"Oke, plan." Ik klap in mijn handen, meer wanhopig op dat de anderen met iets komen dan dat ik zelf wat weet. "Iemand?" Vraag ik zuchtend als niemand antwoord en het enige wat ik hoor zuchten en steunen zijn. "Goed," Ik bijt even op mijn lip en wacht nog even af of iemand met een voorstel komt, maar die komt er niet. Wat te verwachten was. "als Raoul en Koen hier in het hotel zoeken, Rob bij het strand en rondom zal ik wel bij de clubs gaan kijken..." Zucht ik. Ik mag met heel mijn hart hopen dat hij niet is gaan drinken, daar komen nooit goede dingen uit.
Zo gezegd, zo gedaan. Raoul en Koen in het hotel, Rob bij het strand en ik ben op weg naar de straat met alle clubs. De afgelopen dagen heb ik nog proberen te herinneren wat er nou precies gebeurd is die ene avond, maar niets kwam meer naar boven. Maar toch, nu ik zo door de staat loop krijg ik een soort flashback. Ik neem nog een keer goed adem voordat ik ook daadwerkelijk op de, nog steeds, dansende jongens afstap. Met een biertje in mijn ene hand tik ik Matthy met mijn andere hand op zijn schouder. "Hey uhm... kom je ook wat drinken?"
"Wat moet je man? Je ziet toch dat ik al bezig met hem ben?" Verontwaardigd kijk ik naar de gozer die zijn handen nog op Matthy's heupen heeft liggen. Als ik ernaar kijk zie ik dan Matt zijn handen die gozers handen weg proberen te duwen. Duidelijk; hij wilt dit niet. "Ik hoef hem niet, ik vraag gewoon of hij wat komt drinken. En dat wil je, toch?" Vraag ik aan Matthy. Hij knikt blij en krijgt dan eindelijk zijn lichaam los van zijn handen.Ik word er zo verdomd gek van dat ik maar kleine stukjes herinner. Wie was deze vent en wat is er daarna gebeurd? Is die vent wat ik bedoelde met "Ik mag dan wel gestoord zijn, maar anders zat je met een echt gek opgescheept in de club hè?"
Ik krijg kriebels in mijn buik als ik denk aan die avond. We mochten dan wel dronken zijn, maar hoe fijn en goed ik me voelde ga ik nooit meer vergeten. Het was kalm en gewoon simpelweg genieten met hem.Met een snel-kloppend hart loop ik door de straat heen. Zelfs al is het nog maar 8 uur 's avonds, het is al erg druk. Ik zucht luid als ik opmerk dat ik langs de club loop waar we de vorige keer ook waren. Ik begraaf mijn handen in mijn broekzakken en druk mijn lippen op elkaar terwijl ik meerdere scenario's in mijn hoofd afga. Zal ik gaan kijken? Zou hij hier kunnen zijn? Voor de zekerheid check ik nog mijn telefoon, maar ik heb nul meldingen. Nog geen Matthy gevonden dus.
Voor het eerst in mijn leven probeer ik nuchter de moed te verzamelen om deze club alleen in te lopen en Matthy te zoeken. Diep adem ik in en uit, en zet dan een paar stappen naar voren. Precies op het moment dat ik écht de club binnen wil stappen, word ik omver geduwd. "Hey, Mieltje!" Sorry? Dit klonk heel erg als Matthy. Verbaasd draai ik mij volledig om waar ik inderdaad Matthy zie staan. Of nou ja, een versie van hem. Hij is veel te blij en enthousiast voor de omstandigheden. Opgelucht haal ik adem, en ik grijp zelfs even naar mijn hart om het proberen te kalmeren. Je wilt niet weten hoe bezorgd ik was om hem... Straks had hij zich wat aangedaan, dan had het mijn fucking schuld geweest!
"Matthyas, kom godverdomme hier" Roep ik luid als hij vrolijk weg wilt gaan lopen. "Hoezo? Kom me pakken dan" Hij begint te giechelen en versnelt zijn pas weg van mij terwijl hij over zijn schouder kijkt. "Matt dit is geen grap. Kom hier."
"Je kan me toch niet pakken" Hij steekt zijn tong nog net niet uit als den klein kind, maar zijn gedrag is nu wel zo. Ik versnel zelf ook mijn pas en pak ondertussen mijn telefoon erbij.Raoul
Ik heb m gevode -
Hij s dronke -
Maa voor de rest prim -
Ik neem m zsm terg -Het zou best kunnen dat er aardig wat spelfouten in zitten, maar dat maakt me niets uit. Ik moet steeds sneller lopen en het begint nu meer op rennen te lijken om zijn tempo te behouden. Snel doe ik mijn telefoon weer in mijn zak waardoor ik nog sneller kan rennen. "Matthyas het Lam, stop is" Roep ik hem nog. Hij lijkt mij wel te horen en ik heb ook het idee dat hij wat minder snel begint te rennen, maar stopt nog niet. "Pak me dan, als je kan" Ik rol mijn ogen en versnel nog even mijn pas en kan hem dan eindelijk aan zijn arm vastgrijpen. Meteen verlangzaam ik ons en komen we tot stilstand. "Nouuu..." Zucht hij zeurend.
Nadat ik even op adem ben gekomen plaats ik hem recht voor me neer. Met mijn handen heb ik beiden polsen vast; ik vertrouw hem voor geen meter op dit moment. "Wedstrijdje doen? Miel kunnen we alsjeblieft nog een wedstrijdje doen?" Ik zucht en knijp hem even hard. "Auw!"
"Ja, auw ja. Matthy waar de fuck ben je mee bezig? Zomaar weglopen en je vervolgens dronken zuipen?" Vraag ik boos. De afgelopen dagen, weken en maanden vergeet ik op dit moment. Nu moet ik even mijn vriend helpen die helemaal van de kaart is."Nja ik dacht gewoon ik drink even wat, maar dat was iets meer geworden" Hij grinnikt en kijkt mij trots aan. Alsof hij zojuist de beste oplossing ooit heeft uitgevonden voor zijn problemen. "Maar wat doe jij hier eigenlijk? Jij wilde toch niet meer?" Vraagt hij mij dan. "Nu niet Matt, nu is niet het moment" Probeer ik hem duidelijk te maken. Het leek hij zich niets meer te kunnen herinneren van de afgelopen dagen, maar nu begint hij er toch weer over. "Nee, nee ik wil niet mee" Hij probeert uit het niets zijn polsen uit mijn handen te trekken, maar ik ben gelukkig net optijd om ze weer goed vast te pakken.
"Matthy alsjeblieft kom met me mee naar het hotel, dan zoeken we het daar uit oke?" Op dit moment probeer ik alles om hem mee te krijgen, maar niets lijkt te lukken. "Jij wilde mij niet meer!" Steeds maar weer blijft hij dit herhalen, en ik weet gewoon niet wat ik ermee aanmoet. Dit is niet het moment om hierover te beginnen. Precies nu ik verantwoordelijke Matt nodig heb, heb ik het tegenovergestelde van hem. Soms snap ik deze jongen zo niet..."Matthy wil je alsjeblieft heel eventjes naar mij luisteren?" Als hij zich als een klein kind gedraagt zal ik ook zo tegen hem moeten praten. "Zullen we samen naar het hotel gaan? Daar mag je boos op me zijn wat je wilt oke? Dan gaan we even wat water drinken en eventjes slapen" Och wat haat ik mezelf en hem ervoor dat ik nu zo tegen hem moet praten. Het werkt daarentegen wel, want hij knikt klein en stopt met zich in te spannen. "Oke" Zegt hij dan. Ik sluit mijn ogen voor een seconde en adem opgelucht uit. Oke, obstakel 1 gelukt.
"Kan je-" Nog voordat ik überhaupt mijn zin af kan maken krijg ik er al antwoord op. De seconde dat ik Matthy loslaat valt hij nog net niet om. Gelijk pak ik hem weer terug beet. "Nee dus"Zuchtend sla ik mijn arm om hem heen en pak met mijn hand zijn arm vast en leg die rond mijn onderrug zodat hij zich kan steunen aan mij terwijl ik hem recht hou. "Kunnen we gaan?" Vraag ik, voordat ik weer een gezeur aan mijn hoofd krijg. "Je hebt een appje" niet wat ik vroeg, maar oke.
Raoul
- Koen en Rob zijn naar huis
- Ik heb onze kamers een dag bijgeboekt
en de vliegtickets ben ik nu aan het regelen
- zorg je dat hij heel hier komt?
- en praat met hem, als je wilt. Voordat hij weg was mompelde hij nog wat over jou zei Koen.
JE LEEST
Van Mij Zijn
Fanfiction"Oke, alleen seks dan. Niets anders" Concludeert Matthy. "Geen kusjes, geen knuffels en geen gevoelens." Bevestig ik. We knikken tegelijk. "Geen kusjes buiten seks, neem ik aan?" Grinnikt hij dan. Hij buigt wat voorover waardoor onze neuzen elkaar r...