Araf シ

23 11 18
                                    

Şarkı size eşlik etmek istedi bende kırmadım... :)

Sevgili Günlük;                                                                                                                                                                                                                                      08.03.2023

Babamın geldiği gün desek kısaca yeridir..

İğrenç bir sabah.

Seni çok özledim demişti. Sadece tebessüm edebilmiştim. Kim olsa gider sarılır, öperdi...

Olmadı.

Kendisi gel öpeyim dedi. Ayaklarım yalvardı gitme diye ama gittim.

Hissetmedim, hiçbir şey hissetmedim...

Sonrası yüzüm hep döküktü. Gözlerim sürekli doluyordu...

Ağlayamazdım.

Bir insanın canı ağlamayı çeker miydi?

Benim çekiyordu.

...

Teyzemle odaya geçtiğimizde ilk onunla ilgili konuşmuştuk. Yani sana konuyu açardım da o da onun özeli be sevgili günlük.

Konu oradan bana geldi. Kalacağım dedim. Derslerden konuşurken "neden bu kadar düşürdün" dedi. Sadece "psikolojim bozuk, benden ne beklenebilir ki bu halde " dedim.

Kırgındım sevgili günlük... Bu hem ağlatıp hem titrettiriyordu..

Kendime acımıştım.

Teyzem "anneannen de diyor. Yani seni etkilediğini, baskısını vs." dedi. "Hatta ayağınla bir ilgisi olduğunu da dedi." Haklıydı. Anneannem beni hissediyordu belki de..

Teyzeme "siz benim sinirlenip, tavır alıp kırdığımı düşünüyorsunuz dimi?" dedim.

O da "evet annen öyle dedi" dedi.

"Öyle değil işte" diyerek değiştirdim. Değildi zaten.

"N'oldu?" dedi.

"O gün benimle kavga etti. Yani ben pek kimsenin yanında ağlayamam ama işte dayanamayıp ağlamıştım." diye yanıt verdim. Ağlıyordum ve titriyordum. İyi hissedince konuşmaya tekrar devam ettim.

"Sonra ağlıyorum diye kovdu beni. Git odanda ağla dedi." dedim ve teyzemin de ağlamasına sebep olmuştum. 

İlk defa biri benim için ağladı. Yani annem harici...

"Ayağım uyuşmuş olsa bile kalktım. Gitmek, yok olmak istedim. Ben o halde yürüdüm ve ortadan ikiye kırıldı. Öyle bastım küt diye hani sesi geldi. Yine de odama gittim." dedim. 

"Ayağının sesini duymuşlar sanırım. Öyle mi?" dedi.

"Evet öyle çünkü ben o çağırmasa gitmeyecektim. Umurumda değildi teyze ben ölsem ayağım acıyor demezdim." dedim.

Titriyordum sevgili günlük. Ve doya doya ağladım...

"Ben o gün kendimi öldürecektim. Git bak haplar rafta, kitapların arkasında." dedim.

Sadece kitaplığa baktı. Ama kalkıp gitmedi. Gidemedi.

Teyzem "sakın öyle bir şey yapma ve anneannen kesin o kız kendine bir şey yapacaktı ayağı kırıldı dedi...

Daha çok ağladım. "Evet teyze ayağım kırılmasaydı şuan burada değil mezarda olurdum." dedim.

"Saçmalama" dedi.

Sonra teyzem bir şeyler daha anlattı. Duymak zordu sakın benden anlatmamı isteme sevgili günlük... 

Biz ağlarken biri geldi odamın kapısını açtı ama biz görmedik ben yüzümü sakladım, teyzemin de zaten sırtı dönüktü.

Sonra annem geldi odama. Bizi görünce neden ağlıyorsun diye teyzeme sordu bende fırsattan istifade hemen lavaboya gidip elimi yüzümü yıkadım. Az da olsa toparlanmıştım ve içim biraz rahatlamıştı. Taa ki babam çağırıp kapıyı kapat diyene dek..

"N'oldu neden ağlıyordu?" dedi. 

"Bir şey yok baba." dedim. 

"Kızım söyle işte sanki gidip birine mi anlatacağım" dedi.

Çok sıkıştırdı söylemem için ve o bakışları, o bakışları anlatamam sevgili günlük..

"Ailesiyle aralarında sorun varmış" dedim.

"Sanki ailesi ona ne yapıyor. Öyle anne baba mı var hem sen dinleme neden sana anlatıyor ki? dedi..

Bir şey demedim.

"Sen neden ağladın ve sen ne anlattın?" dedi.

O ağladı diye ağladım ve ben bir şey demedim genel konuştum" dedim.

Sonra biraz bakıştık.. 

Gittim...

Acaba duymuş muydu?

Duyduysa bittim demektir sevgili günlük...

...

Araftayım sevgili günlük..

Duyduklarım beni babamdan ve ailemden itti...

Benim babam kötü biri mi sevgili günlük?

Annem peki, annem asıl oyunu oynayan mıydı yoksa sadece bir piyon muydu?

Hangimiz masumuz?

Hangimiz suçsuz?

Biz kimiz?

Babam kim?

Annem kim?

Ben Kimim? 

"Sürmüşüm ben hep yokuşa

Kimse yokken, tek başına

Dünya güzel.."

Doğruydu.. Dünya kimsesizken masum ve güzeldi... Tatmasam bile buna inanıyorum.

Sırtımdan o yükleri
Al bu gece
Ölsem de gitsem
Kalmak ne zor, ah
Hiçbi' şey bilmeden
Ölsem, ölsem..


Sevmeyin beni!



SEVGİLİ GÜNLÜKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin