Deringan telefon memecahkan kesunyian di malam yang ditemani hujan itu. Kereta yang berlalu-lalang di jalan membuatkan malam berhujan itu lebih bising. Dia mengangkat nombor yang menelefonnya tanpa ragu.
"hello?" Amelia menjawab telefon itu memandangkan tuan empunya yang menelefonnya tidak menuturkan sebarang kata.
"Hey! Amore Mio." si pemanggil dengan cerianya menjawab setelah Amelia bersuara.
Amelia tahu ini suara yang memang sangat dikenali olehnya.
"Arayyan Uqashah! don't screaming so loud. Awak tu suara dah la garau menjerit panggil saya pulak. My heart is just like dub dub a second ago and now it's goes dub dap dub dap because of you , you know that ?" Amelia melepaskan keluh seketika. Harini dah la tak berapa baik cuaca pulak buruk malam ni. Dia tak ada kenderaan untuk pulang ke rumah memandangkan sudah larut malam. Nak call grab pun mesti diorang dah malas nak melayan waktu malam-malam macam ni.
"I don't know but now I know. Awww you must miss me soooo much right Amore Mio? your heart must be hurting because you miss me so much." Arayyan melepaskan tawanya di hujung telefon. Dia dapat mendengar Amelia mengerang kemarahan. Comel pulak.
"Ar enough with your stupid jokes. Straight to the point , awak boleh tak tolong ambilkan saya? I want to call grab but malam-malam buta ni ada ke yang on service? so please pick me up. Urgent right now." Amelia berada di perhentian bas untuk berteduh memandangkan hujan. Dia berasa bersalah meminta Arayyan untuk mengambilnya tetapi apakan daya dia sorang jelah yang dapat diharapkan. Kalau nak call abang mesti diorang dah tidur mati dekat rumah. Biasalah perangai adik beradik mana pernah tak tahu. Sampai ke lubang cacing tahu semua.
"Haaa....saya tahu mesti ada something wrong happen. Nasiblah saya call Amore Mio tau , kalau tak entah jadi apa lah." Arayyan mengambil jaket kulit hitamnya yang digantung di dalam almari dan bergegas menuju ke garaj keretanya. Dia memasuki perut keretanya dan mengambil tempat duduk. Enjin Ford Mustang nya dinyalakan.
"Saya tadi baru je nak call tapi awak call dulu. Sorry sebab selalu menyusahkan awak. Awak je yang satu-satunya yang saya harapkan." Amelia mengambil tempat di bangku perhentian bas itu sambil melihat langit yang dipenuhi oleh bintang-bintang. Walaupun hujan tetapi bintang tetap ada. Sungguh hebat ciptaan Allah SWT.
"It's nothing much Amore Mio. This is how I show how much I love you Amore Mio. Oh Amore Mio I totally forget something , can you give me your location?" Arayyan bersedia untuk bertolak.
"Oh yelah saya pun lupa. Nah saya dah hantar dekat whatsapp." Amelia tersentuh dengan apa yang Arayyan ucapkan kepadanya. Dia dan Arayyan sudah bersama selama 2 tahun. Walaupun Arayyan sudah mencadangkan mereka untuk bertunang tetapi Amelia memberikan jawapan tidak kerana masih tidak bersedia. Dia tahu Arayyan melakukan itu untuk kebaikannya tetapi dia memerlukan sedikit masa.
"Okay I will be right there ASAP!"
"Thank you so much Arayyan." Amelia tersenyum sendirian.
"Most welcome Amore Mio." Talian diputuskan. Arayyan meletakkan telefonnya disebelah tempat duduknya. Dia menekan minyak dan terus memecut untuk mengambil Amelia.
• • • •Setelah beberapa minit berlalu , kedengaran bunyi enjin kereta menghampiri perhentian bas yang diduduki oleh Amelia. Dia berjalan mendekati kereta itu. Tingkap kereta itu perlahan-lahan terbuka.
"Kenapalah awak ni susah-susah pergi pakai kereta Ford Mustang ni. Pakai jelah kereta Honda yang awak selalu guna masa kita pergi date. Nak ambil saya je pun. Bukannya nak pergi ambil Prime Minister." Amelia bercekak pinggang melihat Arayyan. Boleh lagi tayang gigi. Nasib hensem.
"No and nope. A princess must be treat like a princess Amore Mio. You are my princess, only mine alone. Lagipun kereta tu tengah repair. So you as a princess...." Arayyan keluar dari perut keretanya dan membuka pintu bertentangan dengan tempat duduknya.
"Please have a seat your majesty." Arayyan tersenyum manis sambil menyuakan tangannya seperti melayani ratu di istana.
Muka Amelia merah padam. Sweet sangat Arayyan sampai-sampai dia boleh pengsan dekat situ sekarang jugak. Nasib Amelia boleh tahan dengan perangai Arayyan , kalau perempuan lain mesti dah cair betul-betul.
"Ar you just too sweet. I might have a diabetes after this." Amelia memasuki perut kereta Ford Mustang itu tanpa ragu. Dah kena pelawa kan , takkan nak kena gendong dulu baru rasa nak masuk?
"I can take that decease away from you. With the power of my love." Arayyan mengambil tempat duduknya dan memandang Amelia. Dia mengenyitkan matanya.
"Arayyan enough! tiba-tiba saya rasa geli. Awak ni dulu playboy ke apa ayat kemain manis. Kalah buaya-buaya lain dekat luar sana." Amelia melepaskan tawanya.
"Hmm a little correction. Saya playboy and sweet hanya dengan awak. Because you are mine and only mine Amore Mio." Arayyan menekan minyak dan memecut ke rumah Amelia. Nasib dah malam kalau tak bawak laju-laju ni tak pasal-pasal kena tahan dengan abang polis trafik.
"Is that so? means I have to appreciate it right?" Amelia melihat Arayyan sekilas.
"Correct Amore Mio." Arayyan membalas.
Amelia ketawa.
Arayyan melihat wajah Amelia yang sedang ketawa, sungguh menawan. Itulah sebabnya dia sungguh menyayangi gadis ini.
"I love you, Amore Mio." tutur Arayyan.
Amelia sedikit terkejut. Memanglah selalu Arayyan cakap macam itu tapi ini random sangat. Amelia hanya melayan.
"I love you too, Ar." ucap Amelia. Ikhlas.
Arayyan tersenyum menampakkan dua lesung pipitnya itu. Bahagia mendengar Amelia membalas ucapannya. Arayyan terus memecut tanpa melihat kiri dan kanan. Hujan malam itu sudah renyai-renyai. Bunyi kereta Ford Mustang itu memecah kesunyian pada malam itu.
- continued -
YOU ARE READING
Ma Darling Sweetheart's : Arayyan Uqashah ✓
Romance"I love you, Amore Mio." - Arayyan Uqashah "I love you too, Ar." - Amelia Amanda pertemuan yang tidak dijangka mengukir cinta di dalam hati mereka. Selalu dikategorikan sebagai pasangan serasi dan sangat sesuai antara satu sama lain. Namun... "you a...