz insanlar gibi olmanızı beklemiyordum. Bu deyim de neydi? Avlanabilir ve yemek yapabilirsiniz. Sen her işin ustasısın!"
Ji Ran az önce söylediklerini ne kadar çok düşündüyse, açıklanamaz bir şekilde o kadar çok gülmek istiyordu. İşte oradaydı, kavrulmuş cızırtılı mantarlara bakıyor ve aptalca gülüyordu.
Ji Ran'ın neden güldüğünü bilmeyen Lu Zhen ona baktı ve nedenini sormadı. Ji Ran'a mükemmel ızgara tavuğu uzattı, " Bitti. İşte buradasın."
Ji Ran kızarmış tavuğa, sonra elindeki mantarlara baktı. Tereddüt etmeden mantarları Lu Zhen'in eline aldı, kızarmış tavuğu aldı, bir bagetini kopardı ve yedi.
Birinin kapıyı çaldığını duyunca yemeye yeni başlamıştı.
"Rahibe! Rahibe, içeride misin?"
Büyükanne Lu'nun daha önce kapıyı çalmasıyla karşılaştırıldığında, bu sefer kişi oldukça nazikti.
Ama az önce ona ne dedi? Rahibe?!
Ji Ran suskun kaldı.
Lu Zhen," Ben Changqing'in karısı Gao Hui'yim " dedi.
Ji Ran kızarmış tavuğa baktı ve sonra ana evin yönüne baktı. Kendi kendine iç çekti. Yiyecek koyabileceği bir tabak bile yoktu. Kızarmış tavuğu nereye koyacağını bilmiyordu ve elinde tutabiliyordu.
" Ver onu bana, " dedi Lu Zhen, Ji Ran'ın bir ikilem içinde olduğunu gördü. Uzandı, kızarmış tavuğu aldı ve kızarmış tavuğun çubuğunu çamura sapladı.
Ji Ran rüzgarda sallanan kızarmış tavuğa baktı. Bageti yerken ağzının köşesi seğirdi. Arkasını döndü ve ana eve girdi. Çabucak çiğnedi. Kulübe ile ana ev arasındaki mesafe uzun değildi ve bageti yedi. Sonra ağzını koluyla sildi ve kapıyı açtı.
Kapı açılır açılmaz Gao Hui hemen yüzüne dostça bir gülümseme koydu, " Rahibe, henüz bir şey yemedin, değil mi?"Bunu söylerken kaseyi ve yemek çubuklarını Ji Ran'a teslim etti," Bu sabah olanlardan sonra yemek için ebeveynlerimizin bahçesine gelmenizin pek mümkün olmayacağını biliyordum, bu yüzden bir porsiyon ayırıp buraya senin için götürüyorum."
Ji Ran aşağı baktı ve kasenin pirinç ve sebzelerle dolu olduğunu gördü. Ancak, sadece bir kase pirinç ve sebzeydi. Lu ailesindeki insanların burnunu işaret etmesini ve ona tekrar hırsız demesini istemedi. Ayrıca esmer pirinç ve haşlanmış sebzeler kızarmış tavuk ve mantar gibisi yoktu.
"Hmm, koku nedir? Çok lezzetli kokuyor. Rahibe, kendi bahçende yemek mi yapıyorsun?"Ji Ran reddetmek üzereyken Gao Hui kokladı ve kaseyi ve yemek çubuklarını kollarına koydu. Onu uzaklaştırdı, kapıdan girdi ve burnunu dümdüz kulübeye kadar takip etti.
Ji Ran aceleyle kaseyi ve yemek çubuklarını elinde tuttuktan sonra başını kaldırdı ve Gao Hui'nin çok uzağa gittiğini gördü.
Bu kadın gerçekten kalın tenliydi!
Ji Ran onu durdurmak istese bile artık çok geçti. Hemen kapıyı kapattı ve takip etti. Ona yemek göndermek için burada olduğunu söyledi, ama bahse girerim kızarmış tavuğu kokladığı için gelmiştir!
"Tanrım, bu kadar güzel kokmasına şaşmamalı. Rahibe, tavuk mangal yapıyorsun!"Kızarmış tavuğu gören Gao Hui yardım edemedi ama açgözlülükle ona baktı. Ve Ji Ran yaklaştığında duygularını sakladı ve gülümsedi, " Ama mantarları bu şekilde kızartmamalıydın. Onları tavuğun içine doldurup birlikte kızartmalıydın. Bu şekilde daha da lezzetli olacak. Ayrıca tavuk yağı lezzetleri artırabilir. Annemiz her zaman tutumlu olmuştur, bu yüzden tüm yıl boyunca sebze haşladık. Yağı dolapta tutar ve sadece Çin Yeni Yılı olduğunda kullanır, böylece festival boyunca herkes güzel bir yemeğin tadını çıkarabilir. Biz yetişkinler buna alışığız ama o çocuklar alışık değil. Her gün et istiyorlar."
Gao Hui bunu söylerken, gözünün köşesinden dışarı çıkan Ji'ye baktı. Kasedeki sebzelerle yemek çubuklarıyla oynadığını ve bir şey söylemeyi planlamadığını görünce memnuniyetsiz hissetti ama bunu yüzünde göstermedi. Bunun yerine anlayışlı ve mantıklı davranmaya devam etti.
"İç çek, tavuğun birkaç kilogram olması gerekiyor. Rahibe, hepsini tek başına yiyebilir misin?"Gao Hui, Ji Ran bunu dolaylı bir şekilde söylediğinde anlamıyormuş gibi yaptığından, o zaman doğrudan ona soracağını düşündü.
BÖLÜM SONU
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayalet Kocamla Göçte Nasıl Hayatta Kaldım. (BL TÜRKÇE ÇEVİRİ )
ParanormalBir tarım mezunu olarak Ji Ran, en korkunç şeyin ölüm ya da göç olmadığını, uzun zaman önce ölen ve hayalete dönüşen Lu Ailesinin en büyük efendisi Lu Zhen ile evlendiğini hissetti. İmparatorun, Ji Ran'ın karşı koyamamasına neden olan bir emriydi; Y...