bab 14

189 8 2
                                    

"Am dah cari di mana Arayyan?"

'Hah? Siapa itu?'

"Dah. Tapi Am tak jumpa satu jejak pun."

'Siapa yang diorang cakapkan tu?'

"Is there no clue at all?" Dato' Amzar mengusap kepalanya.

"Ameer harap dia okay..." Ameer mengeluh.

"P-papa?"

Ameer, Ammar dan Dato' Amzar segera menoleh. Amelia sedikit sukar untuk menyandarkan dirinya. Ammar segera menolong Amelia untuk bersandar.

"Are you okay, sweetie. Ada rasa sakit lagi?" Tanya Dato' Amzar. Prihatin.

Amelia menggelengkan kepala. Hanya sakit kepala sahaja yang berdenyut di kepalanya.

"Apa yang dah jadi? Kenapa Lia ada dekat sini?" Tanya Amelia kehairanan. Dah kenapa boleh ada dekat hospital?

Ameer dan Ammar memandang sesama sendiri.

"You don't remember?"

"Remember what?" Amelia melihat muka Ammar. Jelas tidak dapat tangkap apa yang dikatakanya.

"Apa yang Lia ingat sebelum bangun tadi?" Tanya Ameer.

"Hm? When our family went to a trip? At London?" Puas Amelia memikirkan apa lagi yang tersirat di kepalanya.

"That's before she meet him..." Tutur Ameer perlahan.

"And that incident..."

"Don't tell her, Am." Tegas Dato' Amzar.

"But..." Belum sempat Ammar menghabiskan ayatnya, Ameer menghalangnya dengan menggelengkan kepala.

"It's for her safety."

Ammar mengeluh. Iya dia tahu untuk keselamatan Amelia tapi untuk kehidupannya di hari akan datang? Tanpa mengetahui siapa Arayyan?

Amelia memandang mereka keliru.

"Lia, papa nak cakap something." Dato' Amzar menggenggam erat tangan anaknya itu.

"Ha, apa papa?"

"We must travel so far away from here. Our family can't stay here anymore..." Terang Dato' Amzar.

Amelia tergamam.

"Papa bankrupt ke?"

Ameer dan Ammar yang berada di belakang Dato' Amzar melepaskan tawa. Dato' Amzar hanya menjeling anak terunanya itu.

"No, no... Bukan macam tu Lia. Papa ada business lain dekat luar negara. So that's why we must move out..." Terang Dato' Amzar lagi. Kali ini lebih jelas.

"Ouhhh... Cakaplah awal-awal. Hm, luar negara itu dekat mana pa?"

"Turkey."

Amelia berasa teruja. Turkey! sudah lama dia mahu pergi ke sana.

"Really?" Tanya Amelia keriangan. Dia mahukan kepastian buat kali kedua.

"Yes, sweetie."

"Yay!" Amelia bersorak keriangan.

Dia melihat ke arah dua abangnya itu.

"Abang Am? Abang Ameer? Kenapa macam sedih je?"

Mereka berdua tersentak.

"T-tak ada apa-apa lah. Mana ada sedih. Memang muka kami macam ini." Ammar memaut bahu Ameer.

Ma Darling Sweetheart's : Arayyan Uqashah ✓Where stories live. Discover now