12. PİŞMAN BÜYÜKANNE LU

85 15 1
                                    


"Sevgili gelinim, sepetin çok dolu. İçinde ne var?"

Başlangıçta elleri kalçalarında olan Büyükanne Lu, sabah olanlar için Ji Ran'ı cezalandıracak gibi görünüyordu. Ancak Ji Ran'ın sırtında sepet taşıdığını görünce gözlerinde koyu bir ışık parladı ve yüz ifadesi tamamen değişti. Daha canlı ifade etmek gerekirse, gözleri gizlenmemiş açgözlülük ve sevinçle parlıyordu.

Ji Ran'ın ağır sepette ne taşıdığını görmek istedi, ama ne yazık ki üstünde bir demet odun vardı, bu yüzden içindekini göremedi.

"Sepetimde ne varsa, seninle hiçbir ilgisi yok. Tek bilmen gereken bahçenden çalmadığım."Ji Ran, Büyükanne Lu'nun tepkisini gördüğü anda, neyin peşinde olduğunu biliyordu, bu yüzden durdu ve bunu söyledi.

"Hadi! Kayınvalidenle böyle mi konuşuyorsun?"Lu Büyükanne'nin ona ders verirken yüzü karardı, ama gözü Ji Ran'ın sırtındaki sepette duruyordu," Anlamalısınız ki bu kadar büyük bir ailenin geçimini önemsemek benim için kolay değil. Kurtardığım yiyecekler ne olursa olsun, yumurta veya un, bunlar son derece katı bütçelemenin sonucudur. Bu yüzden etrafa sormam ve bir kısmı eksik olduğunda işin özüne inmem mantıklı, değil mi?"

Ji Ran alay etmek istedi, ama ciddiyetle başını salladı ve şöyle dedi: "Bunun kolay olmadığını biliyorum, bu yüzden sana geçimimi yüklememeye karar verdim. Bahçeme kendi ocağımı yapacağım. Bugünden itibaren burnunu benim işimden uzak tutabilirsin. Sepetimde ne varsa, zor yoldan kazandım. Bu yüzden ondan pay almayı düşünme bile."

"Sen ..." Büyükanne Lu'nun gözleri genişledi, " Hadi ama, sırf bu sabah olanlar yüzünden bizden ayrı yaşayamazsın, değil mi? Rahmetli üvey oğlumun karısı olarak ailemizle evli olmana rağmen hala bir erkeksin. Ve bir erkek olarak cömert ve bağışlayıcı olmalısın, değil mi? Kayınvalidelerin ve kayınvalidelerin birbirleriyle kavga etmesi oldukça yaygındır. İki kayınbiraderin kadın ama senin kadar affetmez ve düşüncesiz değiller, bu yüzden kavga ettikten sonra her zaman barışırız. Sen bir erkeksin ve yine de bir kadından bile kötüsün!"

"Bu konuda oldukça haklısın. Ben, Ji Ran, düşüncesizim."Ji Ran bir erkekti, bu yüzden yaşlı bir kadınla tartışmaya zahmet edemezdi. Bunu söyledikten sonra Lu Büyükannenin etrafında evin içine girdi, "Ben bir erkeğim. Beni büyütecek kimseye ihtiyacım yok. Beni dul yapan ölü bir adamla evli olsam bile, hala bir erkeğim. Yani benden ayakları bağlı bir kadın gibi davranmamı ve orada bana yiyecek getirmeni beklememi bekleyemezsin. Ve beni bir kadınla karşılaştırarak hata yapıyorsun. Ben bir erkeğim ve kaybedecek bir şeyim yok. Rahmetli kocamın ailesi olarak bu konuda mutsuz hissediyorsan beni onun adına boşayabilirsin. Boşandığında utanacak ve umutsuz hissedecek bir kadının aksine, bir erkek olarak her zaman başka bir kadınla evlenip kendi bebeklerimi doğurabilirim. Yani boşanmamda bir sakınca yok. Ama imparatora itaatsizlik ederek hayatını riske atmaya cesaretin var mı? Bir imparatorluk fermanı ile ailenle evlendiğimi unutma."

"Sen, sen..." Ji Ran'ın söyledikleri Lu Nine'yi suskun bıraktı. Gerçeği olduğu gibi çürütemedi bile. Tek düşündüğü daha fazla emek ve daha az ağız doyurmaktı, bu yüzden tek yaptığı bu erkek gelinine zor zamanlar geçirmekti. Bu evliliğin imparator tarafından verildiğini unutmuştu. Öyle olmasaydı, onu boşardı. Ama imparatorluk fermanı ile bu aileyle evlendi. Eğer bunu yapsaydı, ölüme kur yapıyor olurdu!

Ji Ran'ın sırtındaki ağır ve dolu sepetle ayrıldığını gören Lu Nine o kadar kıskandı ki kalbi ağrıdı. Yumruğunu sıktı ve göğsünü birkaç kez sertçe yumrukladı. Bir türlü çözemedi. İmparator bu evliliği kabul etti, ama neden bir erkek seçti? Ailesine bir hediye miydi yoksa işkence miydi?

Ancak, hiçbiri önemli değildi. Ne yazık! Sepet çok ağır görünüyordu. İçinde bir sürü güzel şey olmalı!

İnanılmazdı! Sağlıksız bir şekilde zayıftı. Düğün günü, onu gelin sedanının koltuğundan düğün odasına götürmek zorunda kaldılar. Ancak düğün töreninin üzerinden sadece bir gün geçmişti ve artık hasta görünmüyordu. Bunun yerine, oldukça canlıydı. Onun hiçbir şey için iyi olmadığını düşündü ama kendi başına geçimini sağlayabiliyordu...

Büyükanne Lu biraz üzgün hissederek somurttu. Bunu daha önce bilseydi, en başta onu gücendirmezdi. Her zaman özgür emekle yapabilirdi. Aileye daha fazla insanın destek olması her zaman iyiydi. Küçük oğlu yakında imparatorluk sınavına katılacak ve birçok masrafı olacaktı.

Gerçekten bizden istediğin gibi ayrı yaşayabileceğini düşünüyor musun? Humph, çok safsın. Erkek ya da kadın olman önemli değil. Lu Ailesiyle evli olduğunuz için, kocanızın soyadını kullanmak zorundasınız, bu da sizi Lu yaptı. Bunu yapmak için nedenleriniz olabilir, ancak evlada kalma görevlerinizi asla ihmal edemezsiniz. İmparator, ülkeyi iyi kalplilik ve evlada dindarlık erdemlerine dayanarak yönetir. Ve evlada kalma görevlerini ihmal etmek büyük bir günahtır. Kadın olsanız da olmasanız da, ebeveynlerinize kötü davranırsanız ağır bir şekilde cezalandırılacaksınız.'

Bunu akılda tutarak, gözleri hızla dönerken Lu Büyükanne bir fikir buldu.



BÖLÜM SONU

Hayalet Kocamla Göçte Nasıl Hayatta Kaldım. (BL TÜRKÇE ÇEVİRİ )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin