Selepas kejadian, Khai menghantar Daniel pulang ke rumah.
" Jumpa awak esok, sayang "
" Hm " Daniel melihat kereta Khai meluncur pergi kemudian melangkah masuk. Dia menghiraukan abang kandungnya, Danish di ruang tamu.Melihat sahaja Daniel, Danish terus menyerang dengan soalan bertubi-tubi.
" Adik, abang tanya ni kenapa baru balik? Siapa yang hantar adik tadi? Adik tahu tak abang risau adik tak balik semalaman? Abang seharian tunggu adik kat sekolah tapi tak keluar-keluar. Ryan bagitahu abang yang adik dah balik dengan Khairul. Lelaki yang hantar adik tadi Khairul kan? ," bebel Danish bertubi-tubi sambil melabuhkan punggung di birai katil Daniel.
" Bisinglah abang ni. Bagi adik rehat dulu kejap boleh tak? Malam nanti adik bagitahu semua ok? " Daniel menutup mata dan terlelap.
Danish mengeluh sebelum melangkah keluar. Letih dapat adik macam ni. Orang cuma risaukan dia sahaja tapi dilayan acuh tak acuh.Danish mencapai telefon di atas meja. Terdapat banyak mesej daripada Ariq.
𝐁𝐨𝐬𝐬 𝐀𝐫𝐢𝐪
adik sayang dah balik ke?
u okay tk?
ada nk i bantu apa ii?
sayang? i risaukan usaya okaylah riq
adik saya baru balik tadi, dia ok cuma penat. balik tu dia terus tidur
mujur dia dah balik
if u need any help bagitahu i ok?okiee
Malam itu, Daniel menceritakan daripada A-Z sebab dia tidak pulang. Dia juga memberitahu his sexuality dan Danish terimanya dengan baik. Danish juga diberitahu bahawa Khairul itu boyfriend Daniel." Jadi lelaki yang hantar adik semalam tu boyfriend adikla? " Daniel mengangguk perlahan. Perit juga nak mengaku si horny itu boyfriend nya.
" Abang nak adik bawak dia jumpa dengan abang ," ujar Danish serius membulatkan mata Daniel.
" Eh kenapa pulak abang? "
" Abang nak tengok dia tu setakat mana je untuk adik. Kalau dia okay, barula abang setuju hubungan adik dengan dia " Apabila seorang abang menggunakan kuasanya.
Daniel mati kutu.Keesokannya, setelah memasak sarapan, Danish bergerak ke tempat kerja.
Bunyi jam loceng membangunkan Daniel. Dia membersihkan badan dan turun ke dapur. Matanya tertumpu pada nota di meja makan.
g o o d m o r n i n g a d i k . a b a n g d a h s i a p k a n b r e a k f a s t b a w a h s a j i
t u . a d i k m a k a n t a u s e b e l u m
p e r g i s e k o l a h . m a k e s u r e
p a n a s k a n d u l u . h a v e a n i c e
d a y a d i k <3Daniel memanaskan garlic bread dalam microwave.
Bunyi hon kereta menghilangkan lamunannya. Dengan pantas dia berlari ke muka pintu.
Khai yang segak dengan uniform pengawas di hadapan pintu pagar.
" Kenapa datang sini? Kau dahla pengawas. Kalau kau lewat macam mana? ," duga Daniel membuka pintu pagar. Khai tersenyum." Saya risaukan awaklah takde transport nak pergi kelas. Kan saya culik awak semalam? Awak dah siap kan? Jom " Tangan Daniel dipegang kemas ke kereta namun ditepis oleh empunya.
" Kepala kau. Aku tak sarapan lagi. Kau pergilah sekolah dulu nanti lewat. Aku boleh pergi naik grab je ," tolak Daniel." Kalau macam tu saya tunggu awak dalam kereta " Khai berjalan masuk ke perut kereta Audinya sambil tersenyum menghiraukan ayat Daniel.
Si keras kepala ni kalau aku cakap A maka B la yang dia faham.
YOU ARE READING
CINTA MENJADI OBSESI (Slow Update)
Teen Fiction❗❗CERITA INI MENGISAHKAN DUNIA GAY. HOMOPHOBIC? PLEASE LEAVE 😊 HANYA 18+ DIBENARKAN❗❗ Mengisahkan hubungan dua orang lelaki, Daniel dan Khai yang saling mencintai antara satu sama lain. Namun, cinta tersebut telah memakan diri Khai membuatkannya h...