WILKOŁAK
„Wilkołaki przez większość swojego życia są ludźmi (obojętnie, czy są to czarodzieje, czy mugole). Jednak raz w miesiącu zamieniają się w dzikie, czworonożne bestie o morderczych skłonnościach, pozbawione ludzkiego sumienia."
Wilkołak — człowiek, który poprzez ugryzienie przez innego wilkołaka zamieniał się w krwiożerczą bestię przy każdej pełni księżyca.
HISTORIA
Wilkołaki występowały na całym świecie, traktowane były jako członkowie najniższych grup społecznych, pozbawionych praw. Najczęściej można je było spotkać wiosną – czarownice i czarodzieje, którzy często angażowali się w polowanie lub badanie takich stworzeń, byli szczególnie narażeni na atak z ich strony.
Pod koniec XIX wieku profesor Marlowe Forfang podjął pierwsze kompleksowe badanie na temat wilkołaków. Odkrył, że prawie wszyscy, których udało mu się zbadać i przepytać, byli czarodziejami, zanim zostali ugryzieni. Bardzo możliwe, że było to spowodowane tym, że mugole częściej umierali przez zadane rany, zaś czarodziejom udawało się przeżyć i zachodziła w nich przemiana. Profesor zanotował także, że smak między osobami niemagicznymi i magicznymi różnił się od siebie.
PRAWDZIWY NADZÓR
Ministerstwo Magii zawsze miało problemy z polityką stosowaną wobec wilkołaków. W 1637 roku Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami sporządził Kodeks Honorowy Wilkołaków, który dawał wolność wilkołakom pod warunkiem, że raz w miesiącu na czas przemiany będą zamykać się w dobrze zabezpieczonym miejscu. Niestety, nikt nie chciał przyznać się do bycia wilkołakiem i przez lata rejestr ten, na którym każdy wilkołak miał wpisywać swoje dane osobowe, pozostał niekompletny i niewiarygodny, ponieważ wielu nowo ukąszonych starało się ukryć swoją kondycję i uniknąć nieuniknionego wstydu i wygnania. Przez kolejne lata Departament Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami nie umiał określić statusu wilkołaków – nie były ani ludźmi ani zwierzętami. Podtrzymywano stereotyp, że są groźne i reszta społeczeństwa musi być przed nimi chroniona – zarażeni atakowali ludzi w czasie pełni i nie byli tego świadomi. W rezultacie wilkołaki zatajały swoją likantropię przed Ministerstwem, żyjąc z dala od skupisk ludzkich. Z powodu niewielkiego zainteresowania i braku podpisów od wilkołaków, rejestr został zamknięty.
CHARAKTERYSTYKA
W wilkołaka można było się zmienić wyłącznie na skutek ugryzienia przez jednego z nich podczas pełni księżyca, co oznacza, że nie było możliwe aby odziedziczyć taką przypadłość. Ślina wilkołaka mieszała się z krwią ofiary, przez co dochodziło do skażenia.
CZYTASZ
Bestiariusz
ParanormalneOpis istot nadprzyrodzonych. Ich mocne i słabe strony. Jak je pokonać lub zabić. Klątwy z nimi związane. Mity, które są o nich opowiadane.