Zdecydowałam, że najwygodniej będzie dać Wam słowniczek, do którego będziecie mogli w każdej chwili zajrzeć, niż dodawać przypisy w każdym rozdziale. O całej reszcie (kim jest 1%er, dlaczego klub to nie gang, i tak dalej, dowiecie się z książki). :)
Pamiętajcie, że Highway to Love to fikcja literacka. Chociaż bardzo się staram, żeby jak najlepiej przedstawić realizm współczesnego klubu motocyklowego, to nie jestem w stanie zrobić tego na 100%. Z prostej przyczyny: osobiście nie miałam do czynienia z klubem motocyklowym, a wiedzę poszerzam przeszukując zagraniczne fora internetowe, strony poświęcone klubom motocyklowym, i tak dalej. Dodam jeszcze na koniec, że każdy klub ma własne zasady, chociaż (z tego co czytałam) większość się jednak powiela. Poniżej znajdziecie hierarchię, którą ja przyjęłam.
Hierarchia klubu motocyklowego i funkcje pełnione przez poszczególnych członków
Każdy chapter (oddział) oraz klub posiada tzw. High Tree (Wysoka Trójka), coś jak Zarząd w firmach. Całość hierarchii dzieli się zwykle na cztery grupy. Poniżej podział, jaki obowiązuje w The Infamous MC. Raczej będę operować angielskimi nazwami ze względu na to, że polskie tłumaczenia mi nie siedzą, a i często nawet w polskich klubach używane są oryginalne nazwy (a przynajmniej tak zauważyłam na stronach źródłowych).
1. High Tree: President, Vice President, Sergeant at Arms.
2. Officers: Secretary, Treasurer, Road Captain.
3. Members: Patched Members.
4. Prospects: Prospect.President – Prezydent – członek najwyższej rangi. Odpowiedzialny za ogólne funkcjonowanie i zarządzanie klubem. Podejmuje decyzje odnośnie do spraw członkowskich i dyscyplinarnych. Reprezentuje również klub na zewnątrz. Zwykle nie oddaje głosu podczas głosowań* – robi to tylko przy przyjęciu nowego członka, bądź wtedy, gdy jest remis po głosowaniu pozostałych członków.
* Głosowania odbywają się podczas niedzielnych spotkań zwanych Kaplicą (z ang. Church). Tłumaczenie dosłowne to Kościół i wiem, że w większości książek właśnie takie występuje. Natomiast na polskich stronach o klubach motocyklowych raczej używane jest słowo „Kaplica" i tego się będę trzymać. Sens jest jednak podobny – klub jest świętością, tak samo jak niedzielne spotkania (są obowiązkowe!).
Vice President – Wice Prezydent – drugi w kolejności rangi członek klubu. Wspomaga Prezydenta przy zarządzaniu klubu oraz zastępuje go podczas jego nieobecności. Ściśle współpracuje z Oficerami, aby zapewnić odpowiednie funkcjonowanie klubu.
Sergeant at Arms – Sierżant – odpowiedzialny jest za bezpieczeństwo klubu i jego członków. Dodatkowo utrzymuje porządek podczas spotkań i imprez klubowych.
Treasurer – Skarbnik – odpowiedzialny jest za utrzymanie dokumentacji finansowej klubu i dokonywania płatności w terminie. Pilnuje, aby składki za członkostwo były opłacane na czas.
Secretary – Sekretarz – odpowiedzialny jest za utrzymanie wszelkich zapisów dotyczących działalności klubu, jak i decyzji podjętych w trakcie spotkań. Przekazuje również informacje na temat działalności klubu członkom oraz potencjalnym członkom. Może być odpowiedzialny za koordynację działań klubu i wydarzeń klubowych.
Road Captain – Kapitan – odpowiedzialny jest za bezpieczeństwo w trakcie jazdy, komunikację z resztą motocyklistów biorących udział w przejeździe, a także za ustalanie trasy.
Rozróżnia się również osoby, które nie należą do klubu, ale są z nim w jakiś sposób związane bądź po prostu przebywają wśród członków klubu. Są to:
– Associate;
– Supporter;
– Hangaround.Associate – osoba, która nie chce należeć do klubu, ale jest z nim w jakiś sposób powiązana (np. członkiem klubu jest rodzeństwo tej osoby albo Associate pracuje w firmie prowadzonej przez klub).
Supporter – osoba, która wspiera klub (np. finansując ich działania, kupując ich oficjalny merch, jeśli taki istnieje, itp.).
Hang-around – osoba, która została zaproszona do domu klubowego, ktoś, komu w jakimś stopniu klub ufa. Hang-around może również jeździć z klubem w formacji.
Prospect – często wygląda to tak, że Hang-around po czasie dostaje propozycje dołączenia do klubu i staje się Prospectem. Żeby stać się pełnoprawnym członkiem (Patched Member) przez pewien okres jest „testowany" przez członków klubu. Jest od ich pełnej dyspozycji przez 24/7, zdarza się, że w jakimś stopniu testowana jest jego lojalność, itp.
President: Spencer „Hawk" James
Vice President: Dean „Gunner" Young
Sgt. at Arms: Dylan „Knuckles" FosterRoad Captain: Zander „Hustle" Lopez
Secretary: Casey „Texas" Ward
Treasurer: Brandon „Peppermint" WrightMembers:
– Ramon „Doc" Vargas,
– Oscar „Arky" Turner,
– Sam „Bear" Porter,
– Crosby „Baldie" Wright,
– Peter „Arsenal" Carson,
– Rhys „Mad Dog" HodgeProspect: Darryl Dunn
CZYTASZ
Highway to love / 18+ / ZAKOŃCZONE / PREMIERA 2024
RomanceRhysowi wystarczyło jedno spojrzenie w jasnoniebieskie oczy Madison, żeby dostrzec kryjące się w nich ból i cierpienie. Nie zamierzał wchodzić z buciorami do życia sąsiadki, ale jednocześnie nie mógł tak po prostu olać tego, co zobaczył. Próbował, o...