2. Klein wereldje

1K 39 2
                                    

"Cola alsje-" Een tikje op mijn linkerarm doet mij omkijken. Robbie, die naast mij zit, steekt twee vingers de lucht in. "Twee cola alsjeblieft" corrigeer ik mezelf naar de ober. Hij knikt op zijn beurt en schrijft het op zijn kladblok. Matthy en Raoul geven ook hun drankjes door en wanneer de ober weg is gelopen kijken we elkaar even aan. Lekker ongemakkelijk dit.

"Maar, jullie waren aan het shoppen dus?" Begint Robbie. Raoul knikt terwijl hij zijn telefoon aan de kant legt. "Heb een date" Zegt hij voorzichtig. Ik grinnik van zijn onzekerheid. Dat is hij normaal nooit, maar zodra het op Lieke aankomt kan hij echt heel voorzichtig en onzeker worden over wat hij doet of zegt. "Oeh! Met die chick van dat feestje?" Vraagt Robbie enthousiast. Raoul knikt blij, maar draait dan zijn hoofd om naar Matthy die er een beetje levenloos bij zit. "Jammer dat je niet mee was man" Zegt Raoul dan. Mijn ogen vergroten terwijl mijn vinger hun kant op komt. "Jullie kennen elkaar?" Ik wissel mijn vinger tussen hun twee. Aan Matthy's gezicht te zien klopt het wat ik zeg, want hij heeft zijn ogen dichtgeknepen alsof hij zojuist betrapt is op iets.

"Ja ja, middelbare school" Vertelt Raoul me trots. Ik werp een geïrriteerde blik naar Matthy maar besef me dan dat ik natuurlijk niets aan Raoul kan laten merken. "Oh, leuk" Zeg ik zo blij mogelijk. Op het moment dat ik nog een vraag wil gaan stellen zie ik in mijn ooghoek de ober weer aan komen lopen.
"Twee cola?"

Nadat ik het onderwerp over Matt en Raoul een beetje weg heb gewuifd zijn Raoul en Rob in gesprek over... tja, eigenlijk heb ik geen idee waarover ze in gesprek zijn aangezien mijn aandacht meer geplakt zit aan mijn telefoon. Ik heb hem op mijn rechterbovenbeen gelegd omdat ik mijn linkerenkel over mijn knie heb gedaan zodat de jongens niets van mijn gesprek met Matthy meekrijgen.

Matthyas <3

- waarom de fuck heb jij mij niet
verteld dat je Raoul kent??

- Ik had verdomme toch ook niet verwacht
dat we elkaar tegen zouden komen

- had het me gezegd Matt
- ik weet zeker dat Roel nu vaker met
z'n vieren af wil spreken
- kunnen we gaan lopen acteren alsof
we elkaar nog nooit hebben gezien

- Sorry...
- Er is geen kans dat ik het goed kan maken toevallig ? ;)

Ik rol mijn ogen richting mijn telefoon. Hij kan het altijd goedmaken, maar op dit moment ben ik gewoon te geïrriteerd om hierop te reageren. Ik weet echt zeker dat Raoul vaker af wil spreken met ons nu Matthy en ik elkaar ook 'hebben leren kennen'

Ik wil mijn telefoon weer terug op tafel leggen als ik een harde schop op mijn benen voel. "Au-" Ik kuch snel voordat ik een pijnlijke au uitlaat. Moest dat zo hard Matthy? Je had mijn aandacht ook wel op een zachtere manier kunnen krijgen. Met boze ogen kijk ik zijn kant op. Het enige wat hij doet is grijnzen en knikken naar mijn schoot waar ik nog altijd mijn telefoon op heb liggen. Ik zucht en pak met tegenzin dan toch mijn telefoon op.

- Zeg het maar, je zal vast wat
in gedachten hebben

Matt ik wil gewoon dat je dit -
de volgende keer zegt

- Milo niet zo doen nu
- Ik heb je de kans gegeven me te laten
doen wat je wil
- Neem 'm dan ook
- Of mij, natuurlijk

Jezus Matthy.
Ik rol opnieuw mijn ogen naar mijn scherm en lik even mijn lippen.

- Uit je gevoelens op mij vanavond schatje
- Dat is beter dan zo je ogen te rollen

Oke, die eerste zin heeft me overgehaald. Hij is ook zo tering goed in teasen, iets wat hij al vaak genoeg heeft gedaan, in en buiten de slaapkamer.
"Milo" Meteen haal ik mijn hoofd op en kijk ik Raoul een beetje betrapt aan. "Wat denk jij?" Waarover? Waar heeft hij het over? Ik zat zeker niet met mijn gedachtes bij het gesprek van Raoul en Rob. "Blouse of shirt?" Ik grinnik zacht, puur uit opluchting maar ik hoop dat het voor hem niet zo overkomt. Hij zit nog steeds in over die date. Hij zou beter rustig aan kunnen gaan doen voordat hij die hele date nog verpest door zijn zenuwen. "Wat je zelf wilt maat. Doe nou eens rustig, het komt echt wel goed" Stel ik hem gerust.

Wanneer ik een melding van mijn telefoon krijg draai ik mij automatisch naar het oplichtende scherm. Zoals verwacht is het een nieuw appje van Matthy, maar die negeer ik compleet. "We moeten gaan Roel" Meld ik Raoul. De grote cijfers bovenaan mijn scherm geven 16:45 aan. Vanavond heeft hij die date en als ik het me goed herinner gaan ze naar de bios waar de film rond acht begint. Maar omdat hij zo zenuwachtig is wilt hij altijd ruim van tevoren klaar zijn, dus het lijkt mij handig om richting huis te gaan.

Van Mij Zijn Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu