bab 10

269 6 1
                                    

"Ace." panggil seorang lelaki.

"Hm?"

Arayyan memperbetulkan sarung tangannya. Dia kemudian memeriksa peralatannya yang lain, perfect! disimpan dengan elok ke dalam beg galasnya itu. Dia melihat lelaki itu semula.

"Kenapa kau libatkan aku dalam hal ni, Ace?"

Lelaki itu menyarungkan jaket hitam kepunyaannya. Dia memperbetulkan sniper kepunyaannya dan dimasukkan ke dalam beg khas. Penutup muka berwarna hitam dipakai.

"Kan kau kawan aku. Kawan kena saling membantu kan?" balas Arayyan selamba.

Lelaki itu menatapnya tajam.

"Masalahnya nak membantu biar berpada, setan. Ni melibatkan nyawa aku juga."

"Dah tahu libatkan nyawa kenapa kau setuju, Joker? lepastu membebel dekat aku." Arayyan memandang lelaki itu menyampah. Saja lah tu nak membebel. Dengan orang lain dialah paling diam, datang dekat dirinya dia membebel kalau boleh sampai tak cukup oksigen.

"Suka hati aku lah. Aku boring. Kau diam sudah, Arayyan."

"Kau memang sial, Zayn."

Arayyan menjelingnya sekilas. Zayn Alkaedar, anak Dato' Zayed Alkarezar yang jutawan itu. Kenal pun dari ayah Zayn. Biasalah, business man things. Tambah pula, dia terserempak dengan Zayn semasa melakukan misi. Tidak pula dia tahu Zayn juga melakukan perkara sebegini. Last last berkawan juga dia dengan Zayn.

Ktak! ktak! ktak!

Mereka memandang pintu besi itu. Cubaan membuka pintu besi bilik yang diduduki mereka berdua itu tidak berjaya.

"Cibai betul macam mana diorang tahu tempat kita, Ace?" bisik Zayn.

"GPS lah bodoh. Zaman sekarang dah maju, semua benda boleh selesai dengan teknologi sekarang ni. Kau duduk zaman purba ke apa, Joker?"

"Diamlah sial." Zayn mengisi peluru pistolnya.

"Kau yang tanya gila." Arayyan mengambil pisau miliknya itu dan berada dalam keadaan sedia.

Selepas membuat cubaan untuk memasuki bilik itu, akhirnya mereka berjaya merempuh masuk. Beberapa lelaki bertopeng hitam mula mengerumuni mereka berdua.

"Are you ready, Joker?" tanya Arayyan.

"I'm totally ready all the time, Ace." Zayn ketawa sinis.

"Tangkap mereka! jangan biar mereka keluar hidup-hidup!" arah seorang lelaki bertopeng hitam itu. Mungkin kepala semua budak lain di sini.

"Hiarghhh!"

°°°

"Amelia!"

Amelia menoleh. Nak apa lagi? dia melajukan pergerakannya menuju ke arah keretanya. Hari ini Amelia menggunakan keretanya memandangkan kereta sudah siap dibaiki.

"Amelia Amanda, berhenti kejap!" Danish memegang pergelangan tangan Amelia.

"Don't touch me!" Amelia merentap tangannya. Jijik dipegang oleh lelaki itu. Dia memandang tajam kearahnya.

"U tak tahu batas ke Danish? u nak apa lagi? i tak kacau hidup u, so jangan kacau hidup i lagi Danish Zaqwan! I say it again, don't mess with me!" jelingan tajam diberikan kepada Danish.

Selepas mendapat tahu yang Danish aka ex boyfriend nya itu bekerja di syarikat yang sama, Amelia naik pening kepala. Ingatkan sudah tidak dihiraukan keberadaan dirinya itu, at last jantan itu yang beria ingin mendekatinya. Tak tenteram langsung nak buat kerja!

Ma Darling Sweetheart's : Arayyan Uqashah ✓Where stories live. Discover now