WAMPIRY
Wampiry to istoty żywiące się ludzką i zwierzęcą krwią. Wszystkie nowonarodzone wampiry mają czerwone oczy. Ich dieta może zmienić kolor ich oczu na złoty (gdy żywią się krwią zwierzęcą) lub pozostawić oczy czerwone (gdy żywią się krwią ludzką). Wampiry są oszałamiająco piękne i oczarowują ofiarę swoim wyglądem. Szybko biegają i są silniejsi od zwykłych ludzi. Ich skóra jest bardzo blada i zimna oraz ma inny zapach niż ludzka skóra, w książce jest on opisany jako "słodki". Wampiry mają wiele umiejętności np. umiejętność czytania w myślach, lub umiejętność przewidywania przyszłości.
WYGLĄD
Wszystkie wampiry kiedyś były ludźmi. Jako wampiry zachowały podobieństwo do swojej ludzkiej postaci, a jedyne dostrzegalne różnice to: niezmienna bladość skóry, zmiana koloru oczu oraz niespotykana wręcz uroda.
Reakcja na słońce
Bezpośrednio na słońcu różnica między wampirami a ludźmi staje się widoczna na pierwszy rzut oka. Błona komórkowa u wampirów nie jest tak miękka ani przepuszczalna jak u ludzi. Ma właściwości krystaliczne, dzięki czemu skóra wampirów reaguje na promienie niczym pryzmat - zaczyna błyszczeć.
Uroda
To kryształowa skóra sprawia, że wszystkie wampiry są nieludzko piękne. Jej doskonała gładkość, połysk, a nawet koloryt stwarzają iluzję nieskazitelnej twarzy. Ich skóra inaczej niż skóra ludzka reaguje na światło - tworzy efekt kątowy, który z kolei potęguje wrażenie piękna. Twarde jak skała wampirze ciało wygląda na wspaniale umięsnione, dzięki czemu każdy człowiek po przemianie w wampira wydaje się nieco szczuplejszy. Wampiry, podobnie jak ludzie, uważają piękno za pociągające. Kiedy wybierają człowieka do przemiany, kierują się pięknem twarzy i ciała.
Bladość
Blada skóra wampirów to efekt działania jadu podczas procesu przemiany. Jad wypłukuje cały pigment ze skóry i zmienia ją w niezniszczalną wampirzą formę. Niezależnie od pochodzenia etnicznego człowieka jego skóra po przemianie w wampira zawsze będzie wyjątkowo blada. Odcienie skóry poszczególnych wampirów mogą się nieznacznie różnić, ale jej bladość jest cechą uniwersalną. Wszystkie formy pigmentacji na skórze - piegi, pieprzyki, myszki, znamiona, przebarwienia, blizny i tatuaże - znikają przy transformacji.
Kolor oczu
Choć wszystkie wampiry bez wyjątku mają bladą karnację, kolor ich oczu, w pewnych granicach, może być różny. Głodny wampir po kilku tygodniach ma tęczówki czarne jak węgiel. Wampir, który niedawno się pożywił, ma oczy koloru szkarłatnego, jeśli pił ludzką krew, lub bursztynowego, jeśli pił krew zwierzęcia. Niedawno przemienione wampiry mają jaskrawoczerwone oczy, niezależnie od diety. Można to zamaskować za pomocą soczewek kontaktowych, ale substancja nawilżająca oczy wampirów szybko je zniszczy. Jedna para wystarcza na zaledwie kilka godzin. Wszystkie wampiry mają podkrążone oczy. Te ciemne obwódki, podobnie jak zmieniające się tęczówki, są oznaką pragnienia. Jeśli wampir przez dłuższy czas pości, robią się coraz ciemniejsze.
Zęby
Wampirze zęby na pierwszy rzut oka wyglądają jak ludzkie, a kły nie są dłuższe ani bardziej spiczaste niż u ludzi. Zęby wampirów nie łamią się jednak i mają krawędzie ostre niczym brzytwa. Są poza tym tak twarde, że mogą przeciąć właściwie wszystko - nawet skórę innego wampira.
CZYTASZ
Bestiariusz
ParanormalOpis istot nadprzyrodzonych. Ich mocne i słabe strony. Jak je pokonać lub zabić. Klątwy z nimi związane. Mity, które są o nich opowiadane.