Chapter 3

2.1K 37 0
                                    


Daniel terbangun apabila terasa rambutnya dikuis oleh seseorang. Matanya dibuka perlahan lalu terbuntang apabila wajah Khai hampir rapat dengannya.

" KHAIRUL MMPPHH- " Mulutnya lantas ditekup Khai.

Dia memejam rapat mata sambil menggenggam tangan Khai yang masih menekup mulutnya.

Dah berapa lama dia tenung aku? Mesti aku nampak hodoh pagi-pagi ni dengan muka sembapnya..

" Awak comel masa tidur. Saya hampir tak tahu Daniel ke ni? Kenapa comel sangat ni? Dengan bibirnya memuncung macam minta morning kiss pulak ," ujar Khai sambil ketawa perlahan lalu melarikan tangannya. Dia merenung lama wajah Daniel yang kelihatan kemerahan seperti tomato itu.

" Issh gila la kau ni. Kenapa kau tak kejut aku huh? Memalukan je " Daniel memukul pipi Khai perlahan, melepaskan geram walaupun dia mahu melayangkan tumbukan.

" Bukannya selalu saya dapat tengok kan? Oh, lupa pulak parents saya sampai pagi tadi. Behave okay? " Khai mencuit hidung Daniel sambil mengukir senyuman lebar.
" Parents kau!? Bukan ke parents kau tinggal di England? ," duga Daniel sambil duduk bersila menghadap Khai yang kemudiannya mengikut posisinya.

" Yes. Diorang datang Malaysia sebab nak tengok anak tunggal dia ni je ," jawab Khai sambil bermain dengan rambut fluffy Daniel sebelum ditepis oleh empunya.
" Tapi aku ada kat sini, takpe ke? Parents kau garang tak? Tak aku kena balik! " Mula dah si kelambut (kelam+kabut) Daniel.

Bencila Khai ni! Kenapala dia tak kejut aku awal kalau tak mesti sempat aku balik rumah.

Daniel membetulkan rambutnya lalu berlari ke balkoni ingin terjun ke bawah. Jaguh 'fly' sejak sekolah rendah lagi ni! Bukan kaleng-kaleng~
Namun Khai sempat menghalang Daniel.

" Gila eh? Awak nak mamposs awal pastu nak tinggalkan saya sorang ke? ," marah Khai dengan suaranya yang gentle walaupun ayat itu berbaur kasar. Khai mengangkat Daniel ke bilik mandi. Surprisingly, Daniel tidak membantah seperti biasa.

" Berus gigi dan tuala ada dalam almari. Wash up before I do it for you! ," tegasnya sebelum menutup pintu bilik mandi meninggalkan Daniel yang terkedu. Dia merenung pantulannya di cermin. Lehernya dipenuhi dengan lebam merah yang masih 'muda'.

Aku ingat cuma tidur sekatil je semalam rupanya dia ambil kesempatan jugak eh.

" Dah siap ke? Saya nak mandi pulak ni " Suara Khai dari luar mengejutkan Daniel yang sedang mencuci muka.
" Isshh tadi kau suruh aku mandi kan? Kau tunggu jelah sampai aku siap. Tak sabar langsung!! " Daniel menaikkan biji mata ke atas. Sekarang dia berani sebab pintu dikunci kalau tak memang Khai dah terjah masuk dan buatnya di situ.

Mukanya pucat melihat pintu bergegar seperti dirempuh dari luar.

" Don't test me sayang.. Saya dah lama tahan sabar dengan sayang ni.. Jangan sampai saya pecahkan pintu ni and do you until you drop "

" Okay okay 5 minit lagi aku siaplah " Berdiri bulu roma setiap kali Khai menggelarnya dengan nama manja itu.
Selepas 5 minit, Daniel membalut tuala lalu melangkah keluar. Dia melihat Khai terlelap di atas katil.
Sampai tertidur dia tunggu aku. lama sangat ke aku mandi?

Daniel membuka almari pakaian Khai dan mencari pakaian yang sesuai.
" Haihhh mandi pun macam perempuan " Khai menguap lalu berjalan ke bilik mandi dengan selambanya menghiraukan jelingan maut Daniel. Tak takut pun. Macam kucing je.

Daniel melihat pantulannya pada cermin di almari pakaian.

Bunyi ketukan mengejutkannya.
" Khai turun sarapan. Mama dah siapkan makanan kat bawah ," jerit Puan Zafeera dari luar. Daniel menelan air liur sebelum membuka pintu perlahan-lahan. Diam. Daniel melihat mama Khai, mama Khai melihatnya kembali.

CINTA MENJADI OBSESI (Slow Update)Where stories live. Discover now