Lima tahun kemudian,
seorang lelaki sedang bergelak tawa bersama kawannya sambil berjalan di sebuah shopping kompleks.
" Aku happy tengok kau sekarang ni. You became a different person now! Aku dah berjaya ubah kau Daniel untuk teruskan hidup ," ujar Ryan bangga.
Daniel menaikkan biji mata ke atas. Sakit hati pulak tengok lubang hidung dia yang kembang kecut itu. Jarinya gatal ingin menjolok lubang hidung itu." Iyala Ryan. Aku bersyukur sangat dapat kawan yang sengal macam kau ni ," balas Daniel dalam nada perli.
" Aww~ Eh aku nak pergi beli air Tealive jap. Kau nak apa-apa tak? "
" Hm kau beli je la apa-apa. Aku telan je asalkan boleh diminum " Ryan beredar meninggalkan Daniel.Daniel berjalan ke bangku terdekat sambil meliarkan mata ke sekitar mall itu. Dia tidak sengaja melanggar seseorang. Berat badannya yang kurang 50 kg menyebabkan dia terundur ke belakang. Namun begitu ada tangan yang melilit pinggangnya daripada terjatuh.
Matanya bertembung dengan sepasang mata tajam yang sangat dikenalinya.
" Sorry saya tak sengaja terlanggar awak tadi ," ujar lelaki itu.Khairul.. Adler..
Air mata menitis dari mata kiri sekilas Daniel menolak Khai.
" Eh kau beria aku cari kau kat sini rupanya. Nah air kau " Ryan menghulurkan minuman yang dibelinya tadi. Dia perasan bayangan seorang lelaki di hadapan Daniel." Hey Khai, kau buat apa kat sini? Zarif ada sekali ke? " Itu je. Nampak Khai terus tanya tentang Zarif. Hm memang Khai bodyguard dia pun..
" Zarif ada. Dia- "
" Ryan? " Ryan menoleh dan memeluk empunya suara.Khai tersenyum dalam hati. Dia tidak sangka dapat berjumpa dengan Daniel buat kesekian lamanya mereka berpisah. Dia terseksa kerana hidupnya tanpa Daniel disisi hanya ditemani dengan ubat-ubatan. anjayyy ayat aku..
" Double date jom? " Mata Daniel terbuntang lalu mengheret Ryan.
" Kau gila ke bodoh? Kau tahu kan aku tak nak tengok muka dia! "
" Daniel nak tak nak kau kena selesaikan juga masalah ni. Kau tak boleh lari. Berbincanglah dengan dia elok-elok dan mungkin hubungan korang akan pulih semula "
Daniel menggigit bawah bibir menahan tangisnya. Ada betulnya juga kata Ryan itu. Dah boleh jadi guru kaunseling dah Ryan." Amacam? "
" Apa? "
" Kaula. Macam mana perasaan kau dapat jumpa Daniel? "
Khai tersenyum lebar. Dia sudah lama tidak menatap wajah comel itu.
" Kau nak get back dengan dia ke? "
" Get back? Aku tak pernah setuju nak putus dengan dia. Waktu tu aku terpaksa bagi dia ruang untuk berpisah sebab aku nampak macam mana dia merayu untuk rest daripada society "
Zarif mengangguk. Matanya asyik merenung Ryan dan Daniel yang sedang berbual tidak jauh dari tempat mereka berada." Aku harap hubungan kau dengan dia pulih macam biasa "
" Thanks bro " Bahu Zarif disapa lembut." Jadi? "
" Double date!! " Ryan menjerit keriangan lalu memeluk lengan Zarif. Daniel dan Khai membontoti mereka daripada belakang.
Udara terasa tebal ketika itu." Saya rindukan awak. Awak rindu saya tak? Kalau saya nak hug boleh tak? ," minta Khai dengan mata bersinar-sinar menyilaukan mata Daniel.
" Siapa nak rindu kau huh? Gi mati " Sah! Ini memang Daniel yang pernah dia jatuh suka dahulu. Seorang yang tsundere.
Daniel melangkah meninggalkan Khai. " Takkan tak rindu saya.. Takde lelaki lain yang boleh gantikan tempat saya kan? Saya rindukan awak sangat-sangat. Setiap malam saya mimpikan awak dan saya selalu berharap bila saya bangun awak ada sebelah saya ," jelas Khai panjang sambil mengejar Daniel.Ryan ketawa perlahan. Geli pula hati melihat kesungguhan Khai menggoda Daniel semula.
" Kenapa awak gelak? ," soal Zarif.
" Saya geli hati tengok Khai yang beria goda Daniel setelah sekian lamanya. Waktu sekolah dulu saya tak tahu apa-apa pun pasal hubungan diorang. Sampai waktu Daniel berhenti sekolah tu barula saya tahu semuanya ," jelas Ryan panjang.
Zarif mengangguk faham. Dia melirik Daniel dan Khai lalu turut tersenyum.Mereka berjalan ke panggung wayang.
" Nak tengok movie apa wey? Ada nak recommend apa-apa tak? ," soal Ryan. Daniel diam. Khai dia- hm dia asyik dok tenung muka Daniel.
" Kalau macam tu kita tengok Pengabdi Setan yang baru keluar tu. Aku dan Zarif pergi beli tiket korang dua pulak pergi beli popcorn ," terang Ryan sebelum melangkah ke kaunter tiket manakala Daniel dengan malasnya beratur untuk membeli popcorn bersama Khai." Dah dahla tenung aku! Kau tak malu ke orang tengok huh? " Dari tadi lagi Daniel dapat rasa mata tajam itu. Mujur tak berlubang mukanya.
" Saya tak sabar nak culik- maksud saya bawak awak balik rumah and peluk awak puas-puas. Saya jadi gila lepas awak tinggalkan saya dulu. Saya survive sampai sekarang ni pun disebabkan ubat je. Awak tak kesiankan saya ke? " Khai merenung mata Daniel.Pandangan mata Khai mula berubah.
" Jom balik sayang. I don't think I can hold it back anymore " Khai berbisik lalu mengheret Daniel keluar dari situ. Dia sengaja menghembuskan nafas ke telinga Daniel." Hiss sakit Khai. Slow slow boleh tak aku tak larilah! Bukannya aku larat pun ," marah Daniel sambil memukul tangan berurat Khai di pergelangan tangannya.
Khai memberhentikan langkahnya setibanya di kereta. Dia meneliti pergelangan tangan Daniel yang kemerahan.
Wtf. Aku pegang biasa je asal sampai merah macam ni?" I'm sorry sayang. I'm so sorry saya tak bermaksud nak sakitkan awak " Khai meniup dan mengucup perlahan tangan Daniel.
Daniel menunduk merenung lantai. Mukanya terasa panas pula ketika itu. Melihat reaksi Daniel, Khai tersenyum.Setibanya di rumah, Khai membawa Daniel naik ke biliknya. Dia mencium bibir merah yang dirinduinya dgn rakus. Daniel dibaringkan ke katil. Tangan kecil Daniel menahan bahu Khai kerana tidak dapat mengikut temponya yang terlalu rakus.
" mmhhh Khai.. " Daniel menolak Khai dengan sekuat tenaga sehingga Khai terundur ke belakang. Dia pantas berlari keluar. Gerun dengan seketul Khai yang horny. Alamat tak berjalanlah dia seminggu.
" Sayanggg where are you?~ ," jerit Khai dari tangga. Laju Daniel melarikan diri.
Daniel menekup mulut menahan nafas di dalam almari. Matanya dipejam rapat apabila mendengar pintu bilik dibuka.
Janganlah datang sini.. jangan datang sini.. Kenapa aku menyorok at the first place? Aku tak tahu tapi aku takut dengan Khai sekarang. Dia berbeza daripada sebelum ni.
Khai mengeluh perlahan. Kaca matanya dibetulkan sekilas dia meraup rambut ke belakang. Dia mengambil tempat di atas katil menghadap almari itu.
?: AGHH bagi aku keluar Khai. Aku nak ratah dia!
Khai: SHUT UP! Kau tak payah nak sibuk! Aku pandai urus sendiri.
?: Huh? Berlagak eh? Kau lupa ke? Aku adalah kau. Kau adalah aku!KRAK!
Leher Khai berbunyi.TBC
YOU ARE READING
CINTA MENJADI OBSESI (Slow Update)
Teen Fiction❗❗CERITA INI MENGISAHKAN DUNIA GAY. HOMOPHOBIC? PLEASE LEAVE 😊 HANYA 18+ DIBENARKAN❗❗ Mengisahkan hubungan dua orang lelaki, Daniel dan Khai yang saling mencintai antara satu sama lain. Namun, cinta tersebut telah memakan diri Khai membuatkannya h...