Joonas
Tänään on se päivä kun meidän on aika siirtyä lukioon, mutta samalla myös se päivä kun meidän rakas Aleksi lähtee Amsterdamiin. Emme tiedä milloin hän palaa sieltä tai palaako hän edes koskaan. Olen jopa hieman sanaton sillä ollaan oltu Aleksin kanssa 2 luokalta asti toistemme luona yökylässä ja nyt hän lähtee isoon maailmaan yksin. "Joonas syömään mummi teki ohrapuuroa ja mehukeittoa." Mummi sanoo ovelta. Nyökkään ja nousen.
"Jännittääkö sinua se esitys?" Elle kysyy. "Ei, mut mummi mulle tulee ikävä Aleksia." Aloitan selittämään. "Eikö Aleksi pääse luokalta pois?" Elle kysyy hämmästyneenä.
"Pääsee, mutta kun mummi Aleksi menee Amsterdamiin opiskelemaan." Saan sanottua loppuun."Mutta tehän näätte kesän jälkeen." Elle sanoo ja hymyilee. "N Noku ei ehkä nähä." Katson Mummiani. "Voi ei mutta onneks te voitte soitella ja voidaan joskus mennä sinne Amsterdamiin." Elle sanoo ja tarjoaa minulle aamupalaa. Otan sen ja alan syödä. Katselen jalkojani ja nyyhkäisen. "Voi pieni, älä itke." Elle lohduttaa mutta purskahdan itkuun.
"Joonas eiks sun pitäs lähtee kouluun jo?" Juuli äitini kysyy. "J Joo joo oon jo menossa!" Itken ja menen eteiseen pukemaan ulkovaatteet. Lähden kävelemään kunnes isäni Jarkko tulee perääni. "Joonas odota." Tuo sanoo. "No mitä?" Pyyhin kyyneleeni. "Monelt se juhla on?" Jarkko kysyy. "Yheksältä alkaa." Sanon.Menen poikien luokse ja vanhemmat meni jo odottamaan auditorioon. Huokaan syvään ja menen Nikon syliin. "Miten sä nukuit?" Niko kysyy minulta. "Huonosti mua itketti koko yön." Selitän tuolle. "Mikä sua itketti?" Niko kysyy ja katsoo minua huolissaan. "N Noku Aleksi lähtee tänään." Alan itkeä Nikoa vasten.
"Shh shh ei hätää Aleksi lähtee vasta yöllä huomenna." Niko silittää selkääni. "M Mä adoptoin Allun niin mun ei tarvii hylkää sitä." Hihitän hieman. "Hyvä idea, hei Aleksi tuu tänne." Niko pyytää Aleksin ja pian tuo blondi tukkainen poika tulee luoksemme. "No mitäs?" Aleksi luo katseen meihin. "Saanko mä adoptoida sut?" Katson tuota.Niko
Katsomme Aleksia ja pian tuo istuu viereemme. "Tottakai saat." Aleksi hymyilee.
"Sithän sun ei tarvii lähtee." Innostun Joonaksen kanssa. "No mun pitäs puhuu äidin kanssa." Aleksi sanoo ja pian hänen äiti tuleekin luoksemme. "Hei pojat." Tuon äiti sanoo. "Moi äiti." Aleksi sanoo ja muut nyökkäävät. "Aleksi tän jälkeen alat pakata." Aleksin äiti sanoo pojalleen. "Äiti voisinko mä jäädä tänne kun Joonas haluu että jään tänne." Aleksi kysyy ja pitää käsiään sylissään.
"Voi Aleksi rakas kun me ollaan ilmottanu sut sinne jo." Tuon äiti selittää. "Äiti kun mä en halua jättää Joonasta ja Ollia enkä muita kavereita." Aleksi sanoo pettyneenä.Lähdimme esiintymään. Aloimme soittaa, minä ja Joel lauloimme. Yleisö katsoi meitä ja tunsin hetken olevani isolla lavalla. Pääsimme muutaman minuutin päästä laulun loppuun ja menimme istumaan muiden oppilaiden sekaan. Rehtorimme meni eteen ja aloitti puheen. "Kiitos kaikille oppilaille kuluneista vuosista ja onnea tulevaisuuteen." Rehtori sanoo ja päästää luokanvalvojamme jakamaan todistuksia. Hän kätteli ja onnitteli kaikkia.
Pian me olimme jo poikien kanssa vertaamassa keskiarvoa. Tommilla 9,2, Joelilla 7,4, Aleksilla 9,0, Ollilla 8,7, Joonaksella 7,4 ja minulla 8,1. Läpi päästiin ja lähdemme loman jälkeen kohti lukiota. "Jes läpi päästiin!" Aleksi hehkuttaa.
"Niin päästiin ja huomenna mennään huvipuistoon porukalla." Sanon noille pojille.Otimme yhteiskuvan poikien kanssa ja laitoimme ne taustakuviksi. "Tulkaa yökylään." Olli ehdottaa ja nyökkäämme.
"Mä tuun myöhemmin mä käyn hakee yökylä tavarat." Kerron noille. "Joo tuutte sitten kun kerkeette." Olli hymyilee ja luo katseen Aleksiin. Pian he ovat jo suutelemassa. Söpöä.
"Uuuu jätkät!" Joel huudahtaa. Aleksi ja Olli menivät ihan punaisiksi ja alamme kikattamaan. "Muistakaa ehkäisy sitten!" Joonas sanoo ja naurahtaa. "Eihän me nyt minnekkään sänkyyn mennä." Aleksi tokaisee ja lähtee kävelemään. Olli menee perään ja jäämme katsomaan heitä. "Söpö pari." Sanon hymyillen. "Niin on." Tommi sanoo ja hymyilee. Lähdin kotiin etsimään yökylä vaatteet ja tarvikkeet, sitten olinkin jo matkalla Ollille.
~~~~~~~~
Seuraavassa luvussa on sitten huvipuistoilua ja muuta sekoilua. :)Sanoja 611
YOU ARE READING
I will always love you // Jiko [VALMIS]
FanfictionKaksi nuorta Niko ja Joonas ovat tunteneet toisensa todella pitkältä ajalta he ovat samassa koulussa muiden poikien kanssa Aleksin, Ollin, Tommin ja Joelin kanssa. Joonas ja Niko eivät tiedä mihin heidän tunteensa ovat menossa entä pystyvästkö he ke...