Luku 3 - Huono aamu

86 13 3
                                    

Skip seuraavaan päivään

Joonas
Herätykseni soi taas. Äiti oli lähteny jo töihin ja itselläni olisi kouluun meno 10, mutta en tiedä menenkö kouluun tänään on maailman huonoin aamu koskaan. Nousen ja ilmoitan opettajalle tuntemukseni. Pian ovikelloni soi ja menin avaamaan. "Huomenta Joonas kulta." Mummini sanoo. "Mummi!" Halaan tuota pitkään. "Voi kun susta on kasvanu iso poika." Mummi hymyilee, riisuu kengät ja ulko takin.
"Eiku kyl mä oon se sama pikku Jonsku." Kikatan. "No niin sä kyllä olet." Mummi hymyilee ja purkaa kauppakassin. "Mitä sä ostit?" Nojailen keittiötasoon kunnes puhelimeni kilahtaa.

Katson kuka laittoi viestiä, se oli äiti joka muistutteli kouluun lähdöstä, en ole menossa kouluun. "Monelta sä menet kouluun voisin saattaa sut?" Mummi kyselee. "En mä mee tänään kouluun on vähän outoja tuntemuksia." Selitän tuolle nojaten käsiini. "Voi pieni, no sit mummi voi tehä pannukakkuja niin eiköhän se mieli parane. Ovikello soi taas ja mummini menee avaamaan. "Moi! Onks Joonas täällä?" Tuttu ääni kysyy. "Joo on se tuolla keittiössä." Mummi sanoo ja pian keittiöön ilmestyy brune poika. Niko. Ihastukseni ja unelma. "Moi, mitä sä täällä?" Kysyn tuolta. "Mä tulin hakee sut kouluun." Niko sanoo. "Ei tarvii en oo tulossa tänään kouluun." Selitän Nikolle, josta tuo kyllä huolestui.

"Joonas rakas mikä sulla on?" Niko kysyy minulta. Hetkinen sanoiko se just rakas!? Alan hymyillä. "No mulla on vaan vähän outoja tuntemuksia ja en oikein tiedä mistä ne tuli." Selitän tuolle. "Onks toi normaalii ees?" Niko luo katseen mummiini. "Kyllä se voi olla, Joonas käy ehkä vähän ylikierroksilla ja tarvii nyt muutaman päivän taukoo koulusta." Mummini sanoo Nikolle. Niko nyökkää ja halaa minua. Halaan Nikoa, tuon halissa on ihana olla.

Niko
"Jos mä jäisin sun seuraks tänne?" Kysyn Joonakselta. "Sopii jää vaan." Tuo hymyilee ja istuu valmiiseen pöytään. Ilmoitan opettajalle että jään Joonaksen seuraksi tarkkailemaan hänen vointiaan. "Otatteko kahvia vai mehua?" Tuon mummi kysyy. "Mä otan ainaki mehua." Joonas sanoo. "Mä otan kans." Sanon ja pian meidän laseissa oli mehua. Aloimme syödä sillä välin kun Joonaksen mummi Elle teki meille pannareita. Nam. "Jonsku meillä alkaa kesäloma huomenna ja sun on sillon pakko tulla kouluun." Sanon tuolle blondi tukkaiselle pojalle. Joonas mumisee jotain vastaukseksi. "Jännittääkö sua huominen?" Katson tuota. "E Eeei varsinaisesti kyllähän mä osaan soittaa." Joonas sanoo. Totta hän on lahjakas.

Katson Joonasta kauan kunnes välillemme tulee pitkä katsekontakti. Keskitymme vain toisiimme ja alamme väkisin hymyillä toisillemme. Elle seuraa meitä katseellaan ja hymyilee. "Te olisitte niin söpö pari." Tuo sanoo. Punastun todella rajusti ja käännän katseeni varpaisiini. Tottahan se on, minä ja Joonas kuulumme yhteen. Joonas nousee ja menee huoneeseensa. Menen hänen perässä ja suljen oven. "Mikä tuli?" Katson tuota ja istun hänen viereensä. "Ei mikään mummi vaan vähän liiottelee." Joonas sanoo katse käsissään. "Ei se liiottele." Sanon ja silitän hänen hiuksiaan. "Miten niin? Sehän sano että me oltas söpö pari, hädin tuskin meistä koskaan mitään sen suurempaa tulee." Joonas sanoo pettyneesti, hän todella taitaa haluta minut. "Sun mummi on oikeessa me kuulutaan yhteen." Sanon.

Joonas nojaa minuun ja minä silittelen hänen hiuksiaan. "Ei hätää kaikki järjestyy sitten kun saat tuntees selväks kukaan ei pakota sua tekee hätäpäissään ratkaisuja." Tsemppaan Joonasta ja pian hän alkaa hymyillä. "Kiitos Niko sä oot ihana kun jaksat tsemppaa meitä." Joonas sanoo hymyillen. "Tottakai mä haluun että teille tulee hyvä fiilis." Hymyilen ja pussaan Joonasta poskelle. Joonas kaataa minut selälleen ja tulee itse päälleni makaamaan. Silittelen Joonaksen selkää ja kohta me oltiinkin jo söpöilemässä. "Älä kutittele mua niillä sun hiuksilla." Hihitän tuon alla. "Anteeks mut tälleen tää nyt menee." Joonas hihittää ja jatkaa naamani pusuttelua.
~~~~~~~~
Jees kolmas luku jo oon aika tyytyväinen tähän.

Haluutteko että pidän tän Joonaksen ja Nikon näkökulmassa vai lisäänkö tähän muidenkin näkökulmaa?

Sanoja 600

I will always love you // Jiko [VALMIS]Where stories live. Discover now