Bazyliszek - HP

5 1 0
                                    

BAZYLISZEK 

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

BAZYLISZEK 

„Wśród wielu wzbudzających lęk bestii i potworów, które lęgną się w naszym kraju, nie ma dziwniejszego i bardziej złowrogiego stworzenia od bazyliszka, nazywanego również „Królem Węży". Wąż ów, który może osiągać olbrzymie rozmiary i żyć wiele setek lat, rodzi się z kurzego jajka podłożonego ropusze. Zadziwiające są jego sposoby uśmiercania ofiar, bo prócz jadowitych kłów, bazyliszek dysponuje śmiertelnym spojrzeniem, a ten, w kim utkwi swoje złowrogie ślepia, pada natychmiast trupem. Bazyliszek jest śmiertelnym wrogiem pająków, które uciekają przed nim w popłochu, a on sam lęka się jedynie piania koguta, które jest dla niego zgubne."

Bazyliszek — olbrzymi wąż, hodowany przez czarnoksiężników. Ów potwór zabija ofiarę swym spojrzeniem oraz jadem ukrytym w kłach stworzenia. Potrafił on ponoć dożyć wieku 900 lat. „Król Węży" rodzi się raz na sto lat, z kurzego jaja podłożonego ropusze. Jego jedyną śmiertelną słabością jest pianie koguta.

 Z bazyliszkiem można się porozumieć, rozmawiając w języku węży. Gad ten boi się piania koguta, które jest dla niego zgubne. Budzi on przerażenie w pająkach (uciekają przed nim w popłochu). Wiadomo, że bazyliszki i akromantule to odwieczni wrogowie. Prawdopodobnie w większości walk zwyciężały bazyliszki (z pewnością do tych walk dochodziło rzadko, skoro obydwa gatunki unikały siebie jak mogły). 

W mitologii bazyliszek wyobrażany był czworako: jako wielki wąż, gigantyczna jaszczurka, mający metr wysokości kogut z ogonem węża lub smok.

WYGLĄD

Bazyliszek był ogromnym, osiągającym do kilkudziesięciu metrów długości, wężem. Jego skórę pokrywały gadzie łuski o brudnej, szmaragdowozielonej barwie. Ma trójkątną głowę oraz jasne, żółtozielone oczy. Szczęki rozwierają się szeroko, są wyposażone w długie i gęsto umieszczone, ostre zęby. Brzuch węża jest nieco jaśniejszy niż grzbiet. 

Samce bazyliszków mają dodatkowo charakterystyczny, szkarłatny grzebień na głowie. Jego jad, jest bardzo groźny. Bazyliszek posiada narośl na głowie, przypominającą koronę, skąd pochodzi jego przydomek – „Król Węży". Jego nazwa pochodzi od słowa basiliskos, oznaczającego „mały król". Szkielet bazyliszka posiada inną czaszkę niż wąż. Wyglądem przypomina bardziej czaszkę dinozaura, szczęka jest krótka i masywna.

ODŻYWIANIE

Bazyliszek był mięsożerny, prawdopodobnie do polowania wykorzystuje swoje zabójcze spojrzenie. Zęby węża skierowane ku przełykowi, pozwalają schwytać ofiarę, która nie może uciec z uścisku szczęk.

Bazyliszki odżywiają się gryzoniami, ptakami, gadami, ssakami, rybami (w razie głodu także ludźmi). Prościej mówiąc - wszelką zwierzyną.

MAGICZNE UMIEJĘTNOŚCI

Spojrzenie - Bazyliszek jest śmiertelnie jadowity i zabija samym spojrzeniem. Osoba, która spojrzy bazyliszkowi prosto w oczy węza, umiera. Jeśli jednak ofiara spojrzy w oczy nie bezpośrednio (zobaczy go w lustrze, kałuży lub w obiektywie aparatu), zostaje spetryfikowana, czyli „zamrożona" we własnym ciele. Pomóc takiej ofierze może jedynie wywar z mandragor. Wąż przestaje być tak groźny, kiedy straci swoje oczy, tym samym wzrok. Wąż nadal pozostaje ogromnym zagrożeniem poprzez swój doskonały słuch.

Jad - Kiedy ofiara węża zostanie przez niego ukąszona, jedynym antidotum są łzy feniksa. Powodują, że zarówno rana, jak i jad, znika z ciała ofiary.  Bazyliszek podczas bezpośredniego ataku wbijał swoje kły w ofiarę, wprowadzając do jej ciała jad, który bardzo szybko rozprzestrzeniał się w organizmie i zabijał. Jad bazyliszka można także wykorzystywać do niszczenia magicznych przedmiotów.

HODOWLA

Pierwszy bazyliszek został wyhodowany przez Herpona Podłęgo, greckiego wężoustego  czarnoksiężnika, który po wielu eksperymentach odkrył, że z kurzego jaja wysiedzianego przez ropuchę wykluwa się wielki wąż, posiadający niebezpieczne zdolności.

Inni czarodzieje hodowali bazyliszki, jednak przeważnie byli to czarnoksiężnicy. Hodowla została zakazana już w średniowieczu, jednak najpotężniejsi z magów nadal to czynili.

CIEKAWOSTKI

Klasyfikacja Ministerstwa Magii - XXXXX - Znany morderca czarodziejów / nie nadaje się do udomowienia ani do tresury.


BestiariuszOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz