Canan'dan"Anası da yazık üzülüyor oğlunun bu haline. Eve almamış kız son olaydan sonra."
Mahallenin kadınları bizim evde toplanmış geçen ki harika(!) olayı konuşuyorduk.
Selim'in annesi Songül Teyze'nin konusu geçmesiyle dudaklarımı üzgünce büktüm.
"Üzülüyorum Songül Teyze'ye . Oğlu yüzünden başını eğerek geçiyor mahalleden. Diyorum senin suçun değil ama dinlemiyor."
Nermin Teyze sırtımı sıvazladı.
"O da biliyordur suçu olmadığını güzel kızım üzme kendini. Oğluna ve kocasına gücü yetmiyor onun. Valla en sonunda basıcam evlerini boşanma davası açtırıp ayrıltıcam o ayyaş heriften."
Salondan onaylar mırıltılar gelirken gülümsedim. Benim mahallemin güzel insanları insanlık nedir vicdan nedir iyi bilirlerdi.
Songül Teyze'nin ayyaş kocası ve oğlu başına çok belaydı. Kocası oğlunu da aynı kendisine benzetmişti. Songül Teyze boşanma davası açtığı sırada hamile kalınca dava düşmüş kucağımıza da nur topu gibi ikinci oğlunu almıştık. Aras öyle tatlı bir bebekti ki. Daha üç yaşında bıcır bıcır konuşuyordu.
"Duydunuz mu kız şu hani avmnin orada maviş maviş bir kafe vardı ya heh onun oğlu geçen kapının önünde kriz geçirmiş ambulans çağırıvermişler hızla. Valla fotisini gördüm çok üzüldüm oğlana. Anası da kızını kaybedivermiş önceden. Ne hayatlar var valla."
"Duydum duydum. Bizim komiserin karısıdır o adam da oğlu. Kızını da teröristler suikast düzenleyerek öldürmüş kansızlar. Cehennemde yanasıcalar. Toprak kabul etmeye bedenlerini."
Duyduklarımla bedenimden bir ürperti geçerken o aile yerine üzüldüm. Evladını kaybetmek.. Umarım hiç bir zaman bu hissi tatmazdım.
Gözlerim çaprazımdaki neneme kayarken uyukladığını görmemle gülmemek için dudaklarımı ısırdım."Nene.."
Tık yok .
"Nene kalk hadi."
Homurdanma sesi.
"Nene Nermin Teyze halıya pastayı döktü."
"Hoşştt noli."
Canlanan nenemle kahkaha atarken Nermin teyze etimi cimcirdi.
"Kız hele hele ne fena bir şey oldu bu."
Ona nazlı nazlı gülümseyerek baktım. Hızla koluna girip sırnaştım.
"Ee Berat abiye kız istemeye ne zaman gidiyoruz? Berat abi kızdan daha nazlı ."
Berat Abi istemeye gitmekten utanıyordu bu yüzden net bir tarih belirleyemiyorduk. Bir şey de diyemiyorduk çünkü adam evlenme teklifi ederken heyecandan bayılmıştı!
"Deme öyle kızım dilimde tüy bitti yahu. Elif kızım utanmasa Berat'ı bizden istemeye gelecek. Ama haftaya inşallah gideceğiz evlerine. Sen de geleceksin tabii ki çitlembik."
Göz devirerek homurdandım.
"Sonra Berat Abi işin ciddiyetini daha da kavrayıp bayılsın sonra da al başına belayı. Yok gülüm ben almiyim."
Nermin Teyze eliyle beni itip gülerken kendimi koltukta yaylanarak geriye bıraktım. Bu koltukta aşırı rahattı. Acaba nereden almıştık? Şöyle üç tane daha alıp canım sıkıldıkça otururum.(benim fantazi dünyası)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CAN'IM
Chick-Lit"Benim ailem nenemdi. Şimdi o kadar genişledi ki ailem can'ım oldu." Klasikleşmiş aile kurgusudur. Konu olarak farklılık gösterecektir. İyi okumalar🧚🧚