***
"Arka bahçedeki iki kayısı ağacı birkaç gündür meyve vermiyor. O kadar genç görünüyorlar ki dişlerinizi düşürüyorlar ama ikinci eş dünyada lezzetli yemekler yiyor gibi görünüyor. Ekşilik çok uzaklardan koklanabilir. Ama o kaşlarını bile kırpmadı, olabilir... aldın mı?"
"Eğer doğruysa, en büyük eşin hayatı gelecekte daha da zor olacak." "Hayır, en büyük eş uzun yıllardır efendinin yanındaydı ve midesi hiç hareket etmedi. Hayat zaten zor. İkinci eşin bir buçuk yaşında kızı daha varsa..." "Bunun hakkında konuşma, acele edelim ve kayısı toplayalım. İnsanlar arkamızdan efendimiz hakkında konuştuğumuzu duyarsa, yiyecek iyi bir meyve olmayacaktır."
......Ji Ran, arka evin belirli yerini bilmemekten endişe ediyor, hangi yöne gideceği konusunda tereddüt ediyordu, köşedeki bitkiler tarafından engellenen yönden uzak ve yakın konuşmaların ve ayak seslerinin sesi geliyordu. Ji Ran ve Lu Zhen birbirlerine baktılar ve hemen Lu Zhen'i çiçeklere geri çekip çömeldiler. O çiçekler ve bitkiler yetişkin bir adamın uyluğu kadar uzundu. Ji Ran'ın ince bir vücudu vardı, biraz kıvrılmıştı ve saklanmak doğruydu.
Lu Zhen için Ji Ran ile çömelmesine gerek yoktu. Bilerek gelmediği sürece kimse onu yolun ortasında dururken görmeyecek. Öyle olsa bile, hala Ji Ran'ı takip ediyor. İkisi, ellerinde bambu sepetlerle hızla geçip konuşan ve gülen iki genç hizmetçi görünce bir süre çömeldiler. İnsanlar geçmesine rağmen Ji Ran kalkıp gitmedi, kıpırdamadan oracıkta çömeldi. Kişinin uzaklara gittiğini onayladıktan sonra Ji Ran vazoyu kucaklamak için elini değiştirdi ve serbest el Lu Zhen'i çekti ve alçak bir sesle, "Bu iki hizmetçi Tao Shi'nin yanında hizmet etmeli. Dokunmak için ikisini takip edin." Bir duraklamadan sonra devam etti. "Kayısıları dövmek istiyorlar, sen git onlara yardım et, çömelmeyi daha erken bitirebilirim yoksa bacaklarımda uyuşma olur." "Tamam." Lu Zhen elini kaldırdı ve Ji Ran'ın başını ovuşturdu, sonra ayağa kalktı ve iki hizmetçinin gittiği yöne doğru süzüldü. Kayısı ağacının yeri Ji Ran'ın yanından çok uzakta değil, sadece on metre uzakta, bu yüzden kişi gitse bile ayağa kalkmaya cesaret edemedi çünkü arka bahçede bitkiler dışında hiçbir şey yok. Bacaklarını geçti. Büyük örtü, şimdi çömelirken göze çarpmıyor ama ayağa kalktığında tamamen açığa çıkacak, bu yüzden rahatsız olsa bile sadece çömelebilir. Neyse ki, Lu Zhen'in gizli yardımıyla iki hizmetçi kayısılara çok düzgün bir şekilde vurdu. İki atıştan sonra bir kaza ile yere düştüler. Bir süre sonra ikisinin sepetleri neredeyse dolmuştu. İki hizmetçi kız sepetleri omuzlarında geri yürüdüler. Ji Ran ikisinin geçmesini bekledi, sonra ayağa kalktı ve dışarı çıktı.
Lu Zhen ile birlikte hızlı ve hafif bir şekilde takip ettiler ve ikisinin arkasında çok uzak veya çok yakın olmayan bir yerde durdular. Bu mesafeden, önündeki iki kişi arasındaki ılımlı konuşmayı duyabiliyordu. "Ama bunu söyledikten iki yıl önce ikinci karısı da kokuyu aldığında kustu. O sırada hamile olduğunu da söyledi ama regli birkaç gün içinde geldi. Kaygan bir lastik olduğunu düşündü ve soruna saçmalık deniyordu. Çocuğunu öldürmek isteyenin en büyük karısı olduğunu haykırdı ve usta en büyük karısını birkaç gün odun odasına kilitledi, ancak doktorun nabzı hazımsızlık, mide bulantısı ve dalak ve mide eksikliğinden kaynaklanan mide bulantısıydı. Xiaoying, bu konuyu hatırlıyor musun?" "Neden hatırlamıyorsun? En büyük hanım da fakir." "Hayır, en büyük bayan aslında oldukça iyi bir insan, erdemli ve başkalarına karşı cömert ama ne yazık ki fazla vazifeye bağlı, ikinci eşin becerileri olmadan her zaman her şeyde bunalmış olacak, özellikle takip eden ve tartışanlar. Köle de iyi bir şey değildir." "Bu sadece hayatta kalmak için, kolay değil, o yüzden kızma, ikimiz de ikinci eşin odasında hizmet etmiyor muyuz?" "Aynı olabilir mi? Eğer ikinci eş efendinin iyiliğine güvenmeseydi ve bizi en büyük eşin yanına gitmeye zorlamasaydı, nasıl yapardık..." "Tamam, tamam, gittikçe daha fazla konuşmaya devam ediyorsun, ağzın, kendini nasıl dizginleyeceğini bilmiyorsun ve er ya da geç kendin için sorun çıkaracaksın."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hayalet Kocamla Göçte Nasıl Hayatta Kaldım. (BL TÜRKÇE ÇEVİRİ )
ParanormalBir tarım mezunu olarak Ji Ran, en korkunç şeyin ölüm ya da göç olmadığını, uzun zaman önce ölen ve hayalete dönüşen Lu Ailesinin en büyük efendisi Lu Zhen ile evlendiğini hissetti. İmparatorun, Ji Ran'ın karşı koyamamasına neden olan bir emriydi; Y...