Feniks - HP

8 1 0
                                    

FENIKS

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

FENIKS

Feniks — wspaniały szkarłatny ptak wielkości łabędzia, o złotym ogonie, dziobie oraz szponach, posiadający ogromną moc magiczną. Jego pieśń określana była jako nieziemska i budząca dreszcze. Tylko nielicznym czarodziejom udało się go oswoić. Feniksy zakładały gniazda na szczytach gór. Mogły żyć wiecznie, a spowodowane to było ich umiejętnością reinkarnacji. Stawały w płomieniach, a następnie odradzały się z popiołów jako pisklęta.

Feniksy były to niezwykle łagodne stworzenia. Nigdy nie zabijały, żywiły się jedynie ziołami. Były bardzo związane ze swoimi właścicielami. 

Feniksa można było spotkać w Egipcie, Indiach i Chinach, najczęściej na szczytach gór.

MAGICZNE WŁAŚCIWOŚCI

Potrafił znikać i pojawiać się w dowolnym miejscu.

Uważa się, że jego pieśń umacniała odwagę osób o czystym sercu i zasiewał strach w sercach nieczystych.

Łzy feniksa miały silne właściwości lecznicze, potrafiły uleczyć wiele ciężkich ran oraz były jedynym antidotum na jad bazyliszka .

Feniksy potrafiły przenosić ogromne ciężary.

Z ich piór wytwarzało się rdzenie różdżek.

PIÓRO FENIKSA JAKO RDZEŃ 

Był to najrzadszy rodzaj rdzenia. Różdżki zrobione z tym rdzeniem wskazywały większą inicjatywę, czasem działały z własnej woli, przez co wielu czarodziei je odrzucało. Były to różdżki najtrudniejsze do oswojenia i personalizacji, a dopasowanie do odpowiedniego czarodzieja nie było łatwe. Wskazywały się lojalnością wobec swoich właścicieli, jednak na tę lojalność czarodziej musiał zapracować.

SYMBOL

Feniks symbolizuje: kult słońca, powietrze, burze, ogień, wieczną młodość, odrodzenie, nieśmiertelność, poświęcenie się, dziewictwo, samowystarczalność, męskość, nadzieje, wytrwałość, sen, zmianę, czuwanie.

CIEKAWOSTKI

Ich piór używano jako rdzeni do różdżek.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii - XXXX - Groźne / wymaga specjalistycznej wiedzy / czarodziej specjalista może sobie poradzić.

BestiariuszOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz