"so, what's your business with me?" Arayyan memperbetulkan pergelangan tangannya. Dia bersiap sedia jikalau lelaki itu hendak menyerangnya.
Lelaki itu hanya berada dalam jarak 4 meter dengannya. Arayyan tidak tahu apa tujuannya mencari dirinya. Dia juga penat dikejar oleh orang orang yang dihantar oleh orang yang sama. Apa pula muslihat 'dia' kali ini ?
"Nothing much. That's your sweetheart? She's cute," Dia menuding ke arah Amelia dan tersenyum sinis. Arayyan menatapnya dengan tajam.
"She's got nothing to do with this. Kau nak cakap dengan aku je kan?" Arayyan mendepakan tangannya untuk melindungi Amelia yang berada dibelakangnya. Buat masa sekarang, Amelia masih pengsan oleh kerana perbuatannya. Bukan sengaja dilakukan, tetapi keadaan sekarang membuatkan dia terpaksa melakukannya. Arayyan memandang Amelia sekilas sebelum mengalihkan pandanganya semula kepada lelaki itu.
"Tenang lah Arayyan, or should I call..... Ace?" Lelaki itu melepaskan tawanya dengan kuat. Arayyan tidak tahu apa yang kelakar disebalik kata katanya itu, gila agaknya.
"Aku tanya sekali lagi. What. Do. You. Want." Arayyan sudah hilang sabar.
"Relax, man. I don't want to pick a fight with you. Just a message from someone..... Yeah, you know 'him', right ? He said to go back. Or he will touch something precious to you," Lelaki itu berkata sambil melihat Amelia yang berada di belakang Arayyan. Kemudian, dia tersenyum sinis.
Arayyan melemparkan pisaunya ke arah lelaki itu. Lelaki itu mengelaknya sedikit. Lelaki itu terluka kerana terkena pisau itu yang menyebabkan calar di pipinya.
"Hmm ? It's hurt. A little bit," Lelaki itu mengelap sedikit darah yang mengalir di pipinya.
"Get out." Arayyan berkata sepatah.
Lelaki itu menatapnya lama, dan terus menghilang dari situ.
Arayyan melepaskan keluh yang berat.
• • • •
"Turunkan anak aku. Sekarang," Dato' Amzar menatap Arayyan yang berjalan menuju ke arahnya dengan tajam sambil memegang pistol di tangan kanannya.
Dato' Amzar memberi isyarat kepada Ameer untuk memapah adiknya itu ke dalam kereta.
"I'm sorry bro," Ameer mengambil Amelia dan membawanya jauh dari Arayyan.
"It's okay. Not your fault," Arayyan senyum sedikit.
"Lepasni aku taknak tengok kau dengan anak aku lagi, Arayyan Uqashah. Jangan libatkan ahli keluarga aku lagi dalam hidup kau. Please, cukuplah sekali. Aku taknak anak aku pula yang kena tempias. Aku mohon sangat sangat," Dato' Amzar sempat meluahkan apa yang terpendam dalam hatinya kepada pemuda ini setelah sekian lama.
Arayyan hanya menatap Dato' Amzar dengan tatapan kosong. Geleng tidak, angguk pun tidak.
"Stay strong, bro. Cari pengganti yang lain, yang seksi seksi cantik sikit," Ammar memegang bahu Arayyan. Sempat memberikan kata kata semangat yang tak berguna kepadanya.
Eyy, tak lama budak ni. Aku lempang jugak nanti. Arayyan menayangkan senyuman terpaksanya kepada Ammar.
Ammar mengangkat jari 'good'. Dia menganggap Arayyan mendengar kata katanya sebentar tadi. Mungkin berpengaruh kepada Arayyan, walaupun kebenaranya tidak.
"Hoi, kambing! Masuk kete cepat!" Ameer melaung memanggil Ammar untuk memasuki kereta seperti menghambat kambing masuk kandang.
YOU ARE READING
Ma Darling Sweetheart's : Arayyan Uqashah ✓
Romance"I love you, Amore Mio." - Arayyan Uqashah "I love you too, Ar." - Amelia Amanda pertemuan yang tidak dijangka mengukir cinta di dalam hati mereka. Selalu dikategorikan sebagai pasangan serasi dan sangat sesuai antara satu sama lain. Namun... "you a...